پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۵

این تیم چگونه مقابل اطلاعات سپاه زانو زد؟

شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب: 723226
سال گذشته رسیدگی به جنجالی ترین پرونده و متهم آن «روح الله زم» بررسی شد و رسیدگی به آن همچنان ادامه دارد.
این تیم چگونه مقابل اطلاعات سپاه زانو زد؟
به گزارش جهان نيوز، مهر ماه سال گذشته سپاه پاسداران با انتشار متنی در کانال آمد نیوز خبر از بازداشت روح الله زم مدیر کانال تلگرامی داد.

روح الله زم که همه او را به عنوان مدیر کانال آمد نیوز می‌شناسند و از نقش مهم او در سامان دادن به آشوب‌های ساختگی در ایران خبر دارند پس از تلاش مأموران سپاه دستگیر و به ایران بازگردانده شد.

پس از دستگیری زم همدستانش تمامی چت هایشان را با او پاک کردند و از این کانال خارج شدند. اما زم برای تاسیس کانال آمدنیوز تنها با دوستان خود در خارج از کشور ارتباط نداشت بلکه بسیاری از همدستان او داخل کشور بودند؛ زم برای انجام اقدامات خلاف واقع خود، از دوستانش در ایران کمک می‌گرفت.

پایان داستان  زم در بغداد
زم دی ماه ۹۶ با نشان دادن تصاویری خلاف واقع قصد داشت تا به اغتشاشات دامن بزند، اما او که به گفته خود پس از مکرون بهترین تیم حفاظتی فرانسه را داشت پس از سفر به بغداد توسط نیرو‌های سپاه دستگیر شد.

روح الله زم معروف به نیما متولد سال ۵۲ در یکی از خانواده‌های سرشناس تهران است و از سال ۸۴ فعالیت سیاسی خود را با عضویت در ستاد انتخاباتی هاشمی رفسنجانی آغاز کرد و سپس با حضور در فتنه ۸۸ توسط مأموران دستگیر و به اوین منتقل شد و پس از مدتی توانست در سال ۹۰ از کشور خارج شد و به مالزی و سپس برای اقامت به فرانسه رفت و پس از حضور در فرانسه اقدامات علیه نظام جمهوری اسلامی ایران را آغاز کرد.

زم با همکاری دو تن دیگر از دوستانش سال ۹۶ اقدام به راه‌اندازی کانال آمدنیوز کرد و در همان سال با دروغ پراکنی و فریب قصد در مخدوش کردن اذهان عمومی را داشت تا جایی که آموزش ساخت بمب‌های دست‌ساز را هم در کانال خود قرار داد.

انتشار اخبار خلاف واقع درباره وضعیت ایران و ادعا‌های دروغین، در دی ماه سال ۹۶ منجر به شناخته شدن کانال آمدنیوز شد.

اتهامات زم چه بود؟
زم که تحت تدابیر شدید امنیتی دولت فرانسه قرار داشت ۲۲ مهرماه سال گذشته دستگیرشد و پس از آن غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در دوازدهمین نشست خبری خود از دستگیری چند تن دیگر پیش از زم خبر داد.

به دنبال دستگیری زم اطلاعاتی از همدستان او در داخل و خارج از کشور به دست آمد و پس از گذشت حدود ۵ ماه در بهمن ماه سال گذشته القاصی دادستان تهران از صدور کیفرخواست برای زم و ارسال آن به دادگاه انقلاب خبر داد.

سرانجام ۲۱ بهمن ماه اولین جلسه رسیدگی به پرونده روح الله زم در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

روح الله زم متهم است به «افساد فی الارض»، در بازه زمانی سال ۹۵ تا زمان دستگیری از طریق ارتکاب جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی کشور، ارتکاب نشر اکاذیب به طور گسترده، معاونت در تخریب، معاونت در ایجاد اخلال در نظام اقتصادی کشور، تشکیل و اداره کانال معاند آمدنیوز و صدای مردم با هدف برهم زدن امنیت داخلی و خارجی کشور، جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی یکی از کشور‌های منطقه، جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی کشور فرانسه در ابتدای سال ۹۷ تا زمان دستگیری، همکاری با دولت متخاصم آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی در نیمه دوم اسفند ماه سال ۹۶ تا زمان دستگیری، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی، مشارکت در فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام، فعالیت در کانال معاند سحام نیوز با هدف بر هم زدن امنیت داخلی و خارجی کشور، مشارکت در اغوا و تحریک مردم به جنگ و کشتار در دی ماه سال ۹۶، مشارکت در جمع آوری اطلاعات طبقه بندی شده با هدف برهم زدن امنیت کشور، مشارکت در نشر اکاذیب به طور گسترده، توهین به مقدسات اسلام، تحصیل مال از طریق نامشروع و شکایت اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله اتهامات متهم است.

ریاست شورای رسانه‌های مبارز بر عهده زم بود
آمدنیوز اینکه مساله‌ای  دیگری همچون سحام نیوز را هم راه اندازی کرده بود و تردد فرماندهان ایرانی از جمله سردار سلیمانی در سوریه برایش اهمیت بسیاری داشت ودر این بین ۱۸۷۷ خبر و اطلاعات نهان با رویکرد ضد انقلاب توسط سازمان‌های اطلاعاتی کشور‌های مختلف ارسال شده بودند.

این متهم با همکاری سرویس اطلاعاتی فرانسه بیش از ۷۳۰ خبر در مسائل امنیتی و سیاسی انتشار داد و ریاست شورای رسانه‌های مبارز را بر عهده داشته است.

علاوه بر اقدامات ناصوابی که زم انجام داده او نامه سربرگ نهاد ریاست جمهوری برای ورود زنان به ورزشگاه را جعل کرده بود و اسناد محرمانه بانک تجارت را در کانال خود منتشر کرده بود.

البته این متهم اتهام افساد فی الارض را قبول نکرد و درباره اشتباهات فاحشی که در بحث انتشار مطالب ساخت کوکتل مولوتوف داشت عذرخواهی کرد.

۵ اسفند سال گذشته سومین جلسه رسیدگی به پرونده روح الله زم به پایان رسید و این متهم درباره برخی از اتهامات خود صحبت کرد و علاوه بر آن رسیدگی به پرونده متهمان دیگری از جمله عبدالرضا داوری که با زم ارتباط داشتند، برگزار شد.

رسیدگی به این پرونده هنوز ادامه دارد و جلسات آن به پایان نرسیده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ارزش کار اطلاعاتی انجام شده برای دستگیری زم به اندازه یک صدم دستگیری عبدالمالک ریگی نبوده ونیست.
Iran, Islamic Republic of
توهم شما پایان ندارد....
Iran, Islamic Republic of
مگه شما دلالی معلومه که این کار سپاه تو را صدبرابر سوزانده که به یک صدم روی اوردی!
Iran, Islamic Republic of
خب کار دستگیری ریگی هم توسط اطلاعات سپاه قدس صورت گرفته... لطفا بدون اطلاع چیزی نگید
United States
دستگیری ریگی توسط کسانی صورت گرفت که مدال سربازی گمنام امام زمان ( عج ) را از امام راحل بر سینه دارند و بی ریا امنیت پایدار بر کشور حاکم نموده اند.