پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

آیا ویروس کرونا در هوا معلق می‌ماند؟

جمعه ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 723116
رئیس اداره مراقبت‌های بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره اینکه آیا ویروس کرونا در هوا معلق می‌ماند، توضیحاتی ارائه داد.
آیا ویروس کرونا در هوا معلق می‌ماند؟
به گزارش جهان نيوز، حسین عرفانی رئیس اداره مراقبت های بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور اظهار کرد: با شیوع بیماری کرونا  کارشناسان توصیه می‌کنند که افراد باید دست های خود را با آب و صابون به طور مرتب شسته  و از ترددهای غیرضرور در سطح شهر و مراکز  شلوغ پرهیز کنند. رعایت فاصله با  سایر افراد تنها راه شکستن چرخه انتقال ویروس کرونا است.

رئیس اداره مراقبت‌های بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: برای کنترل بیماری کووید ۱۹ باید ارتباطات اجتماعی را به طور جدی کم کنیم، از همه مردم درخواست می‌کنیم ما را در کنترل بیماری کرونا یاری کنند.

عرفانی در پاسخ به این سوال که آیا ویروس کرونا در هوا معلق می ماند، تاکید کرد: ویروس کرونا در هوا معلق باقی نمانده و آلودگی ایجاد نمی کند اما می‎تواند از طریق قطرات تنفسی عطسه یا سرفه فرد آلوده در هوا منتشر شود.

او گفت: اگر فاصله مناسب بین افراد رعایت شود، میزان ابتلای آن‌ها  به این ویروس به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.  ویروس کرونا به خاطر سنگینی در هوا معلق نمانده  و فروکش می‌کند اما  باعث آلوده شدن سطوح مختلف می‌شود و  در شرایط فعلی افراد باید از دست زدن به سطوح  آلوده  پرهیز کنند و دست های خود را به  بینی، دهان و چشم‌های خود نزنند.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *