سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۲
۹

سخنان حجت الاسلام انصاریان درباره کرونا/ بعد از ۶۰ سال معنای فرازی از دعای کمیل را فهمیدم

سه شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب: 722961
حجت الاسلام انصاریان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ناتوانی بشر در برابر آن گفت: بیش از ۶۰ سال است که دعای کمیل می‌خوانم اما حال معنای فراز «أَنَا عَبْدُکَ الضَّعِیفُ الذَّلِیلُ الْحَقِیرُ الْمِسْکِینُ الْمُسْتَکِینُ» را درک کردم.
بعد از ۶۰ سال معنای فرازی از دعای کمیل را فهمیدم +فیلم
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام حسین انصاریان مفسر قرآن کریم و سخنران مذهبی طی پیام ویدئویی به شیوع ویروس کرونا و ناتوانی بشر اشاره کرد و اظهارداشت: بسیاری اوقات که آیه، روایت و یا قطعه‌ دعایی را می‌دیدم، عمقش برای من روشن نبود تا حوادثی رخ می‌داد که عمق آن‌ها را برای بنده روشن می‌کرد و یقین من را افزایش می‌داد. شاید بیش از ۶۰ سال است که دعای کمیل می‌خوانم اما کامل متوجه نبودم که امیرالمومنین(ع) در این فراز چه می‌فرماید: «أَنَا عَبْدُکَ الضَّعِیفُ الذَّلِیلُ الْحَقِیرُ الْمِسْکِینُ الْمُسْتَکِینُ؛ خدایا من بنده‌ای کاملاً ضعیف، خار، کوچک، درمانده، به خاک نشسته و از پا در آمده‌ام».

وی گفت: با وقوع این حادثه کرونا که تمام دانشمندان پزشکی، متفکرین، داروها، ابزارها و قدرت‌های بشر را زمین‌گیر کرد، معنای این جملات امیرالمومنین(ع) را فهمیدم.

مشخص شد در برابر قدرت خداوند، هیچ چیز کاره‌ای نیست و هیچ قدرتی، جایگاهی ندارد. ای کاش مردم عالم به این حقیقت پی ببرند و توجهی به پروردگار داشته باشند تا با این توجه خداوند به مردم زمین، توجهی کند و این بلای عالم‌گیر را از بین ببرد.

انصاریان افزود: مردم جهان برای این توجه، می‌توانند حداقل از گناهان و خطاهای خود توبه کنند، امیدوارم خداوند این بیداری را به حق محمد و آل محمد(ص) به مردم عطا کند.

فیلم این سخنان را اینجا ببینید:
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
.....
عزیز
Iran, Islamic Republic of
.....
Canada
بالاخره باید معلوم شود که کرونا بلای الهی است یا حمله بیولوژیکی آمریکا؟
Iran, Islamic Republic of
آيا براي خداوند ايرادي داره كه اراده اش بر بلا رو از طريق حمله بيولوژيكي آمريكا انجام بده؟!
Canada
پس لابد باید تسلیم آمریکا شد چون مجری اراده لایزال الهی است. البته اگر شما اینچنین فکر می کنید. ضمنا اگر آمریکا بعنوان شیطان بزرگ و علیرغم خواست خدای متعال حمله بیولوژیکی در جهت نابودی بندگان خدا را آغاز کرده باشد. آنوقت چه می فرمائید؟
ماه
Iran, Islamic Republic of
.
Iran, Islamic Republic of
ناز نفست حاج آقا
ان شاءالله خدا شما رو ساليان سال حفظ كنه و عمر طولاني و پر بركت بهتون بده.
Iran, Islamic Republic of
...
.m
Iran, Islamic Republic of
خوار، نه خار!