کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آموزش مجازی قرآن کریم در سایت «حوزه مجازی مهندس طلبه»!

6 فروردين 1399 ساعت 8:38

وب سایت اینترنتی «حوزه مجازی مهندس طلبه» در زمینه‌های مختلف از جمله آموزش قرآن، احکام، منطق و... فعالیت کرده و با توجه به خط مشی فرهنگی خود، اغلب آموزش‌هایی که جوانان و روحانیون به آن نیاز دارند را به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌دهد.


دنیای وب علاوه بر ایجاد فرصت‌های عالی برای کسب درآمد، یک فرصت به شدت مناسب جهت آموزش و یادگیری است. سایت حوزه مجازی مهندس طلبه یکی از مجموعه‌هایی است که با دید متفاوت وارد دنیای آموزش در فضای وب شده و قصد ایجاد یک انقلاب کوچک اما ارزشمند در نحوه یادگیری دروس احکام، قرآن ، صرف و نحو ... را کرده است.

این وب سایت اینترنتی در زمینه‌های مختلف از جمله آموزش قرآن، احکام، منطق و... فعالیت کرده و با توجه به خط مشی فرهنگی خود، اغلب آموزش‌هایی که جوانان و روحانیون به آن نیاز دارند را به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌دهد. در این مقاله قصد داریم با این مجموعه و دوره‌های آن بیشتر آشنا شویم:

از آموزش قرآن تا سبک زندگی
خدمات و آموزش‌های سایت حوزه مجازی مهندس طلبه به صورت کاملا رایگان در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد. یعنی کافی است شما به این وب سایت وارد شده، از طریق منو درس مورد نظر را انتخاب کرده و در صفحه آن، پس از مطالعه جزئیات برای دانلود دروس ویدیویی اقدام کنید.

از جمله مزایای استفاده از دروس آموزشی ارائه شده در این وب سایت می‌توان به این موضوعات اشاره کرد:

1_ تمامی دروسی که در این سایت و به دست مجموعه آنها تولید و ارائه می‌شود، به صورت مجازی تدوین شده‌اند. این یعنی شما می‌توانید از راه دور و از هر نقطه کشور به راحتی با کمک آموزش‌های سایت درس‌ها را یاد بگیرید.

2_ دروسی که در سایت قرار گرفته به صورت قطعه‌بندی شده در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد. یعنی نیاز نیست برای درس آموزش قرآن، همه مطالب را به صورت یک‌جا و با حجم بالا دانلود کنید. بلکه می‌توانید طبق یک برنامه ریزی، هر روز قسمتی از آن را دانلود کرده، مشاهده کنید و سپس به سراغ قسمت‌های بعدی بروید. با توجه به اینکه هر قسمت نسبت به محتوای درون آن عنوان‌گذاری شده، می‌توانید به راحتی آموزش‌ها را پیش ببرید.

3_ کیفیت دروس تضمین شده است! مجموعه حوزه مجازی مهندس طلبه در حدود 9 سال است که در سطح وب به آموزش رایگان مفاهیم دینی، مذهبی و حوزوی پرداخته است. با توجه به این سابقه بالا، آموزش‌هایی که روی سایت قرار گرفته همگی از نظر کیفیت تضمین شده و می‌توانید به راحتی نسبت به دانلود و استفاده از آنها اقدام کنید.
 
دوره های آموزشی سایت حوزه مجازی
در سایت «حوزه مجازی مهندس طلبه»، دوره‌های مختلفی آماده شده و در اختیار مخاطبان عزیز قرار گرفته. در حال حاضر یکی از معتبرترین آنها، دوره آموزش قرآن است:

دوره آموزش قرآن کریم
امیرالمؤمنین علیه السلام روایت کرده است که پیامبر خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله فرمودند:((بهترین شما کسی است که قرآن را یاد بگیرد و به دیگران یاد بدهد.))

