پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

وقتی فوتبالیست‌های ایرانی با همه فرق دارند

شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب: 723276
بازیکنان فوتبال ایران در روزهای تعطیلی لیگ برتر به دلیل شیوع ویروس کرونا حاضر به الگوبرداری از باشگاه‌های خارجی برای تخفیف در قراردادهای خود نیستند.
وقتی فوتبالیست‌های ایرانی با همه فرق دارند
به گزارش جهان نيوز، شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان باعث شد تا علاوه بر تعطیلی فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی در اکثر کشورها، شاهد لغو بازی‌های ورزشی و در راس آنها صنعت فوتبال باشیم.
 
رقابت‌های فوتبال باشگاهی و ملی در کشورهای مختلف لغو شد تا تعیین تکلیف ادامه دیدارها در لیگ‌های معتبر به آینده موکول شود. همین امر سبب شد تا باشگاه‌های مختلف دنیا برای حمایت از کارمندان خود و حتی کادر پزشکی کشورهایشان درصدهای مختلفی از دستمزدهای ماهیانه خود را ببخشند.

بازیکنان تیم فوتبال بارسلونا پیشنهاد بخشش هفتاد درصد از دستمزد سه ماه آینده خود را به ریاست این باشگاه ارائه کردند تا او بتواند حقوق کارمندان آبی‌اناری پوشان را پرداخت کند.

باشگاه اتلتیکو مادرید و اسپانیول در اسپانیا و برخی باشگاه‌ها در کشورهای انگلیس و ایتالیا نیز همچون بارسا اقدام به کاهش دستمزدهای ماهیانه خود در ماه‌های جاری میلادی گرفتند تا مسئولان خود را در مسیر عبور از رکود اقتصادی بابت شیوع ویروس کرونا کمک کنند.

باشگاه‌هایی که با توجه به افت شدید سهام خود در بازار بورس با کاهش نقدینگی در پرداخت روبرو شدند تا اینگونه با حمایت بازیکنان خود روبرو شده و مانع از اخراج کارمندان خود شوند.

اتفاقی که برای برخی بازیکنان فوتبال ایران نیز رخ داد اما آنها به دلیل لژیونر بودن شامل چنین پروسه‌ای در کاهش دستمزدهای خود شدند.

بطور مثال صادق محرمی بازیکن دیناموزاگرب کرواسی با پیشنهاد باشگاه خود حاضر به کاهش ۲۰۰ هزار یورویی از دستمزد خود شد تا بتواند به مجموعه این تیم در پرداخت مطالبات خود کمک کند.

البته در این بین برخی بازیکنان نظیر علیرضا جهانبخش، کریم انصاریفرد و مهدی طارمی نیز هستند که بصورت کاملاً خودجوش تصمیم به تخصیص بخشی از درآمد ماهیانه خود برای کمک به کادر پزشکی کشور گرفتند.

همچنین برخی بازیکنان فوتبال در داخل کشور نیز چنین اقدامی را انجام دادند اما هیچ خبری از کاهش دسته جمعی بازیکنان یک باشگاه در حمایت از مدیران خود در ماه‌های تعطیلی لیگ برتر به دلیل شیوع ویروس کرونا نبود.

بازیکنانی که بر خلاف همتایان خود در کشورهای مختلف اروپایی دستمزد ماهیانه دریافت نمی‌کنند و قراردادهای میلیاردی خود را در قالب چهار تا پنج قسط دریافت می‌کنند.

همچنین هیچیک از باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال ایران جایگاهی در بازار بورس کشور ندارند تا با کاهش درخواست خرید سهام در روزهای شیوع ویروس کرونا روبرو شوند.

عدم خصوصی سازی باشگاه‌های نظیر استقلال تهران و پرسپولیس و همچنین نبود سیستم مالی شفاف در پرداخت دستمزد هفتگی و ماهیانه آنها سبب شد تا بازیکنان فوتبال ایران تخفیف دادن در مبالغ مندرج در قراردادهایشان را از مدل‌های خارجی الگوبرداری نکنند.

بازیکنانی که تنها کافی است چند روز از عدم دریافت مطالبات آنها طی شود تا نشان دهند برای اعتصاب و مصاحبه علیه مدیران باشگاه می‌توانند از مشابه اروپایی تقلید کنند.
 
منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *