شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

بررسی تفاوت‌های دوربین مداربستهHD و FULL HD

چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب: 723812
یکی از بحث‌هایی که حتما در خرید دوربین مدار بسته به گوش همه رسیده است HD  و یا  FULL HD بودن تصاویر ضبط شده توسط آن است. هر یک از این اصطلاحات ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند که بهتر است قبل از نصب دوربین مداربسته خود آشنایی مختصری از هر یک از آن‌ها پیدا کنید. به همین دلیل این بار قصد داریم تا به بررسی ویژگی‌ها و تفاوت‌های دوربین مداربسته HD و FULL HDبپردازیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.
 
 

آشنایی با دوربین مداربسته  HD
عبارت HD در حقیقت مخفف کلمه High Defenition می‌باشد. پس همان‌طور که می‌توان متوجه شد به انواعی از دوربین مداربسته می‌توان HD گفت که دارای کیفیت تصویری بالایی باشد. اگر گفته شود که دوربین مداربسته‌ای دارای کیفیت تصویری HD است می‌توان گفت که تصاویر ضبط شده توسط آن رزولوشن ۷۲۰ پیکسلی دارد. هر چه تعداد این پیکسل‌ها بیشتر باشد کیفیت تصویر حاصله‌ نیز بهتر خواهد بود. این رزولوشن نسبت به عرض تصویر سنجیده می‌شود. اگر هدف کاربری از نصب دوربین مداربسته داشتن تصویری با کیفیت نسبتا خوب باشد خرید این نوع از دوربین‌ها می‌تواند به راحتی پاسخگوی نیاز آن‌ها باشد. حتی کاربران می‌توانند تا حدی تصاویر به دست آمده را زوم کنند و برخی از جزئیات را تا حدودی بررسی کنند. همچنین شما با انتخاب این نوع از دوربین‌ها این امکان را خواهید داشت که تصاویر با کیفیت قابل قبولی را با حجم کم به دست آورید.
 
مزایای خرید دوربین مداربسته  HD
دوربین مداربسته HD به دلیل برخی ویژگی‌های مثبتی که دارد این روزها مورد توجه بسیاری از خریداران می‌باشد. از جمله این مزیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکان تعویض آن با دوربین‌های آنالوگ به دلیل همخوانی داشتن آن با سیستم‌هایNTSC  یا PAL
وضوح قابل قبول در تصاویر ضبط شده
عدم احتیاج به ضبط کننده با حجم بالا
حفظ کیفیت تصویر زوم شده تا حد قابل قبول
 
 

آشنایی با دوربین مداربسته Full HD
به دنبال وارد شدن دوربین‌ها مداربسته HD به بازار نوع پیشرفته‌تر و جدیدتری از آن‌ها نیز راهی بازار شدند. این دوربین‌ها Full HD نام دارند. این نوع از دوربین‌های مداربسته از نظر کیفیت نسبت به مدل‌های قبلی ارجعیت دارند. به این معنا که کیفیت تصاویر آن‌ها بسیار بالاتر است. در نتیجه تصاویر حاصله بسیار شفاف‌تر و واضح‌تر هستند. عکس‌ها و فیلم‌های به دست آمده توسط دوربین‌ مداربسته Full HD رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل دارد. همان طور که می‌توان متوجه شد تعداد پیکسل‌های آن نسبت به دوربین HDبسیار بالاتر است.

 مزایای خرید دوربین مداربسته Full HD
با توجه به اینکه دوربین مداربسته  Full HDکیفیت بالای تصاویر را الویت اصلی خود قرار داده است در نتیجه مزیت اصلی آن نیز وضوح بسیار خوب عکس‌ها و فیلم‌های ضبط شده توسط آن می‌باشد. همچنین به دلیل کیفیت بسیار بالا در صورت زوم کردن بر روی سوژه مورد نظر جزئیات تصویر همچنان قابل مشاهده خواهد بود.

تفاوت‌های دوربین مداربسته HD و  FULL HD   
دو دوربین مداربستهHD  و  FULL HDیک سری تفاوت‌های جزئی با یکدیگر دارند. همین باعث می‌شود تا هر شخصی با توجه به نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کند. در ادامه به بررسی مجزای هر یک از این تفاوت‌ها می‌پردازیم:

وضوح تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته
 اصلی‌ترین تفاوتی که می‌توان بین دو دوربین مداربسته HD و  FULL HDعنوان کرد کیفیت و وضوح تصاویر به دست آمده است. طبیعتا دوربین مداربسته با رزولوشن ۱۰۸۰ کیفیت خیلی بهتری نسبت به دوربینی با رزولوشن ۷۲۰ خواهد داشت. از این رو متخصصان این حوزه توصیه می‌کنند تا اگر وضوح تصاویر الویت اول کاربران است از دوربین‌های FULL HD استفاده کنند.

پهنای باند مورد نیاز برای ذخیره تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته
با توجه به اینکه کیفیت و وضوح تصاویر به دست آمده توسط دوربین مداربسته FULL HD بیشتر است در نتیجه به پهنای باند بیشتری احتیاج دارد. چرا که هر چه کیفیت تصاویر ضبط شده بیشتر شود حجم بیشتری را نیز اشغال خواهند کرد.

هزینه خرید دوربین مداربسته
طبیعی است که هر چه دوربین مداربسته انتخاب شده جدیدتر و پیشرفته‌تر باشد هزینه خرید آن نیز بیشتر خواهد شد. بنابراین قیمت دوربین‌های FULL HD در مقایسه با دوربین‌های HD بالاتر خواهند بود. از این رو اگر برای شخصی کیفیت دوربین اهمیت چندانی نداشت بهتر است تا به فکر جیب خود باشد و دوربین مداربسته HD خریداری کند.

در این مقاله سعی شد تا به تمامی نکات مهم و حائز اهمیت در مورد دوربین‌های مداربسته HD و ‌FULL HD اشاره شود. با این حال اگر قصد خرید دوربین را دارید علاوه بر در نظر گرفتن مطالب ذکر شده توصیه می‌کنیم تا حتما با یک متخصص و شخص مجرب در این حوزه مشورت کنید. یکی از معتبرترین شرکت‌های موجود در این زمینه شرکت دیدافزا می‌باشد. این شرکت با داشتن کادری مجرب و متخصص همیشه سعی داشته است تا کیفیت کار و رضایت مشتری را اصلی‌ترین هدف خود قرار دهد. بنابراین می‌توانید قبل از هر کاری از مشاوره و راهنمایی‌های آن‌ها بهره‌مند شوید. برای این منظور می‌توانید با شماره تلفن ۹۱۰۷۷۰۸۸(۰۲۱) تماس بگیرید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *