پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۴۱

دستور عجیب روحانی و نامه مهم نمکی

شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب: 723178
با اینکه حسن روحانی برخلاف توصیه رهبرانقلاب حاضر به پذیرش ریاست ستاد مبارزه با کرونا نشده است اما تصمیماتی بدون هماهنگی با این ستاد ابلاغ میکند که صدای وزیر بهداشت به عنوان وزارت خانه اصلی و در خط مقدم مبارزه با بیماری را در آورده است.
دستور عجیب روحانی و نامه مهم نمکی
به گزارش جهان نيوز، با اینکه حسن روحانی برخلاف توصیه رهبرانقلاب حاضر به پذیرش ریاست ستاد مبارزه با کرونا نشده است اما تصمیماتی بدون هماهنگی با این ستاد ابلاغ میکند که صدای وزیر بهداشت به عنوان وزارت خانه اصلی و در خط مقدم مبارزه با بیماری را در آورده است. 
 
حسین مدرس خیابانی قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با ارسال نامه‌ای به رؤسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌های کشور در مورخ 99/01/09 با موضوع «عدم وقفه در کار تولید کشور» اعلام کرد که «اصل کار و تولید کشور آن هم در سالی که به نام سال جهش تولید نامگذاری شده تعطیل‌پذیر نیست» لذا موضع رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد کرونای این وزارتخانه جلوگیری از ایجاد هر گونه وقفه در کلیه واحدهای تولیدی کشور در تمام بخش‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی است لذا این امر مهم با دقت‌نظر کافی و تنظیم صورت‌نامه‌های بهداشتی در جهت سلامت کارگران و کارکنان واحدهای تولیدی مورد اقدام و کنترل واقع شود و حمایت‌های لازم در تداوم فعالیت‌ این واحدها معمول داشته و از هر گونه تعطیلی ممانعت به عمل آورند.
 
 
این نامه که بوی بازگشایی کسب و کارها را میدهد در حالی با ادعای حمایت از شعار سال نوشته شده که ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص آن تصمیمی نگرفته است.
 
اعتراض جدی نمکی به حسن روحانی
پیرو همین نامه جنجالی سعید نمکی وزیر بهداشت در نامه‌ای به حسن روحانی رئیس جمهور درباره دستورالعمل ابلاغی وزارت صمت برای بازگشایی مشاغل و مراکز کسب و کار هشدار داد. این نامه که با لحنی گلایه آمیز به حسن روحانی نوشته شده و رونوشتی از آن هم برای جهانگیری ارسال شده است در حالی است که نامه جنجالی را وزارت صمت ابلاغ کرده است. این رخداد که دکتر نمکی به جای خطاب قرار دادن وزارت صمت حسن روحانی را طرف حساب خود قرار داده است نشان از آن دارد که رئیس دولت در چنین ابلاغیه غیرقانونی دست داشته است.
 
وزیر بهداشت در این نامه نوشته است: «اخیراً بدون اطلاع ستاد نامه‌ای توسط قائم‌مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی به کلیه استان‌ها ابلاغ شده که عملاً دستورالعمل اداری برای بازگشایی کسب و کار تلقی می‌شود که این شیوه با نقش، مسؤولیت و جایگاه ستاد ملی مقابله با کرونا مغایرت دارد.
 
لذا ضمن اعتقاد راسخ اینجانب و وزیر کشور و دیگر همکاران به کمک هر چه زودتر به کاهش اثرات اپیدمیولوژیک کرونا بر اقتصاد کشور و تدوین پروتکل برای بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی با اولویت ویژه قویاً اعلام می‌کنیم که هر گونه تصمیم آتش به اختیار توسط هر دستگاه دولتی، غیردولتی، فرهنگی، مذهبی و غیره که مورد تأیید نباشد شعله‌هایش به سرعت دامن نظام سلامت و متعاقب آن اقتصادی کشور را خواهد گرفت.»
 
روحانی پشت پرده نامه جنجالی
اینکه چه کسی اجازه ابلاغ چنین نامه ای را به وزارت صمت داده است سوال جدی در این بین میباشد. آیا این تصمیم را ستاد ملی مبارزه با کرونا گرفته است و یا وزارت صمت بدون هماهنگی دست به این کار زده است؟ اگر ستاد چنین تصمیمی را اتخاذ کرده بود آیا رئیس آن یعنی دکتر نمکی از آن بی خبر بوده است؟
 
این سوال را مدرس خیابانی قایم مقام وزیر که پای نامه را امضا کرده در گفت و گو با فارس پاسخ داده است. وی به صراحت این اقدام را دستور حسن روحانی معرفی کرده است. قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی در پاسخ به این سؤال که نامه مذکور آیا با هماهنگی ستاد کرونا ابلاغ شده است، گفت: من عضو این ستاد هستم، ضمن اینکه نامه مذکور بر اساس دستور صریح رئیس جمهور و بر اساس سیاست ستاد کرونا و صرفاً بر اساس رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد کرونا ابلاغ شده است.
 
خط و نشان جهان پور برای متخلفان
سخنگوی وزارت بهداشت هم درباره آغاز به کار برخی مشاغل از فردا شنبه 16 فروردین گفت: تمامی مشاغل باید تابع مصوبات ستاد مقابله با کرونا باشند، به این صورت آغاز به کار مشاغلی که جزء موارد استثنا قرار نگرفته است ممنوع بوده و اگر کارفرمایی اقدام به بازگشایی محل کار کند متخلف است؛ چراکه مصوبات ستاد مقابله با کرونا عینا مانند مصوبات شورای عالی امنیت ملی است و با متخلفان برخورد مقتضی صورت خواهد گرفت.
 
گلایه آیت الله رئیسی از بی توجهی دولت به نظر تخصصی وزارت بهداشت
بی توجهی به نظرات تخصصی وزارت بهداشت در مبارزه با کرونا سابقه دارد. رئیس دستگاه قضا هم در دوشنبه 11 فروردین از بی توجهی دولت به نظر تخصصی وزارت بهداشت پرده برداشت. 
 
رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: اگر به نظر تخصصی وزارت بهداشت در اجرای طرح فاصله‌گذاری و ایجاد محدودیت‌های اجتماعی زودتر توجه می‌شد و قبل از عید اجرا می‌شد کنترل کرونا سرعت می‌یافت. عنصر زمان در کنترل بیماری‌های مسری تعیین کننده است و دیدیم که مردم پس از اطلاع از اراده قطعی مسئولان، همکاری کردند.
 
این صحبت نشان میدهد که قبلا هم چنین رویه ای توسط حسن روحانی وجود داشته و گلایه وزیر بهداشت به همین ها ختم نمیشود. 
 
روحانی: شیوع کرونا نزولی است!
رئیس دولت که در چند روز گذشته سعی دارد تا با صحبت های خود زمینه ساز عادی شدن رفت و آمدها را باشد در روز 13 فروردین گفته بود: خوشبختانه آمارها نشان میدهد روند شیوع ویروس کرونا در تمام استان ها بلااستثنا نزولی است.
هرچند وزیر کشور همان روز از صعودی بودن آمار 4استان خبر داد اما جواب نمکی جالب تر بود. وزیر بهداشت در همان روز گفت: نباید دچار توهم شویم، ما در مرحله کنترل و مهار بیماری نیستیم، فقط بیماری را مدیریت کرده ایم.
روحانی ششم اسفند هم ادعا کرده بود از شنبه همه روال ها عادی میشود!
 
عباس عبدی:کرونا را برای مذاکره میخواهند
عباس عبدی فعال سیاسی که ارتباطات خوبی در دولت و پاستور دارد چندی قبل علت مقاومت روحانی در برابر قرنطینه و کارشکنی ها برای جلوگیری از اعمال محدودیت ها را امید وی برای مذاکره با آمریکا معرفی کرد.
 
عبدی علت تأخیر در انجام برخی اقدامات کنترلی دولت در مقابله با کرونا را اینگونه افشا کرد: روحانی گمان میكند كه اكنون بهترين فرصت برای حل مسأله تحريم‌ها و سپس آغاز گفتگوها است. به ظاهر عناصر واسطه قول‌هایی نيز داده و اخبارش منتشر شده است هر چند هیچکدام تاکنون نتیجه نداشته‌است.
 
این فعال اصلاح طلب در ادامه گفته بود: معلوم نيست كه کنترل اپیدمی در ایران به تحقق اين هدف كمك كند. اصرارهای پياپی برای لغو تحريم‌ها و تهييج احساسات بين‌المللی در اين رابطه شواهد این ادعا است. به نظر میرسد كه اين وجه سياست برای رييس دولت در اولويت قرار دارد.

منبع:رجا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با اینکه حسن روحانی برخلاف توصیه رهبرانقلاب حاضر به پذیرش ریاست ستاد مبارزه با کرونا نشده است .... ( ازمتن خبر)

یک بام و دوهوا که نمی شود!
Iran, Islamic Republic of
ولی واقعا کشور را هم نمی توان تعطیل کرد.
اگر تولید نباشد فردا مردم برای پیدا کردن غذا و مواد بهداشتی هم دچار مشکل خواهند شد.

این رویکرد دکتر نمکی هم صحیح نیست!
Iran, Islamic Republic of
سرلشگر باقری بعد از دستور رهبر انقلاب برای همکاری با ستاد مبارزه با کرونا، از همون ابتدا پیشنهاد جدی داده که شهرها به‌طورکامل قرنطینه و اقلام مورد نیاز مردم، ازجمله مواد غذایی با مراجعه به درب منازل در اختیارشون قرار بگیره، ...
چرا دولت روحانی اینگونه می کند؟
Iran, Islamic Republic of
چرا دولت روحانی، بدون هماهنگی با ستاد ملی کرونا، از ادامه تعطیلی اصناف خودداری کرد؟ آیا باید آمار مبتلایان و قربانیان ایران از غربیها بیشتر شود......
.
Iran, Islamic Republic of
این دولت این کاره نیست در زمان عادی کم میاورد ...
حالا که دیگه وا ویلاست..........
خدایا تا 1400 خودت رحم کن
Iran, Islamic Republic of
اول با طرح فاصله گذاری اجتماعی و ممانعت ازخروج از شهرها ومسافرت ها مخالفت میشود وقتی به فاجعه نزدیک میشویم و موارد ابتلا بالا میرود موافقت میشود وقتی اوضاع با مرارت کنترل و مدیریت میشود و باید تداوم یابد اندک اندک با برداشتن موارد مختلف طرح ومحدودیت ها موافقت میشود این یعنی مدیریت منفعل آنچه همواره کشور را در معرض آسیب قرار داده همین ضعف مدیریت وموازی کاری ها بوده است
Iran, Islamic Republic of
اگر تلفات بره روي ميليون تحريم ها بر داشته ميشود بعدشم دوباره عشق و حال با دلار نفتي پس بريم تو كار سياست نيم بند
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
ولي غافل از اينكه كرونا بزرگ و كوچك و فقير و پولدار و دلار دار نمي شناسد گربيان همه را خواهد گرفت!!
United States
دقیقا این سیاست داره دنبال می شود.!!!!
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی فقط به فکر اثبات خویش است و از هر مسئله ای در جهت این خواسته کمک می گیرد
Iran, Islamic Republic of
امان از این لجاجت !
ب
Iran, Islamic Republic of
جناب روحانی ریاست ستاد مبارزه قبول نکرد که اگر خوب شد که می فرماید من کردم اگر هم مشکلی پیش آمد بگه من که گفتم ؟؟؟
رضایی ع ر
Iran, Islamic Republic of
............
Ukraine
اینجوری معلوم نیست که چه وضعیتی برای مملکت درست کند.
لشکر روحانی
Iran, Islamic Republic of
یعنی حرفی به جز قبول نکردن ریاست ستاد ملی مبارزه با کرونا ندارید.
همش دنبال ظواهرید
عزیر
Iran, Islamic Republic of
یکبار متن را بخوان کوچولو و بعد ادعای بزرگی بکن!!!.
لشکریان روحانی
Iran, Islamic Republic of
بهترین مدیریت رو خودشون و تیمشون انجام میدهند. وزیر ایشون صلاحیت کامل برای ریاست ستاد ملی رو دارند.
زنده باد دکتر روحانی
زنده باد دکتر نمکی
Iran, Islamic Republic of
وزیر صلاحیت داره
چرا حرف وزیر و روحانی دو تاست؟
مدیریت روحانی رو هم قبل سال نو دیدیم
اگه همون موقع اقدام شده بود الان میزان شیوع کرونا تا این اندازه نبود
لشگر عزیز وقت کردی به جای پیام های صد تا یه غاز
برو وسط خیابون کنار بچه های جهادی
حقیقت گو
Iran, Islamic Republic of
.....
حقیقت گو
Iran, Islamic Republic of
باسلام - هرمشکلی اقتصادی و .......... برای مردم و کشور توی این چند سال پیش آمده از بی تدبیری دولت است . با توی اتاق نشستن نمی توان کاری انجام داد//...
رضایی ع ر
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
.... عملكرد همين اقايان و نمايندگان مجلس بود كه مايع دلسردي مردم در انتخابات قبلي شد ...
Iran, Islamic Republic of
..........
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
حالا که همه فعالیتها شروع شده چه اشکالی داره اماکن متربکه هم باز بشه
Iran, Islamic Republic of
مدیریت بحران باید ازیک مرکز انجام و رییس قوه مجریه مجاز به تصمیم گیری بدون توجه به نظر متخصصان امر کنترل بیماری فرگیر کرونا نیست.
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
.......
Iran, Islamic Republic of
در این هفت سال نکبت‌بار اقتصاد، عزت،امید و هرچه داشتیم را نابود شد.
Iran, Islamic Republic of
...
صمد
Iran, Islamic Republic of
...
United States
دولت باید از شیوع کرونا پیشگیری می کرد....
Iran, Islamic Republic of
خدا خودش به دادمون برسه
رضا
Iran, Islamic Republic of
صریح و واضح
اگر اوضاع کرونایی کشور عادی باشد نشستن وبستن با کدخدا بی معنی است. ....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
..
سینا
Iran, Islamic Republic of
این مجلس جدید رو نمیشه زودتر تشکلیل داد؟شاید این دولت رو مهار کنه
Iran, Islamic Republic of
.....
رضایی ع ر
Iran, Islamic Republic of
.........
Asia/Pacific Region
..