کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرنوشت ۵۰ پرونده مهم قضایی چهره‌ها و آقازاده‌ها +جدول

7 فروردين 1399 ساعت 8:15

سال ۹۸ را می‌توان سال پر کار دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی دانست، سالی که بسیاری از متهمان آن از چهره های سرشناس بودند.


به گزارش جهان نیوز، سال ۹۸ یکی از سال‌های پرکار برای دستگاه قضائی بود در آغاز امسال اگر چه چند ماهی از استجازه رهبری به قوه قضائیه برای برگزاری دادگاه‌های ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی می‌گذشت اما روند رسیدگی‌ها با سرعت بیشتری طی و دادگاه‌های بسیار زیادی هم برگزار شد.


اگر چه سال ۹۷ سال بازداشت، محاکمه و در نهایت اعدام برخی سلاطین فساد بود، اما عمده متهمان پر حاشیه‌ای که در سال ۹۸ محاکمه شدند، یا از آقازاده‌ها بودند و یا با نسبت داشتن با آنها به نحوی به قدرت وصل بودند.

برخلاف سال ۹۷ که عمده متهمان پر سر و صدای آنها از افراد عادی و باندهای فساد بودند اما در سال ۹۸ چهره‌های زیادی بازداشت، محاکمه و در نهایت زندانی شدند.

شبنم نعمت زاده بی شک آقازاده جنجالی سال ۹۸ بود، متهمی که پرونده قضائی و تعزیراتی داشت به اتهام اخلال در نظام توزیع دارویی کشور محاکمه و در نهایت به بیست سال حبس محکوم شد

از همان ابتدای سال دادگاه‌های ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی با قدرت کار خود را آغاز کرد و در یکی از همان پرونده‌های اولیه دادگاه، پسر یکی از مسئولان دولت فعلی که داماد مسئول دیگری هم بود محاکمه شد.

امیر حسین آزاد که به گفته نماینده دادستان متهم ردیف اول پرونده مؤسسه مالی البرز ایرانیان بود، فرزند استاندار سابق و داماد استاندار کنونی بندرعباس بود که محاکمه شد. این متهم از طریق مسئولان استانی اعمال نفوذ می‌کرد. این متهم همچنین به جزیره‌های شخصی خود به واسطه پولی که از مردم به جیب زده بود، سفر می‌کرد.

شبنم نعمت زاده بی شک آقازاده جنجالی سال ۹۸ بود، متهمی که پرونده قضائی و تعزیراتی داشت به اتهام اخلال در نظام توزیع دارویی کشور محاکمه و در نهایت به بیست سال حبس محکوم شد.

جدول زیر، ۵۰ پرونده مهم قوه قضائیه در سال ۹۸ است که با یک نگاه به آن می‌توان فسادهای مختلف در حوزه‌های گوناگون را دید.



اگر چه پرونده‌های زیادی در سال ۹۸ روی میز قضات قوه قضائیه قرار گرفت، اما برخی از این پرونده‌ها از جمله پرونده‌های آقازاده‌هایی مثل شبنم نعمت زاده، روح الله زم، عمار صالحی، هادی رضوی، امیر حسین آزاد و یا متهمانی که به نوعی یا مسئول بودند و یا با مسئولان در ارتباط بودند از جمله حسین فریدون، مهدی جهانگیری، پوری حسینی، دو نماینده مجلس و.... باعث شد سال ۹۸ سال پرونده افراد خاص و چهره‌ها باشد. البته در این میان پرونده‌هایی از جمله پرونده برخی مدیران بانکی هنوز مفتوح است و انتظار می‌رود در سال جاری در رسیدگی به آنها تسریع شود.
 
منبع: مهر


کد مطلب: 722623

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/722623/سرنوشت-۵۰-پرونده-مهم-قضایی-چهره-ها-آقازاده-ها-جدول

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com