جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

اگر خود را مشکوک به کرونا می دانید بخوانید!

چهارشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب: 723018
اگر مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا باشیم برای مراقبت از دیگران نکاتی را باید رعایت کنیم.
اگر خود را مشکوک به کرونا می دانید بخوانید!
به گزارش جهان نيوز، حمید بختیاری کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: در صورت داشتن علائم تب و سرفه (مشکوک به ابتلای بیماری کرونا) برای مراقبت از دیگران نکاتی را باید رعایت کنیم.

او ادامه داد: در صورت داشتن سرفه و یا تب آرامش خود را حفظ کرده و بلافاصله به مرکز درمانی مراجعه کنید.

حمید بختیاری با بیان اینکه حداقل ۲ متر فاصله خود با دیگران را رعایت و از رفتن به سر کار خودداری کنید، افزود: در یک اتاق جداگانه و با تهویه مناسب اقامت و از حضور در جمع اعضای خانواده و دیگران خودداری کنید و تنها برای موارد ضروری از اتاق خارج شوید و تعداد دفعات خروج از اتاق را کاهش دهید.

او اضافه کرد: اطمینان داشته باشید محل‌هایی که شما و دیگر اعضای خانواده به طور مشترک از آن‌ها استفاده می‌کنید مانند آشپزخانه، حمام و دستشویی تهویه مناسب داشته باشند.

کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: دیگران را از احتمال ابتلای خود به بیماری کرونا مطلع کنید، خجالت نداشته باشید و آن را ارزش تلقی کنید.

حمید بختیاری با بیان اینکه همه سطوح و شیرآلاتی که با آن در تماس بوده اید را به طور مکرر با الکل ۷۰ درصد ضدعفونی کنید، اضافه کرد: همچنین شیرآلات منزل را می‌توانید با یک لیوان وایتکس و ۹ لیوان آب بشویید.

کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: محل‌هایی از اتاق که با آن‌ها در تماس بوده اید به طور مکرر با شوینده‌های معمول بشوئید و سپس با یک لیوان وایتکس و ۹ لیوان آب ضدعفونی کنید.

او اضافه کرد: از وسایل شخصی همچون ظروف و حوله جداگانه استفاده کنید، لباس‌های خود را جدا از لباس‌های دیگران بشویید و دست هایتان را به طور مکرر با الکل ۷۰ درصد ضدعفونی کنید.

کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: برای محافظت دیگران هیچ وقت ماسک را از صورت خود جدا نکنید.

حمید بختیاری با بیان اینکه تلاش برای ابتلا نشدن اعضای خانواده، همکاران و دیگران را در اولویت مراقبت از خود قرار دهید، افزود: از افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و سالمند دوری کنید و از کسانی که چنین شرایطی ندارند (بیماری‌های زمینه‌ای ندارند و سالمند نیستند)، کمک بگیرید.

او گفت: برای قطع زنجیره انتقال کروناویروس و سلامتی خود و اطرافیان در خانه بمانیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *