کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ربیعی: هنوز هم شعار ما «در خانه بمانید» است

18 فروردين 1399 ساعت 14:59

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه هنوز هم شعار ما در خانه بمانید است، گفت: استراتژی اصلی دولت حفظ جان انسان‌ها و سلامت جامعه است.


به گزارش جهان نیوز، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: کرونا همچنان مساله اول دولت و مردم است و تمام جلسات دولت معطوف به سیاست گذاری در مورد کرونا است.

وی با تاکید بر اینکه زیست اقتصادی و اجتماعی با حفظ فاصله اجتماعی است، ادامه داد: همه ما باید بدانیم استراتژی اصلی ما حفظ جان انسان‌ها و سلامت جامعه است. هر تصمیم می‌گیریم برای بقا انسان‌ها است. در همین زمینه از روز اول فاصله گذاری را انجام دادیم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: من مایل هستم بر اساس مطالبی که شنیدم یا خواندم بگویم تصمیم گیری‌هایی که انجامش شده بر اساس نظر کارشناسان بویژه کارشناسان حوزه  سلامت و بهداشت بوده است. کارشناسان دیدگاه‌های متفاوتی دارند که از نظر همه بهره گرفته‌ایم. نظر ما آن چیزی است که وزیر بهداشت گفت.

ربیعی اضافه کرد: اساس سلامت بودن مردم به علاوه حفظ زندگی و معیشت مردم یعنی زیست اقتصادی و اجتماعی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی است. حفظ جان مردم کانون اصلی و در کنار آن حفظ زندگی اجتماعی با پروتکل فاصله گذاری است. تناقض بین سلامت و تصمیمات وجود ندارد. هر تصمیمی که می گیریم اولویتش سلامت است.

ربیعی گفت: ستاد ملی کرونا که از اسفند ماه با حضور رئیس جمهور، رئیس کل نیروهای مصلح، دادستان کشور و وزرا تشکیل شده همه جوانب فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی  را در نظر گرفته است. دو سوم وقت هیات وزرا به موضوع کرونا اختصاص دارد و تصمیمات خوبی هم اتخاذ شده است.

وی گفت: با همراهی که مردم خواهند کرد از این مشکل عبور می کنیم. هنوز هم شعار ما در خانه بمانید است و تلاشمان برای اقناع مردم جهت در خانه ماندن است.

ربیعی با تاکید بر اینکه ۵۰ درصد GDP در خدمات است، اظهار داشت: بخش های خدمات، تولید کوچک و  کشاورزی بیشترین آسیب را در این مدت دیده اند، ۳ میلیون ۲۶۵ هزار نفر کارگران رسمی هستند اما یک میلیون و ۱۹۲ هزار نفر کارگران غیر رسمی هستند که آسیب بیشتری به علت بیکاری دیده اند.

سخنگوی دولت بیان داشت: حل شدن مشکل ویروس در کوتاه مدت نیست. تا ساخت واکسن، این ویروس وجود دارد، کارشناسان سلامت می‌گویند ساخت واکسن ۱۸ ماه زمان خواهد برد. اقداماتی که انجام دادیم موثر بوده اما توصیه در خانه ماندن است.

ادامه دارد...


کد مطلب: 723549

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/723549/ربیعی-هنوز-هم-شعار-خانه-بمانید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com