کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در ویدئو کنفرانس مطرح شد:

ماموریت ویژه رئیس جمهور به استاندار هرمزگان

6 فروردين 1399 ساعت 23:39

رئیس جمهور به استاندار هرمزگان برای نظارت بر گمرک شهید رجایی و تسریع در ترخیص کالاهای پزشکی و بهداشتی دستور ویژه صادر کرد.


به گزارش جهان نیوز، رئیس جمهور در جلسه ویدئو کنفرانسی با استاندار هرمزگان، آخرین وضعیت این استان در خصوص خسارت‌های ناشی از سیل و اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا را مورد بررسی قرار داد.

فریدون همتی در جلسه ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور، با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای مدیریت، پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان هرمزگان، عنوان کرد: در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۸۵ هزار نفر از مردم هرمزگان شامل ۷۴ درصد از جمعیت این استان غربالگری شده و با پایش صورت گرفته، اطلاعات آنان ثبت شده است و این روند تا غربالگری کامل همه مردم استان ادامه دارد.

وی ادامه داد: طرح کنترل و مراقبت تمامی مبادی ورودی زمینی، ریلی، هوایی و دریایی استان هرمزگان نیز از اوایل اسفندماه در راستای پیشگیری از بیماری کرونا آغاز شده و طی این مدت بیش از ۹۲۱ هزار نفر در این مبادی تحت کنترل و تب سنجی قرار گرفته‌اند که از میان آنان ۴۰۳ نفر از افراد دارای علائم مشکوک به بیماری شناسایی شده‌اند.

کاهش ۹۴ درصدی مسافرت‌ها به استان هرمزگان
استاندار هرمزگان افزود: با اقدامات صورت گرفته در راستای کنترل شدید همه مبادی ورودی و خروجی استان هرمزگان که روز به روز تشدید شده و با شدت بیشتر همچنان ادامه دارد و همچنین توجه به مردم به رعایت توصیه‌ها، شاهد کاهش ۹۴ درصدی مسافرت‌ها به این استان و کاهش ورود مسافر به هرمزگان در مقایسه با سال گذشته هستیم.

همتی تصریح کرد: هیچ گونه خدماتی به گردشگران در هرمزگان ارائه نمی‌شود و تمامی مراکز اقامتی و هتل‌ها در استان تعطیل هستند و در پارک‌ها و سواحل و جزایر استان نیز اجازه اسکان به هیچ گردشگری داده نشده و این مناطق خالی از گردشگر و مسافر هستند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی مراکز تجاری و پرتجمع و بازارهای استان نیز تعطیل شده‌اند و مردم این استان هم با رعایت توصیه ماندن در خانه، توجه خوبی به اهمیت قطع چرخه انتقال ویروس کرونا داشته‌اند.

تأمین تجهیزات پزشکی و درمانی و کالاهای بهداشتی در هرمزگان
استاندار هرمزگان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه تأمین نیازهای بهداشتی و درمانی، اظهار داشت: ۵۱۳ تخت بیمارستانی در استان در نظر گرفته شده و همچنین بیمارستان صحرایی نیروی دریایی سپاه در بندرعباس راه اندازی و بیمارستان صحرایی مدیریت بحران استان نیز در صورت نیاز آماده ارائه خدمات است.

همتی بیان داشت: خطوط تولید ماسک، لباس ضدویروس و ژل های ضد عفونی کننده در بندرعباس راه اندازی شده و در حال فعالیت است و واحد تولید الکل نیز در شهرستان حاجی‌آباد برای تأمین نیاز استان فعال شده است و علاوه بر آن بنگاه‌های اقتصادی بخش خصوصی و اتاق بازرگانی نیز کمک بسیار خوبی در راستای تأمین کالاهای بهداشتی مورد نیاز در استان داشته اند.

وی گفت: با پیگیری جدی که صورت گرفت، دو محموله قابل توجه اقلام بهداشتی از گمرک شهید رجایی بندرعباس ترخیص و این کالاها مورد استفاده قرار گرفتند.

امداد رسانی به سیل زدگان در هرمزگان
استاندار هرمزگان در ادامه به بارندگی‌های گسترده و وقوع سیل در این استان اشاره کرد و افزود: در بارندگی‌های گسترده اخیر، سدهای استان به ویژه سد استقلال در شهرستان میناب و سد شمیل و نیان در شهرستان بندرعباس توانستند به‌خوبی سیلاب را مهار کنند اما سیل خسارت‌هایی به ابنیه و زیرساخت‌ها وارد کرد که امدادرسانی به مردم مناطق سیل‌زده به سرعت صورت گرفت و تلاش‌ها برای جبران خسارت‌ها در حال انجام است.

وی اضافه کرد: با توجه به وجود ۱۴ رودخانه بزرگ در استان هرمزگان و بارندگی‌هایی که در این استان صورت می‌گیرد، پیشنهاد ما این است که سدهای جدیدی در این استان برای مهار روان آب‌های حاصل از بارندگی‌ها احداث شود که در این زمینه مذاکراتی نیز با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی صورت گرفته و از دولت نیز می‌خواهیم تا به تحقق این امر مهم کمک کند.

قدردانی رئیس جمهور از مردم هرمزگان به دلیل رعایت مناسب توصیه ماندن در خانه
رئیس جمهور نیز در این ارتباط ویدئو کنفرانس از اقدامات و تلاش‌های خوب صورت گرفته در استان هرمزگان برای مقابله با ویروس کرونا و ارائه خدمات به مردم و همچنین امدادرسانی به سیل زدگان و همچنین از مردم هرمزگان به دلیل رعایت اصول بهداشتی و توجه به توصیه ماندن در خانه تشکر و قدردانی کرد.

مأموریت ویژه رئیس جمهور به استاندار هرمزگان
حجت‌الاسلام حسن روحانی عنوان کرد: در شرایط فعلی باید نظارت ویژه‌ای برای ترخیص کالاهای مورد نیاز به ویژه اقلام پزشکی و بهداشتی از گمرکات صورت گیرد تا این کالاها به سرعت ترخیص و در اختیار مردم و کادر پزشکی و درمانی و پرستاری قرار گیرند و با توجه به وجود بندر و گمرک بزرگ شهید رجایی در بندرعباس، استاندار هرمزگان در این زمینه مأموریت ویژه دارد تا نظارت بر این گمرک را انجام داده و از انباشته شدن کالاها در انبارها جلوگیری و کالاهای مورد نیاز به سرعت ترخیص و توزیع شوند.

استقبال رئیس جمهور از پیشنهاد استاندار هرمزگان
رئیس جمهور همچنین ضمن استقبال از پیشنهاد استاندار هرمزگان برای ساخت سدهای جدید در این استان، تصریح کرد: دولت نیز در این زمینه مسائدت و کمک‌های لازم را خواهد داشت و این سدها باید با استفاده از مشارکت سرمایه گذاران ساخته شوند.

روحانی با اشاره به گزارش استاندار هرمزگان در خصوص میزان خسارت‌های ناشی از سیل به بخش‌های زیربنایی، کشاورزی و تأسیسات آب و برق و پیشنهاد ارائه شده برای کنترل آب‌های سطحی استان، گفت: دولت آمادگی دارد و به منظور تسریع در روند امور، از سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی برای احداث سد در سطح استان استقبال می‌کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین وقوع سیلاب اخیر بایستی به سیل‌زده‌ها و امدادگران توجه بیشتری اعمال شود و با رعایت کامل مسائل بهداشتی از خطر ابتلاء به بیماری در امان باشند.

روحانی در ادامه این جلسه پس از گزارش رئیس ستاد مقابله با کرونا در استان هرمزگان در خصوص اقدامات انجام شده برای کنترل و مقابله با کرونا در استان، با تشکر از زحمات کادر درمانی، گفت: بی‌تردید کادر درمانی در سراسر کشور کار بسیار بزرگی را انجام می‌دهند و همه ملت ایران قدردان فداکاری آنها هستند.

منبع: مهر


کد مطلب: 722617

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/722617/ماموریت-ویژه-رئیس-جمهور-استاندار-هرمزگان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com