پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۲۷
انبارلویی:

چاه‌کن کرونا اکنون در ته چاه است/ کووید ۱۹ هم مثل داعش ساخته آمریکاست

سه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 723600
آمریکا همیشه برای دیگران چاه می‌کند و بعد خود در قعر آن می‌افتد؛ امروز هم کرونا با آنها همین ضرب‌المثل ایرانی (چاه مکن بهر کسی اول خودت بعد کسی) را محقق کرده است.
چاه‌کن کرونا اکنون در ته چاه است/ کووید ۱۹ هم مثل داعش ساخته آمریکاست
به گزارش جهان نيوز، برای نخستین بار ویروسی به عنوان کووید ۱۹ در ووهان چین شیوع و گسترش یافت و پس از آن بسیاری از مردم اقصی نقاط جهان را نیز به خود درگیر کرد.

دولت چین همان روزهای نخست پدیدار شدن این ویروس اعلام کرد که این ویروس توسط نیروهای آمریکایی در کشورش شیوع و گسترش یافته و از یک آزمایشگاه آمریکایی نیز بیرون آمده است. این ادعاها که در نشریات چینی منتشر شده است در واقع می‌گوید که ویروس کرونا توسط برخی از سربازان ایالات متحده در چین گسترش و شیوع یافته است.

مقامات آمریکایی هم در پاسخ به چین گفتند که آنها با طرح چنین ادعاهایی تلاش می‌کنند که با سردرگم کردن مردم در خصوص اینکه منبع این ویروس کجاست توجه جهانی را از اشتباهات خود در چند هفته اولیه پس از انتشار ویروس منحرف کنند و دولت آمریکا نیز سفیر چین را در واشنگتن فراخواند. 

حضرات آیت‌الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری نیز طی سخنرانی علاوه بر کارشکنی دولت آمریکا برای برخوردار نبودن ایران از تجهیزات پزشکی و دارویی خطاب به آنها گفت که شما متهم هستید که خودتان این ویروس را درست کرده‌اید.

الهام امین زاده معاون سابق حقوقی حسن روحانی در دولت نیز گفت که ویروس کرونا می‌تواند یک حمله بیولوژیکی باشد و اگر این ادعا ثابت شود هر دولت و هر نظامی که در این قضیه دست داشته باشد باید مسؤولیت جبران خسارت به همه کشورهای درگیر را پرداخت کند چه عامدانه باشد چه غیرعامدانه.

عامدانه و غیرعامدانه در حالی از سوی معاون سابق حسن روحانی مطرح می‌شود که پکن گفته بود که ما اطلاع داریم دانشمندان آمریکایی از سال ۲۰۱۵ بر روی این ویروس کار می‌کردند. بنابراین امکان دارد این ویروس عامدانه یا غیرعامدانه از آزمایشگاه به بیرون درز کرده باشد.

محمدکاظم انبارلویی کارشناس مسائل سیاسی، می‌گوید که بر اساس گزارش‌ها آمریکایی‌ها و برخی از شرکای آنان دست‌اندرکار ساخت این ویروس بوده‌اند. 

وی می‌گوید: اینکه الان آمریکایی‌ها خودشان با این ویروس در حد گسترده‌ای روبرو هستند نمی‌تواند برخی از گزارش‌های موجود مبنی بر ساخت این ویروس توسط آنها را رد کند. 

اشاره این کارشناس مسائل سیاسی به شکل‌گیری داعش در منطقه غرب آسیا به ویژه سوریه و عراق است. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مناظرات انتخاباتی با هیلاری کلینتون رقیب دموکرات خود این مسأله را مطرح کرد.

ترامپ خطاب به کلینتون گفته بود که دولت ما داعش را رها کرده است. این دو نفر (باراک اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا و هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه وقت آمریکا) مشترکاً بنیانگذار داعش هستند.

انبارلویی معتقد است که آمریکا همیشه چاه می‌کند بهر کسی و بعد خود در قعر آن چاه می‌افتد، امروز هم کرونا با آنها همین ضرب‌المثل ایرانی (چاه مکن بهر کسی اول خودت بعد کسی) را محقق کرده است.

وی تصریح کرد: برخی فرضیه‌ها مبنی بر اینکه آمریکا این ویروس (کرونا ویروس) را برای زمین زدن اقتصاد چین تولید کرده است، وجود دارد؛ چرا که چین تا سال ۲۰۵۰ بر قله اقتصاد دنیا قرار می‌گرفت. بنابراین بعید نیست که آنها این سلاح بیولوژیک را ایجاد کردند تا اقتصاد چین و کشورهایی که با آنها روبرو هستند زمین بزند.

اشاره این کارشناس مسائل سیاسی به کشورهایی که با آن درگیر هستند کشورهایی همچون ایران است که علی‌رغم توافقات بین‌المللی در قالب ۵+۱ و  ایجاد معاهده بین‌المللی موسوم به «برجام»، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از آن خارج شد و پس از آن تحریم‌های گسترده‌ای را علیه ایران اعمال کرد.

