پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۱

خواننده تیتراژ پایتخت ۶ کیست؟ + فیلم

شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۹
کد مطلب: 723320
با خواننده موسیقی شاد و دلنشین سریال پایتخت که تعطیلات نوروز ۹۹ به مذاق ایرانیان خوش آمد بیشتر آشنا شوید.
خواننده تیتراژ پایتخت ۶ کیست؟ + فیلم
به گزارش جهان نيوز، سریال پایتخت ۶ اگرچه همانند قسمت‌های قبلی ، همچنان داستان یک خانواده معمولی را البته با فراز و نشیب هایی در مقایسه با سایر قسمت ها به تصویر کشیده است، اما تفاوت‌ عمده‌ای نیز با سایر قسمت‌ها داشت از حذف بابا پنجعلی گرفته تا بازگشت بهبود فریبا ، اما مخاطبان در نخستین قسمت سریال پایتخت  نخستین تغییر این سریال را به چشم دیدند و به گوش شنیدند ، تیتراژ شروع این سریال پرمخاطب با خواننده‌ای جدید، اما این خواننده کیست؟

  زمان شکارچیان اهل و ساکن روستای طبقده ساری متولد اول فروردین ۱۳۵۴ و خواننده جدید تیتراژ سریال پایتخت در خانواده‌ای اهل موسیقی به دنیا آمده است.

پدرش ارزمون شکارچیان و  عموی پدرش استاد نظام شکارچیان از مشهورترین راویان موسیقی خاصی بودند که به آن موسیقی کولی ها یا  موسیقی گداری می‌گویند، موسیقی که از  مرکز استان و شهرستان میاندورود گرفته تا غرب استان گلستان جریان دارد.

پرویز شکارچیان که او را با نام زمان شکارچیان می شناسند در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص فعالیت هنری خود گفت: با توجه به پیشینه هنری که در خانواده ام وجود داشت از همان کودکی نوازندگی دوتار و خوانندگی را به صورت همزمان زیر نظر پدر  و استاد نظام شکارچیان آغاز کردم و  در ۹ سالگی همراه پدر به صورت حرفه ای در مراسم و مجالس به اجرای برنامه می پرداختم.

او که سال ۱۳۶۹ ازدواج کرد و اکنون سه فرزند دارد ، می‌گوید: موسیقی و نواختن دو تار همچنان در خانواده در جریان است و یک پسر ۱۴ ساله اش نیز به صورت حرفه‌ای دوتار می‌نوازد و می‌خواند.
  خواننده تیتراژ سریال پایتخت ۶ که دو سال قبل به دلیل فوت پدرش خوانندگی و نوازندگی را رها کرده بود در خصوص چگونگی انتخاب خود برای خواندن تیتراژ این سریال پرطرفدار گفت: اردیبهشت ۹۸ برای پیگیری امور بیمه خود به خانه هنرمندان ساری مراجعه کردم که استاد سید جلال محمدی پس از گفت و گوی کوتاهی به من پیشنهاد کار داد.

کشف هنرمندان راهکاری برای حفظ موسیقی سنتی

سید جلال محمدی سرپرست بخش موسیقی مازندرانی سریال پایتخت ۶ درباره نحوه انتخاب خواننده جدید برای تیتراژ این سریال گفت: پس از حضور زمان شکارچیان در خانه هنرمندان با توجه به پیشینه هنری و سابقه خانوادگی که داشت به او پیشنهاد فعالیت و همکاری دادم و اگرچه ابتدا مخالفت کرد اما پس از گفت و گوی کوتاهی قبول کرد تا دوباره فعالیت موسیقی خود را از سر بگیرد.

محمدی با اشاره به استعداد ذاتی زمان شکارچیان ،گفت: پس از توافق‌های اولیه تمرینات این خواننده با گروه موسیقی آوای طبری آغاز شد و نتیجه این تلاش‌ها برگزاری کنسرتی به خوانندگی زمان شکارچیان در تالار وحدت تهران بود.

او افزود: برای نخستین بار یک خواننده از موسیقی کولی‌ها یا گدار‌ها در این سطح به اجرای برنامه پرداخته بود.

سرپرست بخش موسیقی مازندرانی سریال پایتخت ۶ در پرسش به این سوال که چرا خواننده تیتراژ سریال و متن موسیقی در این قسمت تغییر کرد، گفت: مقرر شده بود پایتخت ۶ با سایر قسمت‌ها تفاوت‌های چشمگیری داشته باشد به همین دلیل تصمیم گرفته شد این تغییرات در موسیقی نیز لحاظ شود.
 
خواننده تیتراژ پایتخت ۶ کیست؟

محمدی با بیان اینکه شکل این تغییرات و قطعات جدیدی که قرار بود در سریال خوانده شود به آریا عظیمی نژاد ارائه شد، افزود: پیشنهاد تغییر خواننده تیتراژ این سریال نیز به آریا عظیمی نژاد داده شد و مورد موافقت او قرار گرفت.

او گفت: به همراه زمان شکارچیان در سفری به تهران و حضور در استودیو قطعاتی از موسیقی مقامی استان اجرا شد که آریا عظیمی نژاد و عوامل تهیه این سریال از بین چند کاندیدا زمان شکارچیان را برای خواندن تیتراژ سریال انتخاب کردند.

سرپرست بخش موسیقی مازندرانی سریال پایتخت ۶ هدف از این تغییر را کشف هنرمندان جدید و تربیت آن‌ها برای حفظ موسیقی سنتی نواحی اعلام کرد و افزود: پیشکسوتان موسیقی مازندران مانند استاد اسحاقی خواننده پیشین این سریال مورد احترام همه هستند و هدف از این تغییر تنها شناساندن چهره های جدید به جامعه موسیقی است.

جلالی با بیان اینکه برای معرفی چهره‌های جدید، نوازندگان تیتراژ این سریال نیز تغییر کردند، افزود: یک گروه ۱۰ نفره با متوسط سنی ۱۸ تا ۲۰ سال نوازندگی سریال پایتخت ۶ را به عهده داشتند و استقبال مردم از آن نشان می‌دهد این امر با موفقیت انجام شده است.

او ادامه داد: فعالیت با زمان شکارچیان خواننده جدید سریال پایتخت ادامه دارد و بزودی یک آلبوم از این خواننده نیز وارد بازار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Moldova, Republic of
دمشان گرم، مردم ازشون عمدتا راضی بودند هرچند برخی افراطیون با حمله به صداوسیما تحمل دیدن شادی مردم را نداشتند!!!!!!!!!!