پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۱

تاب آوری شگفت انگیز

نورالدین قدیمی
شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب: 723231
تاب آوری افراد را توانمند می سازد تا با دشواری ها و ناملایمات زندگی و شغلی رو به رو شوند، بدون این که آسیب ببینند و حتی از این موقعیت‌ها برای شکوفایی و رشد شخصیت خود استفاده کنند.
جهان نيوز - نورالدین قدیمی:  رهبر معظم انقلاب اسلامی ، ۲۶بهمن ۹۸ در دیدار مداحان فرمودند: "تاب‌آوری ملت ایران برای ناظران جهانی حیرت انگیز است."

تاب آوری چیست؟
تاب آوری شامل مجموعه ای از ظرفیت های فردی و روانی است که فرد به کمک آنها می تواند در شرایط دشوار مقاومت کند و دچار آسیب دیدگی نشود... تاب آوری افراد را توانمند می سازد تا با دشواری ها و ناملایمات زندگی و شغلی رو به رو شوند، بدون این که آسیب ببینند و حتی از این موقعیت‌ها برای شکوفایی و رشد شخصیت خود استفاده کنند.

 نمونه عینی تاب آوری ملت ایران درایت شرایط ، همین است که در پاندمی (همه گیری) کرونا ، ایران از نظر مبتلایان و فوتی های کرونا ، جزو ده کشور جهانی است اما خبری از قحطی و غارت در آن مشاهده نمی شود!

خبری از صف های طولانی مواد غذایی و بهداشتی و قفسه‌های خالی فروشگاه ها نیست! خبری از کتک زدن مردم توسط یکدیگر نیست!

خبری از بی احترامی و رها کردن سالمندان برای مردن نیست!

خبری از خیلی رفتارهایی که امروز در غرب  مشاهده می شود که زبان از گفتن آنها شرم دارد نیست!

اما برعکس ایران ، در کشورهایی که مشابه وضع ایران را دارند، قیامتی برپاست!
غارت فروشگاه ها، صف های طولانی و درگیری هنگام خرید ، فقط بخشی از این وضعیت است.

اینها تخیلات  نیست بلکه واقعیت های دنیای امروز است که به مدد رسانه و فناوری اطلاعات، در چند ثانیه می توانید راستی آزمایی کنید و وضعیت ایران امروز را با آمریکا و اروپا مقایسه نمایید.

 وضعیت عمومی کشورهای غربی در مقابل شیوع کرونا بسیار شکننده است ؛ در ایتالیا و فرانسه و اسپانیا وآمریکا و... پرستاران و کادر درمانی به جای ماسک از دستمال  کاغذی و درضعیت کمبودگان، از پلاستیک زباله استفاده می کنند.

در این کشورها و درکنار همه کمبودها، در صد بالایی از فوت شدگان کرونائی ، سالخوردگان نگهداری شده در خانه های سالمندان بوده اند که خبر از یک فاجعه رفتاری می دهد.

در آمریکا کمبودها به حدی است که پرستاری را به جرم استفاده از ماسک و با این توجیه که همه پرستاران این امکان را ندارند مجبور به استعفا می کنند .

مردم عادی آمریکا برای جلوگیری از سرقت منازلشان به خاطر ترس از قحطی و دزدی، به خرید اسلحه روی آورده اند که در روزهای اخیر بیش از ۸۵درصد افزایش یافته است.
در اکثر کشورهای غربی ، به افراد سالمند و  مبتلا به برخی بیماریهای خاص ، در صورت ابتلا به کرونا، خدمات درمانی ارائه نمی شود و...

در ایران اما علی رغم تحریم های ظالمانه آمریکا و غرب ، موجی از همدلی و فداکاری اقشار مختلف مردم و تلاش فداکارانه کادر پزشکی کشور به راه افتاده که بی شک موجبات رحمت الهی را فراهم خواهد کرد.

مردم ایران برخلاف مردم کشورهای غربی ، به جای اینکه در این شرایط بحرانی ، باری بردوش دولت و نهادها و سازمان‌های رسمی باشند ، هرکس به طریقی به میدان آمده و علی رغم وجود خطرات جانی ، تلاش دارند با هماهنگی مقامات بهداشتی ، به کمک کادر درمانی در آمده و در خدمت بیماران باشند تا باری از دوش مسئولان دولتی بردارند.
وضعیت امروز جامعه ایرانی ومردم ایران، علی رغم همه کمبودها و انتقادها به عملکرد برخی مسئولان ، آیینه تمام نمایی از امت واحده اسلامی است که جهانیان را شگفت زده کرده است.

نکته مهم:

اجازه ندهیم اوباش فضای مجازی، واقعیتهای کشور و دنیا را عوض کنند!

یک روز گفتند کم کاری ایران بوده که کرونا وارد کشور شده، چند روز بعد تمام کشورها درگیر کرونا شدند.

گفتند چرا ماسک و دستکش توی ایران سخت گیر می آید، حالا ماسک برای کادر درمانی در آمریکا و اروپا جیره بندی شده است.

گفتند باید شهرهای ایران را باید قرنطینه می کردند، بعد دیدند انگلیس و آمریکا که به قول اونها خیلی پیشرفته هستند هم قرنطینه سراسری تجویز نکردند.

‌گفتند اوضاع بیمارستان های ایران خراب است، دیدند با تمام تحریم ها و فشارهای غیر انسانی ، نه تنها کمبود امکانات درمانی نداریم بلکه روحیه پزشک ها و پرستار های ایرانی زبان زد جهانیان شد.

واقعیت تلخ این است که ، اراذل فضای مجازی خیلی حرف‌ها در تضعیف ایران و تعریف از غرب زدند ولی با دیدن بخشی از این واقعیتها ، فعلا خفه خون گرفته اند.

خلاصه اینکه این اراذل خیلی حرفها می زنند، چون پول می گیرند که حرف بزنند ، شما باور نکنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سلام
ملت ایران با ایمان وتوکل به خدا و توسل به ائمه معصومین علیهم السلام ودر سایه همدلی ومهربانی از این بحران هم با سربلندی عبور خواهد کرد