جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۶

آخرین جزئیات از فرار زندانیان در سقز کردستان

يکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب: 722876
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان از جزئیات بیشتر حادثه فرار زندانیان زندان سقز خبر داد.
آخرین جزئیات از فرار زندانیان در سقز کردستان
به گزارش جهان نيوز، محمد جباری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان به تشریح ابعاد بیشتری از حادثه فرار عده‌ای از زندانیان سقز پرداخت و اظهار داشت: پس از فرار 74 زندانی از این زندان، تاکنون  10 نفر از زندانیان متواری توسط نیروهای انتظامی و اطلاعات سپاه دستگیر و 9 نفر دیگر نیز خود را تسلیم و به زندان معرفی کرده‌اند.

وی در رابطه با جزئیات عفو به زندانیان متواری زندان سقز گفت: چنانچه زندانیان متواری خود را تحویل و به زندان برگردند، جرم ارتکابیشان برابر دستورالعمل و بخشنامه جدید، مشمول ارفاق، مرخصی و تخفیفات قانونی قرار گرفته و فرار آنان از زندان، مانع عفو جرم اصلی قبلی‌شان نمی‌شود اما اگر برنگردند، پس از دستگیری به مجازات جرم جدید هم محکوم و مشمول بخشنامه عفو نخواهند شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان از برخورد قاطع با مسببان حادثه زندان سقز خبر داد و تصریح کرد: افرادی که زندانیان را اختفا و در جریان فرار آنها سهل‌انگاری به خرج داده، مرتکب جرم شده و تحت تعقیب قرار می‌گیرند، کما اینکه تحقیقات و اقدامات لازم نیز در این راستا انجام شده است.

وی افزود: بلافاصله پس از گزارش فرار زندانیان از زندان سقز و در اجرای دستور ریاست محترم قوه قضائیه مبنی بر شناسایی و برخورد قاطع با قاصرین و مقصرین و پیگیری‌های رئیس‌کل محترم دادگستری استان کردستان در این خصوص، پرونده‌ای در دادسرای نظامی ناحیه سقز تشکیل و شناسایی مقصرین در دستور کار قرار گرفت.

جباری با اشاره به شناسایی عوامل حادثه فرار زندانیان از زندان سقز، عنوان کرد: در این ارتباط تعدادی از ماموران زندان سقز احضار و از آنان تحقیق به‌عمل آمد که پس از بررسی 4 نفر از این افراد با صدور قرار تامین روانه بازداشت و مابقی نیز با قرارهای تامین متناسب آزاد شدند.

وی بیان کرد: قطعا در برخورد با قاصرین و مقصرین حادثه زندان سقز با هیچ کسی مماشات نداشته و تلاش برای دستگیری بقیه متواریان شتاسایی‌شده ادامه و ذره‌ای کوتاه نمی‌آییم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان شایعات مطرح‌شده در فضای مجازی و رسانه‌های خارجی مبنی بر اینکه زندانیان سقز به‌خاطر عضویت در "پ.ک.ک" در زندان این شهرستان تحمل حبس و از زندان فرار کرده را به‌شدت تکذیب کرد و افزود: هیچ‌ کدام از زندانیان متواری زندان سقز اتهام امنیتی از جهت عضویت در گروه‌ها و گروهک‌های ضدانقلاب ندارند و بابت این جرم در زندان نبوده‌اند.

جباری صراحتا اعلام کرد که طرح چنین ادعاهای دروغی از سوی رسانه‌هاب معاند نظام کذب محض و حتی یک نفر از این زندانیان عضو "پ.ک.ک" یا سایر گروه‌ها نبوده و بابت جرائمی‌ همچون قتل، سرقت، قاچاق و توزیع مشروبات الکلی در زندان بوده‌اند.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ریاست قوه قضائیه بجای صحبت های تلویزیونی در مورد تولید وکرونا و مسائل اجرایی کشور که در جای خود لازم است به مسائل قوه قضائیه متمرکز شوند در طول این چند روز مسئله فرار از چهار زندان مطرح است
Iran, Islamic Republic of
....
محمد ص
Iran, Islamic Republic of
....
محمد ص
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اینا سریال فرار از زندان رو عملیش کردن!! خخخخخ