پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۴
نوبخت:

کرونا روی منابع مالی دولت اثر گذاشته است/ امکان تاخیر در حقوق‌ها و یارانه‌ها وجود ندارد

سه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب: 723659
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: آثار کرونا تاکنون روی منابع دولت اثر گذاشته است. این در حالی است که یکی از مؤلفه‌های تامین منابع مالی در سال جاری فروش نفت بوده است.
نوبخت: کرونا روی منابع مالی دولت اثر گذاشته
به گزارش جهان نيوز، محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه بودجه امروز (سه‌شنبه 19 فروردین) در جلسه علنی مجلس که درباره شیوع کرونا و تاثیرات آن در کشور برگزار شده بود، اظهار داشت: آثار کرونا تاکنون روی منابع دولت اثر گذاشته است.
 
وی افزود: یکی از مؤلفه‌های تامین منابع در بودجه سال جاری فروش نفت و فرآورده‌های آن بوده که با عنایت به کاهش تقاضای جهانی و افت قیمت نفت می‌توانیم اعلام کنیم بیماری کرونا روی منابع ریالی ما تاثیر گذاشته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به دریافت مالیات در کشور افزود: با توجه به شرایط رکود و تصمیم دولت برای همراهی با بنگاه‌های تولیدی و کسب و کارهای خرد در این بخش امحال سه ماهه را اعمال کردیم که از نظر درآمدهای دولت از بخش مالیات این بخش هم با عدم تحقق مواجه شد. لذا فقط بخش واگذاری دارایی‌های مالی دولت باقی مانده است.

نوبخت خاطرنشان کرد: با  منابع فعلی دولت، مخارج غیرقابل اجتناب هم داشته‌ایم که این منابع نه تنها روی خزانه و منابع عمومی و بودجه‌ای تاثیر گذاشته است بلکه باید بگویم ما بایستی بخشی از تعهدات مان مانند پرداخت 40 و اندی هزار میلیارد ریال یارانه ماهانه و 30 و اندی هزار میلیارد ریال یارانه معیشتی و 12 هزار و 500 میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم و 5300 میلیارد تومان برای حمایت از طرح سلامت و 5500 میلیارد تومان سهم دولت برای پرداخت به نهادهای حمایتی باید تحقق پیدا کند البته فردا هم قرار است4400 میلیارد تومن برای یارانه‌ها پرداخت شود ضمن اینکه پرداخت 10 فروردین یارانه معیشتی بنزین هم انجام شد.

وی گفت: مصرف بنزین از 90 میلیون لیتر در روز در حال حاضر به 42 میلیون لیتر رسیده است و آنچه می‌توانستیم از محل صرفه جویی بنزین داشته باشیم و بتوانیم به کشورهای همسایه صادرات کنیم به دلیل وضعیت کرونا در آنجا، امکان پذیر نیست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد:‌ امکان تاخیر در حقوق‌ها و یارانه‌ها وجود ندارد به همین دلیل دولت باید هنز زیادی به خرج داده تا جایی که امکان دارد طرح‌های عمرانی و پروژه‌هایی که مردم انتظار دارند اجرایی و دنبال کنند.
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
.......
Iran, Islamic Republic of
مهم نيست فقط روي جيب اقا زاد ها تاثير منفي نگذارد
Iran, Islamic Republic of
شما بفرما چی اثر نمیذاره شما که اینقدر از احمدی نژاد بد گفتید خودتون هم همون راه رو در پیش گرفتید .....
Iran, Islamic Republic of
.....