پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۲

قرنطینه باید ۴ هفته دیگر ادامه یابد

يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 723386
با ادامه رعایت تمامی مسائلی که با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی عملیاتی شده حدود ۴ هفته دیگر فقط از دوره اپیدمی کرونا گذر خواهیم کرد.
قرنطینه باید ۴ هفته دیگر ادامه یابد
به گزارش جهان نيوز، مسعود مردانی فوق تخصص بیماری های عفونی و گرمسیری و عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا با انتقاد از مراجعه مردم به سطح شهر و خیابان‌ها گفت: متاسفانه مردم با پایان تعطیلات باز هم به خیابان‌ها ریخته اند و ما را گرفتار کرده اند.

انتهایی برای قرنطینه متصور نیست
وی در ادامه در پاسخ به این سوال که قرنطینه چه زمانی باید به پایان برسد؟ بیان کرد: انتهایی برای قرنطینه متصور نیست و همه مردم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و حتی اگر کار ضروری هم دارند از خانه خود خارج نشوند.

این عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا  در ادامه تاکید کرد: اداراتی که کار غیر ضروری ندارند نیز کارمندان را تعطیل کنند تا تجمعات کاهش یابد.

فوق تخصص بیماری های عفونی در ادامه با تاکید بر عدم قطع فاصله گذاری اجتماعی اظهار کرد: با ادامه رعایت تمامی این مسائل که با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی عملیاتی شده حدود ۴ هفته دیگر از فقط از دوره اپیدمی ویروس کرونا گذر خواهیم کرد.

مردانی گفت: بارها تاکید کرده ایم که تردد‌ها و اجتماعات باید شدیدا کم شود، ولی متاسفانه روز گذشته با افزایش تجمعات رو به رو شدیم.

لازم به ذکر است، با گذشت ۴۶ روز از اولین تخیص ویروس کرونا در کشور و بنابر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت تا ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۲۵۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند. مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به ۵۵۷۴۳ مورد رسیده و تا کنون ۱۹۷۳۶ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند. مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۳۴۵۲ نفر رسید. ۴۱۰۳ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
امروز اقای روحانی با این دستور تیر خلاص را به سلامتی مردم زد
صادق
Iran, Islamic Republic of
این صحبت ها نشان از توجه ویژه رئیس جمهور به نظرات متخصصان دارد.