دوره اموزش قران که در سایت حوزه مجازی آماده شده، یک مجموعه کامل برای آموزش روخوانی و زیباخوانی قرآن است. شما می‌توانید با گذراندن این دوره 10 جلسه‌ای و انجام تمرین و مرور آن، به خوبی قرآن کریم را مرور کرده و مهارت روخوانی و زیباخوانی را فرا بگیرید. در ادامه اشاره‌ای به عناوین دوره آموزش قرآن خواهیم داشت:

- آشنایی با الفبای زبان عربی،

- الف مدی و حروف پرحجم،

- "یاء" و "واو" مدی،

- سکون و تشدید،

- حروف ناخوانا،

- و ...

با توجه به اینکه در کتب و دروس مهم مربوط به مفاهیم حوزوی به زیباخوانی قرآن تاکید فراوانی شده، دوره آموزش قرآن یکی از مهم‌ترین دروس ارائه شده در سایت حوزه مجازی است که برای این مجموعه کیفیت آن اهمیت بسیار زیادی دارد.
 
دوره آموزش منطق
از دیگر دوره‌های سایت حوزه مجازی، دوره جامع و کامل منطق میباشد. این دوره‌های ویدیویی، به صورت جامع و رایگان در اختیار دانشجویان و مخاطبان عزیز قرار گرفته تا بتوانند به خوبی با مبحث منطق آشنایی پیدا کنند.

منبع اصلی دوره منطق 1 سایتِ حوزه مجازی، کتاب منطق 1 نوشته محمود منتظری مقدم است. دوره دوم این مبحث هم طبق کتاب منطق 2 نوشته همین استاد عزیز پیش می‌رود.

دوره‌های آموزش احکام
علاوه بر دوره آموزش قرآن و منطق، دوره‌هایی هم در زمینه احکام و فقه در وب سایت حوزه مجازی مهندس طلبه قرار گرفته است. تمامی این دوره‌ها به صورت رایگان و همینطور ویدیویی به مخاطبان ارائه می‌شود. از جمله آنها می‌توان به:

- دوره احکام،

- دوره احکام بانوان،

- و دوره آموزشی مکاسب،

اشاره کرد. نکته جالب اینجاست که اغلب دوره‌های برگزار شده در سایت حوزه مجازی به صورت کاملا کاربردی و عملیاتی و حتی گاها به همراه جزوات آموزشی در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد. این موضوع باعث شده تا در این 9 سال سابقه فعالیت، این وب سایت کارنامه درخشانی در حوزه آموزش‌های قرآنی و فقهی برای خود ایجاد کند.



دوره جامع و پرطرفدار ترک گناه در 40 روز
و در نهایت یکی از پرطرفدارترین دوره‌های آموزشی سایت حوزه مجازی مهندس طلبه، در کنار دوره آموزش قرآن، دوره ترک گناه در 40 روز است. این یک دوره 60 روزه است و به صورت فیلم، صوت و  متن در اختیار مخاطبان عزیز قرار می‌گیرد.

با شرکت در این دوره می‌توانید یاد بگیرید که چطور طی 40 روز یک عادت نامناسب یا گناه را ترک کنید. به عنوان مثال می‌توانید برای ترک عادت پرخوری یا گناه غیبت برنامه ریزی کنید. همینطور می‌توانید با یک برنامه ریزی مناسب عادت خود را در زندگی تغییر دهید. مثلا عادت سحرخیزی و خواندن نماز صبح و...

دوره گفته شده در وب سایت اختصاصی در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌گیرد و مزایای بسیاری هم دارد. مزایایی مثل:

- کلاس‌های تصویری،

- ایجاد شرایط رقابتی،

- مشاوره‌های رایگان،

- امکان پرسش از استاد،

- و ...

در حال حاضر می‌توانید برای پیش ثبت نام در چهارمین دوره ترک گناه 40 روزه اقدام کنید.

کلام آخر
در نهایت و به عنوان کلام آخر، وب سایت حوزه مجازی یکی از بهترین سایت‌ها در زمینه آموزش قرآن، مفاهیم فقه و... در سطح وب فارسی است. شما عزیزان می‌توانید با ورود به این سایت، علاوه بر دانلود دوره‌های آموزشی رایگان، در دوره‌های مجازی متفاوت آن هم شرکت کرده و از وجود استادان توانا بهره مند شوید. با آرزوی موفقیت.


کد مطلب: 722566

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/722566/آموزش-مجازی-قرآن-کریم-حوزه-مهندس-طلبه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com