سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

فوتبالیست‌هایی که هوای زندان را چشیده‌اند +عکس

يکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب: 722838
بسیاری از فوتبالیست‌ها به دلیل ارتکاب به جرائم مختلف مدتی را در زندان سپری کرده اند.
به گزارش جهان نيوز، رونالدینیو یکی از اعجوبه‌های تاریخ تیم ملی فوتبال برزیل در حال حاضر به دلیل استفاده از پاسپورت جعلی هنگام ورود به کشور پاراگوئه دستگیر شده است.

پیش از این ستاره دنیای فوتبال بازیکنان زیادی به دلایل مختلف به زندان رفته اند. در ادامه گزارش جرم بازیکنانی که به زندان رفته اند را بررسی می‌کنیم.

*فساد اخلاقی آدام جانسون
آدام جانسون بازیکن انگلیسی تیم‌های ساندرلند و منچسترسیتی در سال ۲۰۱۵ محکوم به فساد اخلاقی و در سال ۲۰۱۶ محاکمه او در دادگاه آغاز شد. زمان آغاز محاکمه اش او درآمد هفتگی معادل ۶۰ هزار پوند داشت. در دادگاه جانسون مقصر شناخته و به ۶ سال حبس محکوم شد. او پس از گذراندن ۳ سال از حکم خود، از زندان آزاد شد، اما دیگر هیچ تیمی حاضر نشد این بازیکن شرور را به خدمت بگیرد.


 
*دستگیری اسطوره آرسنال به دلیل رانندگی بدون گواهینامه
 
ایان رایت مهاجم گلزن تیم فوتبال آرسنال در سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۸ به دلیل رانندگی بدون گواهینامه ۲ هفته در زندان چلمزفورد انگلیس زندانی بود. او در زندان تصمیم گرفت تا تبدیل به یک فوتبالیست موفق شود. پس از آزادی از زندان توانست رکورد گلزنی برای تیم آرسنال را در آن زمان بشکند.


 
*پرونده اخلاقی مهاجم تیم منچسترسیتی
 
چد ایوانز مهاجم ولزی تیم فوتبال منچسترسیتی انگلیس در سال ۲۰۱۲ متهم به فساد اخلاقی شد. او در این پرونده مقصر شناخته و به ۵ سال حبس محکوم شد. او به حکم صادره از سوی دادگاه اعتراض کرد و نهایتا در سال ۲۰۱۶ با ارائه مستندات جدید تبرئه شد. ایوانز بعد از این ماجرا فوتبال حرفه‌ای خود را دوباره از سر گرفت. در حال حاضر او برای تیم فلیت وود تاون بازی می‌کند.


*قتل توسط یک فوتبالیست
 
لی هیوز بازیکن تیم فوتبال وست برومویچ با رانندگی خطرناک خود منجر به قتل یک نفر شد. در سال ۲۰۰۴ او به ۶ سال حبس محکوم شد. او پس از ۳ سال از زندان آزاد شد و زندگی فوتبالی خود را ادامه داد. اکنون هیوز در سن ۴۳ سالگی در تیم گرانتهام تاون فعالیت می‌کند.


 
*قتل ۲ کودک توسط یک دروازه بان
 
لوک مک کورمیک دروازه بان تیم فوتبال پلیموت آریگیل انگلیس در سال ۲۰۰۸ به دلیل قتل ۲ کودک به ۷ سال و ۴ ماه حبس محکوم شد. او هنگام بازگشتن از مراسم عروسی هم تیمی اش در حالت عادی نبوده و این جرم را مرتکب شده است. مک کورمیک سرانجام در سال ۲۰۱۲ از زندان آزاد شد و فوتبال حرفه‌ای خود را از سر گرفت. او اکنون برای تیم سواندون تاونز بازی می‌کند.


*چهارماه حبس برای مدافع تیم ملی انگلیس
 
تونی آدامز مدافع تیم ملی فوتبال انگلیس و تیم آرسنال در سال ۱۹۹۰ به دلیل رانندگی خطرناک در شرایط غیر عادی به ۴ ماه زندان محکوم شد. او با رانندگی خود به فردی آسیب نرساند، ولی نهایتا با اتوموبیل خود به دیوار برخورد کرد. او پس از آزادی از زندان توانست ۲ عنوان قهرمانی را به همراه تیم آرسنال بدست آورد. مدافع آرسنال یک مرکز ترک اعتیاد را هم در انگلستان راه اندازی کرد.


 
*اولین زندانی به دلیل ارتکاب جرم در زمین فوتبال
 
دانکن فرگوسن مهاجم اسکاتلندی بلند قامت تیم فوتبال گلاسکو رنجرز اولین فوتبالیستی است که به دلیل ارتکاب جرم در زمین فوتبال راهی زندان شده است. او در بازی مقابل تیم ریت روورز با ضربه سر و از روی عمد به سر مدافع تیم حریف زد و او را مجروح کرد. دادگاه فرگوسن را به ۳ ماه حبس محکوم کرد.
او پس از این ماجرا به انگلیس سفر کرد و در تیم‌های نیوکاسل و اورتون بازی کرد. دوران درخشش او در تیم اورتون بود که او را تبدیل به یکی از اسطوره‌های این تیم کرد.


 
*جنایتکار‌ترین فوتبالیست تاریخ
 
مارلون کینگ بازیکن تیم‌های فوتبال واتفورد، هال سیتی، شفیلد یونایتد و بسیاری از تیم‌های لیگ جزیره انگلیس بار‌ها به دلیل جرائم مختلف محکوم شده است. از جمله جرائم او فساد اخلاقی، رانندگی در شرایط غیر عادی و رانندگی با ماشین دزدی بوده است.
در سال ۲۰۰۲ این بازیکن به دلیل رانندگی با ماشین سرقت شده به ۱۸ ماه حبس محکوم شد. در سال ۲۰۰۸ به جرم فساد اخلاقی و شکستن بینی یک زن در لندن به ۱۸ ماه حبس محکوم شد. در سال ۲۰۱۴ هم به دلیل رانندگی در شرایط غیر عادی و مصرف مشروبات الکلی هنگام رانندگی بار دیگر به ۱۸ ماه حبس محکوم شد.


 
*محکومیت ۳ ماهه بازیکن آرسنال
 
جرمین پنانت بازیکن سابق تیم‌های فوتبال آرسنال و لیورپول در سال ۲۰۰۵ به دلیل رانندگی در شرایط غیر عادی و مصرف مشروبات الکلی به ۳ ماه حبس محکوم شد.


منبع: باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *