جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴
۱۶

چرا روحانی همچنان مخالف قرنطینه است؟!

چهارشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب: 722561
حسینعلی شهریاری در خصوص پافشاری روحانی بر عدم وضع قرنطینه عمومی اظهار داشت: موضوع کرونا و شیوع این بیماری موضوع کاملاً تخصصی است و در شرایطی که بیشتر کارشناسان تأکید بر وضع قرنطینه عمومی دارند، تنها مخالف اصلی قرنطینه خود آقای روحانی است.
چرا روحانی همچنان مخالف قرنطینه است؟!
به گزارش جهان نيوز، ‏طی روز های گذشته روحانی، رئیس جمهور اعلام کرده است که در نهایت 60 تا 70 درصد مردم به بیمرای کرونا مبتلا می‌شوند؛ وی خطاب به وزیر بهداشت همچ گفته است که صریح به مردم بگویید که ۷۰ درصد کرونا خواهند گرفت!
 
در همین راستا بسیاری از کارشناسان و متخصصان حوزه سلامت اعلام کرده اند که تنها راه جلوگیری از پیشرفت این بیماری در کشور، قرنطینه عمومی و جلوگیری از رفت و آمدهای مداوم مردم است.

بررسی ها نشان می دهد روحانی به عنوان اولین مخالف قرنطینه عمومی در کشور بوده و تاکنون اجازه قرنطینه را نداده است.

در همین راستا حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان در مجلس و همچنین عضو کمیسیون بهداشت و درمان
اظهار داشت: متاسفانه در جلسات هیات دولت برای کرونا، تنها شخص تصمیم گیر آقای روحانی است و بقیه وزرا هم به تأیید سخنان او می پردازند و نظرات خود را مطرح نمی کنند.

وی با بیان اینکه تصمیم گیری اصلی درباره کرونا را شخص روحانی اتخاذ می کند تصریح کرد: موضوع کرونا و شیوع این بیماری موضوع کاملاً تخصصی است و انتظار می رود رئیس جمهور به سخنان و پیشنهادات متخصصان در این حوزه توجه بیشتری کند؛ در حال حاضر حتی وزیر بهداشت هم اختیارات چندانی برای تصمیم گیری در حوزه کرونا ندارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد: علی رغم اینکه در تمام دنیا و همچنین شهر یوهان چین، قرنطینه به عنوان تنها راه حل و نسخه مبارزه با کرونا مطرح می‌شود، تاکنون دولت زیر بار قرنطینه مردم در ایران نرفته است و همان گونه که آمار نشان می دهد روز به روز به تعداد مبتلایان در اقصی نقاط شهرهای کشور افزوده می شود و مردم با رفت و آمدهای خود در حال گسترش ویروس کرونا هستند.

شهریاری با بیان اینکه در شهر یوهان چین و همچنین کشورهای اروپایی ممنوعیت خروج از خانه اجرا شده است تصریح کرد: در شرایطی که مردم دنیا برای مقابله با کرونا حتی اجازه خروج از خانه خود برای چند صد متر هم ندارند و در صورت خروج از خانه با جریمه های سنگین مواجه می شوند، مردم ما به خاطر عدم قرنطینه به راحتی به مسافرت رفته و ویروس کرونا را با خود به سراسر کشور منتقل کردند.

وی در ادامه افزود: کشورهای اروپایی با کمک نیروهای نظامی مردم را در خانه نگاه داشته و به این ترتیب در حال کنترل کرونا هستند اما روحانی به خاطر اینکه نمی‌خواهد صحبت های اولیه خود مبنی بر عدم قرنطینه در کشور را نقض کند، همچنان بر موضع خود پافشاری می کند و در حال حاضر تنها مخالف اصلی قرنطینه خود آقای روحانی است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه این اظهارات روحانی مبنی بر عدم نیاز به قرنطینه کاملاً غلط و غیر کارشناسی است بیان کرد: حتی اگر نیازی به قرنطینه احساس نمی کردند بهتر بود با کمک نیروهای انتظامی، جلوی سفرهای بین شهری گرفته می شد؛ جمعیت قابل توجهی به مسافرت رفته و دوباره به خانه های خود باز می‌گردند که بیماری را به سرعت در کل کشور منتشر کردند.

شهریاری همچنین گفت: رئیس جمهور با افتخار می گوید فردی سه بار به شهر دیگری رفت و آمد داشته و وضعیت سلامتی وی چک شده که این موضوع از اساس غلط است؛ چرا که مردم نباید از شهری به شهر دیگر بروند و چه ضرورتی دارد در شرایط بحرانی کرونا و شیوع آن در کشور مردم چندین بار از شهری به شهر دیگر مراجعه کنند.

وی در ادامه افزود: نباید بر اساس صحبت یک فرد یا تعداد کمی از جامعه باری کل جامعه نسخه پیچید؛ انتظار ما از وزیر بهداشت موضع گیری قاطعانه برای قرنطینه عمومی در کشور است، نباید وزرا در چنین شرایطی سکوت کنند؛ هنوز دیر نشده و تنها راه نجات مردم ماندن در خانه است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان تصریح کرد: اینگونه نیست که در ورودی شهرها برخی علائم چک شود و فرد را سالم تشخیص بدهند و در عمل این فرد بیمار نباشد؛ بسیاری از این مسافران ناقل کرونا بوده و بدون هیچ علامتی از شهری به شهر دیگر مسافرت کرده و در حال حاضر همانگونه که 5 وزیر بهداشت قبلی اعلام کرده اند قرنطینه عمومی تنها راه کنترل کرونا در کشور است.
 
* منبع: راه دانا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خیلی عجیبه که همه اختیارات این قضیه دست روحانیه و همه هم اعتراض دارن...
Iran, Islamic Republic of
ادم سیر چه خبر از گرسنه داره همه امکاناتش فراهم است !!!!
منطق معتدل
Iran, Islamic Republic of
روحانی به همان دلیل همچنان مخالف قرنطینه است که رئیس شورای امنیت ملی مخالف قرنطینه نه ببخشید ، مخالف کلیر آسمان بود
Iran, Islamic Republic of
روحانی وقتی مانع کلیر آسمان شد گفت من خودم مدتی رئیس پدافند هوایی بودم و دیدم لازم نیست کلیر نکردم
الان هم شاید به دلیل مشابهی مخالف قرنطینه است!!
Iran, Islamic Republic of
تنها کسی که مخالف قرنطینه است
خودش توی قرنطینه است
Iran, Islamic Republic of
عالی بود عالی!
ب
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Belgium
.....
حاجیان
United States
البته هنوز انگلستان قرنطینه اعلام نکرده
Iran, Islamic Republic of
......
افسانه
Germany
یعنی واقعا جناب رئیس جمهور منتظرند تا ۵۰ میلیون نفر این بیماری را بگیرند و بعد تمام شود؟؟؟...!!!!
Iran, Islamic Republic of
.....
.
Iran, Islamic Republic of
......
فلفلی
Iran, Islamic Republic of
خوب معلومه که اگر منع رفت و آمد باشه چطوری آقازاده ها به ویلای لواسان و شمال و کیش خودشان برسند؟!؟!
واقعاً که عجب توقعات بیجایی دارید..