سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۲
۶

راوی «آب هرگز نمی میرد» به شهادت رسید +سخنان رهبری

پنجشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب: 723068
سردار «حاج میرزا سلگی» جانباز سرافراز و فرمانده گردان حضرت ابوالفضل(ع) و رئیس ستاد لشگر سپاه انصارالحسین (ع) به یاران شهیدش پیوست.
راوی «آب هرگز نمی میرد» به شهادت رسید +سخنان رهبری
به گزارش جهان نيوز، سردار حاج‌میرزا سلگی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و راوی کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» صبح امروز پنج شنبه به یاران شهیدش پیوست.

سردار حاج میرزا سلگی به دلیل عوارض ناشی از استنشاق گازهای شیمیایی دوران دفاع مقدس و جراحات جانبازی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بهشتی همدان بستری بود.

گفتنی است مراسم تشییع این شهید والامقام به منظور حفظ سلامتی و جلوگیری از ایجاد تجمع بدون حضور مردم برگزار خواهد شد.

رهبر معظم انقلاب پس از خواندن کتاب خاطرات حاج میرزا سلگی فرمودند «واقعاً اگر ممکن بود برای من، پا می‌شدم می‌رفتم همدان، دیدن این مرد».
 
متن تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب آب هرگز نمی میرد -که روایت دوران حضور شهید سرافراز سردار میرزامحمد سُلگی در دوران دفاع مقدس در کسوت فرماندهی گردان ۱۵۲ حضرت اباالفضل در لشکر انصارالحسین (علیهم‌السلام) همدان و به قلم آقای حمید حسام می‌باشد- بدین شرح است:
 
بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم
سلام بر یاران حسین (علیه‌السّلام) و سلام بر لشگر انصارالحسین همدان؛ و سلام بر شهیدان، دلاوران، فدائیان، شیران روز و عابدان شب؛ و سلام بر شهید زنده میرزا محمد سُلگی و بر همسر باایمان و صبور او؛ و سلام بر حمید حسام که دردانه‌هایی چون سُلگی و خوش‌لفظ را به ما شناساند. ساعتهای خوش و باصفائی را با این کتاب گذراندم و بارها با دریغ و حسرت گفتم:

درنگی کرده بودم کاش در بزم جنون من هم / لبی تر کرده زان صهبای جام پرفسون من هم

هزاران کام در راه است و دل مشتاق و من حیران / که ره چون میتوانم یافتن سوی درون من هم ...

در میان کتابهای خاطرات جنگ، این، یکی از بهترین‌ها است. نگارش درست و قوی، ذوق سرشار، سلیقه و حوصله، همّت بلند، همه با هم دست به کار تولید این اثر شده‌اند. کتاب خانم ضرّابی در شرح حال شهید عالی‌مقام علی چیت‌سازیان نیز دارای همین برجستگی‌ها است. این دو نفر از ستارگان اقبال همدانند.
بهمن ۹۵
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
رحمت الله علیه.
Iran, Islamic Republic of
" آب هرگز نمی می میرد" انشاالله همنشین سقای تشنگان شوی سردار روحت شاد
Iran, Islamic Republic of
آلبانی نشین ها جشن گرفته اند. آخه سردار سلگی با دوپای مصنوعی و یک گردان نیرو جلوی منافقین رو در تنگه چهارزبر گرفت و سبب شد بیشتر این وحوش در عملیات مرصاد نابود بشن
Iran, Islamic Republic of
سلام خدا بر شهیدان راه حق
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم قدردان این شهدا باشیم و یادمون نرود که امنیت امروزمون را مدیون چه کسانی هستیم. کتاب آب هرگز نمی میرد را حتما بخونید.
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتش کنه کتاب ش هم خوندم قشنگ بود