بنا بر گزارش‌ها، در شرایطی که ایران اکنون با ۶۰ هزار مبتلا به کرونا و بیش از ۳۵۰۰ جان‌باخته با کرونا مقابله می‌کند اما دولت آمریکا از ارسال هر گونه مواد دارویی و اقلام بهداشتی به ایران توسط بقیه کشورها مخالفت می‌کند. در عین حال که می‌گوید اقلام بهداشتی و غذایی تحریم نیستند. وزارت خارجه ایران نیز چندی پیش به شهروندان اعلام کرد که هر کسی توانست یک عدد ماسک خریداری کند، عکس آن را برای وزارت خارجه دولت آمریکا بفرستد.

آمریکا هم اکنون با ۳۳۶ هزار مبتلا به کرونا در صدر جدول مبتلایان به کرونا در جهان قرار دارد که ۹۶۲۰ نفر تاکنون جان باخته‌اند. اسپانیا،‌ایتالیا، آلمان، فرانسه و چین در رتبه‌های بعدی مبتلایان به ویروس کرونا قرار دارند.
برچسب ها: کرونا چین ویروس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
..
کامران
Iran, Islamic Republic of
سراب به مردم نشان نده حقیقت عین روز روشن است کر ونا هدیه نوادگان چنگیز است به جهان دروغ بس است
Iran, Islamic Republic of
در چين زاده شد در اينجا تكثير شد به همين راحتي!!!!!
کرونای آمریکایی که برای چین ثبت شد!
Iran, Islamic Republic of
در آمریکا قبل از چین اولین قربانیان کرونا را به نام قربانیان آنفولانزای H1N1 دفن کردند صداشو در نیاوردن از چین آغاز شده یه دروغه اما از چین شیوع پیدا کرده محتمله .
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
شايد بر عكس بر و بچه را دست كم نگيريد
ب
Iran, Islamic Republic of
جناب تا همیشه ماه زیر ابر نمی ماند برای تمام دنیا روشن می شود..
Iran, Islamic Republic of
تمام پزشکان و ویروس شناسان میگن کدونا دست ساز بشر نیست ولی افراد سیاسی میگن دست ساز بشر هست بهتر نیست هر کس در حیطه تخصصی خودش نظر بدهد
‌در مورد دست ساز یا غیر دست ساز بودنش مطالب مستند و زیادی ندیده ام ولی با توجه به حجم مبادلات تجاری عظیم آمریکا و چین نسبت به ایران و چین و در نتیجه سفرهای بیشتر چینیها به آمریکا و بلعکس. چرا بیماری در آمریکا بعد از ایران اوج گرفته؟
آیا منطقی نیست که آمریکا شروع کننده جنگ بیولوژیک علیه ایران و چین و چین تلافی کننده باشد؟ به نظرم این سناریو خیلی محتمل است و اثبات درستی و نادرستی آن شاید برای اهل علم ویروس شناسی چندان دشوار نباشد.
Iran, Islamic Republic of
یعنی آمریکا خودش از حجم مبادلات خبر نداشته، تو الان متوجه شدی
رسول مشهدي
Iran, Islamic Republic of
جناب آقاي انبارلويي
روسيه را از قلم انداختي...
حسین علی
Iran, Islamic Republic of
خدایا ....
م ح
United Kingdom
...!!
Iran, Islamic Republic of
امان از موتوري ها
Iran, Islamic Republic of
نبايد اعتماد كرد
Iran, Islamic Republic of
مدافعان پکن چقدر از کداخداشون دفاع میکنن
Iran, Islamic Republic of
داشتیم میگفتیم که دوران کدخدا دوستی سر امده که دیدیم نه ...
Iran, Islamic Republic of
.... حالا شما شدید می گید کار کار امریکاییهاست.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
به به جناب انبارلوئی!..
Iran, Islamic Republic of
همه میدونند که آمریکا تو چین پایگاه نظامی نداره......
Iran, Islamic Republic of
....
دلارام
Iran, Islamic Republic of
احتمالا کار شیطان بزرگه.وبرایش کمی تلفات دادن مهم نبود به گفته ترامپ تا صدهزارکشته جا داره .میخواست اقتصادچینو متوقف کنه ولی چین زودبیماری را کنترل کرد چون از سارس تجربه داشت وایران را میخاست با این تنگنای اقتصادی با کرونا ضربه فنی کنه ولی مکر خدا بالاترین مکرهاست واین شر به خود امریکا برگشت
مهدی
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
سلام بر اتاق فکر جهان نیوز
این مطلبی که کار کردید بیشتر یک فرضیه هست تا یک امر اثبات شده ........
Iran, Islamic Republic of
تعجب میکنم از برخی کامنتها یعنی یک روزنامه نگار کار کشته باید برای تحلیل در یک موضوعی حتما تحصیل کرده و کارشناس همون رشته باشه ؟! و برای تحلیل در مورد یک کشور هم باید اهل اون کشور باشه؟!!! .....1
Iran, Islamic Republic of
چرا‌برعکس‌می‌گید‌!!!!!?
ایران
Iran, Islamic Republic of
.....