جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳

سامانه تشخیص پونومی کووید ۱۹ رونمایی شد

شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۳۶
کد مطلب: 723318
مراسم رونمایی از سامانه تشخیص پونومی کووید ۱۹ با حضور ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد.
سامانه تشخیص پونومی کووید ۱۹ رونمایی شد
به گزارش جهان نيوز، مراسم رونمایی از «سامانه تشخیص پونومی COVID_۱۹» امروز ۱۶ فروردین با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و ربیعی سازنده سیستم برگزار شد.

ربیعی استاد تمام هوش دانشگاه صنعتی شریف و سازنده این سیستم در این مراسم درباره سامانه تشخیص پونومی کووید ۱۹ گفت: این سیستم برای یک دانشگاه یا بیمارستان خاص بهینه سازی نشده است. تصاویر افراد سالم، مبتلایان به کرونا و کسانی که سالم نبودند و کرونا نداشتند از ویژگی‌های دیگر این سیستم است.

سازنده این دستگاه تصریح کرد: حجم ناحیه عفونی از ویژگی‌های دیگر این سیستم است که به کار درمان کمک زیادی می‌کند. این سیستم کاملا رایگان است و داخل بیمارستان نصب می‌شود. یک پزشک خبره به راحتی می‌تواند با استفاده از این دستگاه حتی در زمان خستگی پزشک بیماری را تشخیص دهد.

ربیعی اظهار کرد: در کشور با کمبود رادیولوژیست رو به رو هستیم و این سیستم کمک زیادی به پزشکان می‌کند.

علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران در ادامه این مراسم گفت: امروز شاهد دستاورد‌های بزرگی هستیم که با کمک محققان ایرانی و دکتر ستاری با سرعت رشد و پیشرفت کرد.

سی تی اسکن دقیق‌ترین راه تشخیص بیماری است

رئیس ستاد مقابله با کرونا تهران با اشاره به اینکه امروزه سی‌تی اسکن به عنوان کارامدترین روش‌ غربالگری مورد استفاده قرار می‌گیرد افزود: دقیق‌ترین راه برای تشخیص مبتلایان به کرونا در افرادی که به بخش‌های درمانی مراجعه می‌کنند و مشکوک به این بیماری هستند سی تی اسکن است.

زالی تصریح کرد: وقتی از یک ابزار تشخیصی استفاده می‌کنیم یکی از ویژگی‌های مهم حساسیت است: این نسخه که تهیه شده از نظر دقت تشخیصی از همه کشور‌ها جلوتر است و می‌تواند کمک زیادی به بخش پزشکی کند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران اظهار کرد: استفاده بهینه از این دستگاه با توجه به تعداد زیاد مراجعان و نبود رادیولوژیست یا حجم زیاد کاری رادیولوژیست‌ها کمک زیادی به پزشکان خواهد کرد. همچنین می‌تواند به تکنیک پزشک از راه دور در مناطقی که محروم هستند کمک کند.

زالی گفت: تکنیک هوش مصنوعی و یادگیری ژرف در این سیستم طراحی شده و نسخه ساخته شده می‌تواند به خوبی این موضوع را با کفایت پشتیبانی کند.
برچسب ها: ویروس کرونا تست
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
خدا یا شکر دورد بر همه جوانان باغیرت ایرانی ودوست دار وطن ؟
Iran, Islamic Republic of
چرا از این اساتید درجه یک در سایر حوزه ها از جمله صنعت، امور نظامی دفاعی، امور بانکی و ... استفاده نمی شود؟ .....
Iran, Islamic Republic of
تو امور نظامی صدها تن از این اساتید بلکه خبره تر حضور دارند