شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

جشن نیمه‌شعبان در قرنطینه/ سهم ما در این جشن چیست؟

چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب: 723785
در نیمه شعبان امسال که باید فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شده و جشن تجمعی برگزار نمی‌شود، گرفتن جشن میلاد حضرت حجت (عج) از گردن ما ساقط نمی‌شود و هر کس به توان خودش باید به این جشن جلوه دهد.
جشن نیمه‌شعبان در قرنطینه/ سهم ما در این جشن چیست؟
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود ریاضت، کارشناس دینی و از خطبای تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ عمومی خبرگزاری فارس با اشاره به فضیلت شب و روز عید نیمه شعبان و احیای آن بیان داشت: اوج ماه معظم شعبان، نیمه شعبان است. شب بسیار بافضیلتی است؛ به گونه‌ای که امام باقر (ع) ذیل روایتی درباره فضیلت شب نیمه شعبان فرمود: «افضل شب‌ها بعد از لیلة‌القدر است. در آن شب خداوند به بندگان فضل خود را عطا مى‌‌فرماید ... آن شب، شبى است که حق تعالی آن را از برای ما قرار داده به مقابل آنکه شب قدر را براى پیغمبر ما (ص) قرار داده، پس  در دعا و ثنا بر خداى تعالى بکوشید».

سخنان حجت‌الاسلام ریاضت درباره چگونه برگزاری کردن جشن نیمه شعبان در ایام شیوع ویروس کرونا را ببینید:
این شب باعظمت را با احیاء سپری کنید/ عدالت در انتظار حضرت مهدی (عج) است
وی افزود: این شب در فرهنگ شیعه قبل از ولادت امام زمان (عج) شب بافضیلتی بوده است که احیای این شب وارد شده بود و با ولادت امام زمان (عج) عظمت مضاعفی پیدا کرد. حال که به خاطر شیوع ویروس کرونا در خانه هستیم، این شب با عظمت را با احیا سپری کنید.
حجت‌الاسلام ریاضت با بیان اینکه نیمه شعبان طلیعه نوید ظهور منجی است، برای اینکه جهان را پر از عدل و عدالت کند، ابراز داشت: جهان در انتظار عدالت و عدالت در انتظار حضرت مهدی (عج) است.

با وجود طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، برگزاری جشن نیمه شعبان از ما ساقط نمی‌شود
وی ادامه داد: نیمه شعبان امسال که باید فاصله‌گذاری اجتماعی باشد و جشن تجمعی برگزار نمی‌شود، با این وجود برگزاری جشن از گردن ما ساقط نمی‌شود. هر کس به توان و وسع خودش این جشن را در ملاء عام جلوه دهد، ولو با یک پرچم در سر در منزل، زدن یک ریسه پشت پنجره، زدن پلاکارد و یا تصویر با این عنوان که چهره محله و شهر عوض شود و همه بدانند نیمه شعبان است.

عکس پروفایل خود را امام زمانی کنید
این خطیب تهرانی اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا در شب و روز نیمه شعبان برای شفای مریض‌ها به خصوص مبتلایان به کرونا و درخواست مغفرت برای درگذشتگان ناشی از این ویروس دست به دعا برداریم.

وی گفت: برای جشن نیمه شعبان هر کس به هر طریقی می‌تواند مشارکت داشته باشد، مانند تغییر عکس پروفایل و مزین کردن آن به اسما و القاب امام زمان (عج) تا فضای مجازی را فضای امام زمانی کنیم.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *