جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

سه کودک در میبد به کرونا مبتلا شدند

چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب: 723765
مدیر بیمارستان امام جعفر صادق (ع) میبد از مبتلا شدن یک دختر بچه هشت ساله و ۲ کودک ۲ و سه ماهه این شهرستان به بیماری کووید ۱۹(کرونا) خبر داد.
سه کودک در میبد به کرونا مبتلا شدند
به گزارش جهان نيوز، ذبیح الله برجسته سه شنبه شب با انتشار فیلمی در صفحه اینستاگرام بیمارستان افزود: امشب نتایج سی. تی. اسکن و علایم حاد تنفسی بیماری دختر بچه هشت ساله‌ که در حال حاضر در بیمارستان بستری است، مثبت اعلام شد.

وی ادامه داد: همچنین ۲ کودک ۲ ماهه و سه ماهه نیز دارای علائم بیماری کرونا تشخیص داده شدند که در منزل تحت کنترل هستند.

مدیر بیمارستان میبد تصریح کرد: در چند روز اخیر با افزایش مراجعه آمار بیماران دارای علائم تنفسی در بیمارستان روبرو هستیم و ورودی سی. تی. اسکن و اورژانس بیمارستان در ۲ شب گذشته افزایش یافت.

برجسته از خانواده‌ها خواست آموزش کودکان در ارتباط با بیماری کرونا را بیشتر مورد توجه قرار  دهند تا دیگر شاهد درگیر کودکان به این بیماری نباشیم و آنها را از افراد مبتلا دور نگهدارند.

وی همینطور از شهروندان خواست در خانه بمانند و انجام امور بیرون از خانه را با پرهیز از تردد غیرضروری در سطح شهر مدیریت کنند.

بیمارستان میبد در حال حاضر با ۲۱۹ تخت و فضای فیزیکی استاندارد و تجهیزات مجهز ارائه دهنده خدمات درمانی به بیماران است.

ساخت این بیمارستان در سال ۱۳۶۸ با همت شادروانان میرزا محمد صادقیان و سید حسین میردهقان (کرباسی) در زمینی به مساحت ۱۱۰ هزار مترمربع و حدود ۱۲ هزار مترمربع زیربنا شروع شد و با همکاری دانشگاه شهید صدوقی یزد (در رابطه با تجهیزات زیربنایی) تکمیل و در ۲۲ بهمن ماه ۱۳۸۰ افتتاح شد.

 مرکز شهرستان ۱۰۵ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

به گفته متخصصان حدود ۲۵ درصد بیماری کرونا قابل تشخیص نیست، و برخی افراد با علائم خفیف بیماری از ناقلان ویروس آن هستند.

همچنین تفکیک کرونا از بیماری های مشابه قدری سخت است و مردم با رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی، می توانند از ابتلا به بیماری در امان باشند.

به  گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد. 

شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ در قم رسانه ای شد.

منبع:ایرنا
برچسب ها: کودک کرونا سلامت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *