جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

نقشه سرقت میلیاردی در دست باجناق

يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب: 723339
مرد جوانی که دو سارق سابقه‌دار را برای سرقت میلیاردی از خانه باجناقش اجیر کرده‌بود به دام افتاد و ماجرا را شرح داد.
نقشه سرقت میلیاردی در دست باجناق
به گزارش جهان نيوز، چندی قبل مأموران پلیس پایتخت با تماس تلفنی شهروندی در جریان سرقت میلیاردی از خانه‌ای در شمال تهران شدند. مأموران پلیس پس از حضور در محل حادثه که آپارتمان مسکونی بود، دریافتند ساعتی قبل در نبود صاحبخانه سارقانی به این خانه دستبرد زده و از محل گریخته‌اند.

صاحبخانه در توضیح ماجرا گفت: من خلبان هستم و وضع مالی خوبی دارم. مدتی قبل ارثیه‌ای میلیاردی به من رسید و از آنجایی که در تهران خانه دارم تصمیم گرفتم، برای سرمایه‌گذاری خانه‌ای در یکی از کشور‌های همسایه بخرم. به همین خاطر با چند املاکی که در زمینه خرید و فروش املاک در خارج از کشور فعالیت دارند، مشورت کردم و قرار شد وقتی آن‌ها خانه‌ای مناسب برای من پیدا کردند به من خبر بدهند. من تمامی ارثیه‌ام را به دلار و سکه تبدیل کردم و داخل خانه‌ام نگهداری می‌کردم تا زمان مناسب اقدام به خرید خانه بکنم. امشب همراه خانواده‌ام، خانه باجناقم شام دعوت بودیم تا اینکه لحظاتی قبل به خانه برگشتیم و با صحنه عجیبی روبه‌رو شدیم. در خانه‌ام تخریب شده‌بود و تمام وسایل خانه بهم ریخته‌بود که نشان می‌داد سارق یا سارقانی به خانه‌ام دستبرد زده‌اند. بلافاصله به محل نگهداری دلار‌ها و سکه‌ها رفتم که در کمال ناباوری مشاهده کردم تمامی آن‌ها سرقت شده‌است. با طرح این شکایت تیمی از مأموران پلیس به دستور قاضی پرونده برای شناسایی سارقان میلیاردی وارد عمل شدند.

ردپای سارق سابقه دار در سرقت میلیاردی
مأموران در نخستین گام دوربین‌های مداربسته محل حادثه را بررسی کردند که متوجه شدند یکی از دوربین‌ها چهره متهم سابقه‌داری را به نام شهاب شکار کرده‌است. مأموران در بررسی‌های بعدی دریافتند شهاب شب حادثه همراه مرد جوان ناشناسی پس از تخریب در خانه دست به سرقت میلیاردی زده‌اند. تحقیقات مأموران پلیس نشان داد شهاب مدتی است در یک فروشگاه لوازم ضبط و صوت خودرو مشغول به کار است و بدین ترتیب برای دستگیری سارق راهی فروشگاه شدند و متهم را دستگیرکردند. متهم در بازجویی‌ها همدست خود را به نام بهمن به مأموران معرفی کرد و مدعی شد که ازسوی مرد جوانی برای این سرقت میلیاردی اجیر شده بودند. وی در ادعایی گفت: چند روز قبل از سرقت مرد جوانی به نام حمید برای خرید رادیو ضبط خودرو به محل کارم مراجعه کرد. او چند باری به بهانه خرید به محل کارم آمد و با من رابطه دوستانه برقرار کرد. یک روز مرا برای خوردن شام به رستورانی دعوتم کرد و در آنجا پیشنهاد داد از خانه باجناقش سرقت کنم. او گفت با باجناقش اختلاف ارثیه دارد و گفت اگر از خانه او سرقت کنم دستمزد خوبی به من می‌دهد. ابتدا قبول نکردم، اما وقتی گفت دستمزدم یک خودروی مدل بالا است وسوسه شدم و قبول کردم همراه یکی از دوستانم سرقت کنم. او نشانی خانه باجناقش را به ما داد و قرار شد شبی که صاحبخانه بیرون باشد به ما خبر دهد و در نهایت هم شب حادثه به ما گفت برای سرقت وارد خانه باجناقش شویم. ما طبق دستور و نشانی‌هایی که او داده بود اموال باجناقش را سرقت کردیم و بعد تمام اموال سرقتی را تحویل مرد جوان دادیم.

اعتراف باجناق به سرقت
با اعتراف متهم، مأموران پلیس بهمن و حمید را بازداشت کردند. بهمن در بازجویی‌ها به همدستی با شهاب اعتراف کرد. حمید ابتدا منکر جرم خود شد، اما وقتی با مدارک و دلایل روبه‌رو شد اعتراف کرد سارقان را برای سرقت از خانه باجناقش اجیر کرده‌است.

وی گفت: وضع مالی متوسطی دارم، اما باجناقم وضع مالی خیلی خوبی دارد و به همین خاطر همیشه به او حسادت می‌کردم. از طرفی خانواده همسرم به باجناقم بیشتر احترام می‌گذاشتند و همین موضوع مرا آزار می‌داد. مدتی قبل فهمیدم به باجناقم ارثیه میلیاردی رسیده است و او هم همه ارثیه‌اش را به دلار تبدیل کرده و در خانه‌اش نگهداری می‌کند. وقتی باجناقم به من گفت قرار است با دلارهایش خانه‌ای در خارج از کشور بخرد خیلی حسادت کردم و تصمیم گرفتم سارق یا سارقانی را برای سرقت اموالش اجیر کنم. وی ادامه داد: مدتی قبل از طریق یکی از دوستانم متوجه شدم فروشنده یک فروشگاه لوازم صوتی سارق سابقه‌دار است و به همین دلیل به مغازه‌اش رفت و آمد کردم و با او دوست شدم و بعد در فرصت مناسب پیشنهاد سرقت را مطرح کردم و او وقتی فهمید دستمزد خوبی برای این کار در نظر گرفته‌ام قبول کرد.

تحقیقات از متهمان به دستور قاضی پرونده ادامه دارد.

منبع:جوان
برچسب ها: نقشه سرقت سارق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *