جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ترفند بن سلمان پس از ناکامی در میدان جنگ

سه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۲
کد مطلب: 723707
رسانه‌های سعودی از بمباران زندان زنان در تعز خبر دادند و مدعی کشته شدن یک کودک با تیر مستقیم یک تک تیر انداز انصار الله شده و این جنبش را متهم کردند که یک ایستگاه پمپاژ سوخت را در مارب هدف قرار داده است.
ترفند بن سلمان پس از ناکامی در میدان جنگ
به گزارش جهان نيوز، سعودی‌ها بیش از هرکس می‌دانند که انصار الله نه تنها مردم بی پناه را مورد حمله قرار نمی‌دهد بلکه به شدت ازهدف قراردادن تاسیسات و زیربناهای یمن پرهیز دارد اما جعل خبر و تمرکز تبلیغی بر آن بیش از هرچیز با هدف بدبین کردن افکار عمومی به ویژه در داخل یمن به انصار الله صورت می گیرد. این روزها نه تنها حنای سعودی و امارات در یمن و برای یمنی‌ها رنگی ندارد بلکه دست نشاندگان آنها اعم از هادی، جنوبی‌ها و اخوانی‌ها نیز رفته رفته به این باور رسیده اند که پیروز واقعی جنگ کسی نیست جز انصار الله.

درحالی که تا فتح مارب و تسلط انصار الله بر منابع نفتی یمن و گذرگاه انتقال افراد و کالا از یمن به کشورهای خلیج فارس و بالعکس زمان زیاده باقی نمانده است و در شرایطی که انصار الله در 30 کیلومتری مارب قرار گرفته است سعودی می‌کوشد با انتشار چنین اخبار دروغینی گونه ای همدلی میان "اصلاحی های تعز" و "اصلاحی های مارب" پدیدآورد بلکه در سایه حمایت تعزیها، مارب را از سقوط نجات دهد.

این روزها سعودی همچنین با بهانه کرونا می‌کوشد تا به آتش‌بس با انصارالله دست یابد. ناگفته پیداست که چنین اصراری نه تنها ریشه در جلوگیری از سقوط مارب دارد بلکه و در عین حال با این نیت تعقیب می‌شود تا به فرمولی از آتش بس بدون پایان بخشیدن به محاصره یمن نایل شود.

 ادعای حمله به زندان زنان در تعز در کنار ادعای کشته شدن یک کودک تعزی به دست انصار الله به همان میزان مضحک است که متهم کردن انصارالله به 17 اقدام غیر انسانی در تعز در طول یک سال گذشته. جالب آنکه پیشتر اهل رسانه کاملا با قصه‌پردازی‌هایی این‌چنین از رسانه های سعودی کاملا آشنا بودند و این روزها مردم عادی نیز به این دیدن و باور نکردن چنین قصه هایی در حال عادت کردن هستند. حاصل این سیاست رسانه ای سعودی را می‌توان اینچنین خلاصه کرد: ناکامی در میدان جنگ، آتش باری در فضای تبلیغات.
 
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *