جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

این شهر تب دارد و سرفه می کند!

سه شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب: 722966
ساوه همسایه کانون های آلوده کروناست و تاملی در آمار ابتلای ساکنان آن به کرونا در مقایسه با سایر مناطق کشور، لزوم توجه ویژه به آن را دو چندان نشان می دهد.
این شهر تب دارد و سرفه می کند!
به گزارش جهان نيوز، علی میرزایی، فرماندار ساوه، روز دوشنبه خبر داد که میزان غربالگری کرونا در ساوه از مرز ۱۷۵ هزار نفر عبور کرده است.
 
وی همچنین گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۸۴۷ نفر در مراکز درمانی ساوه پذیرش شدند که از این تعداد تاکنون، نتیجه آزمایش ۳۹۶ نفر مثبت اعلام شده است.

بنا به آمار رسمی وزارت بهداشت تا ظهر روز دوشنبه ۱۱فروردین، ابتلای ۴۱۴۹۵ نفر در ایران به کرونا تایید شده است و با توجه به جمعیت ۸۳ میلیون نفری ایران، ساوه کمتر از یک دویست و پنجاهم (چهار دهم درصد) جمعیت کل کشور را در خود جای داده‌ است.

به عبارتی از تقسیم کل جمعیت ایران بر تعداد بیماران مبتلا به کرونا در کل کشور و نیز از تقسیم تعداد جمعیت ساوه به مبتلایان ساکن در این شهر به این نتیجه می‌رسیم که نرخ شیوع کرونا از اوایل این پاندمی تا ۱۱ فروردین ۹۹، حدود ۲.۵ برابر میانگین کشوری است.

شهر ساوه به دلیل همسایگی با کانون‌های آلوده شیوع کرونا و قرار گرفتن در مسیر شمال به جنوب و شرق به غرب کشور در شرایط ویژه‌ای قرار دارد و وجود لایه‌های اجتماعی متنوع و بافت جامعه کارگری در آن، آمار شیوع بیماری کووید۱۹ را در این منطقه‌ افزایش داده است.

هر چند برخی اخبار از کاهش موارد بستری به دلیل شیوع کرونا در ساوه خبر می دهد که مایه خوشحالی است، اما به دلایلی که اشاره شد، به نظر می رسد که کنترل شیوع 2.5 برابری کرونا در ساوه نیاز به تدابیر جدی تر و سختگیرانه تر در این منطقه توسط مسئولان و همکاری بیشتر و رعایت حداکثری بهداشت توسط مردم در روزهای آتی دارد.

* منبع: ایسنا

     
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *