کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اقامت اروپا با کمترین هزینه برای چه کشورهایی ممکن است؟

5 فروردين 1399 ساعت 19:17

با توجه به ازدیاد راهای ممکن برای اخذ اقامت اروپا نمی‌توان انحصار روش خاصی را به عنوان بهترین راه ممکن معرفی کرد. بااینحال اگر بتوانیم هدف سفر و مقصد مورد نظر را بررسی کنیم، شاید بتوان انتخابی معقول و منطقی به دست آورد.


در سال های گذشته همواره افراد بسیاری برای اخذ اقامت اروپا اقدام می‌کنند و راه‌ های متنوعی نیز برای این کار وجود دارد. مسلما با توجه به ازدیاد راهای ممکن برای اخذ اقامت اروپا نمی‌توان انحصار روش خاصی را به عنوان بهترین راه ممکن معرفی کرد. بااینحال اگر بتوانیم هدف سفر و مقصد مورد نظر را بررسی کنیم، شاید بتوان انتخابی معقول و منطقی به دست آورد. برای مثال اگر قصد مهاجرت به یونان را داشته باشید یکی از بهترین انتخاب های افراد اقدام برای تمکن مالی یونان است. اقامت تمکن مالی یونان مزایای بسیاری زیادی را در اختیار افراد متقاضی قرار می دهد و به جرات یکی از بهترین اقامت های یونان است.

با اینحال در ادامه قصد داریم به بررسی اخذ اقامت اروپا با کمترین هزینه ممکن بپردازیم. کدام کشور ها کمترین هزینه اقامتی را دارند؟

اقامت بدون سرمایه گذاری اروپا، بهترین انتخاب با کمترین هزینه
اگر در زمینه انواع روش های اخذ اقامت اروپا اطلاعات کافی داشته باشید، احتمالا می دانید که اقامت بدون سرمایه گذاری در بسیاری از کشورهای اروپایی برای افراد فراهم است. همچنین اقامت بدون سرمایه گذاری یکی از ارزانترین راه هایی ممکن برای رسیدن به اقامت دائم اروپا است. اما انواع اقامت بدون سرمایه گذاری چیست؟
 


 
ویزای جستجوی کار اروپای یکی از انواع اقامت بدون سرمایه گذاری است
ویزای جستجوی کار اروپا که از برخی جهات مشابه با بلوکارت آلمان است، روشی است که هزینه اندکی نیاز دارد. در صورت موفقیت نیز می توانید اقامت دائم اروپا را به دست بیاورید. در این روش متقاضی 6 ماه فرصت دارد تا در کشور مورد نظر به جستجوی کار بپردازد و در یک شرکت استخدام شود.

ویزای تحصیلی نوع دیگری از اقامت بدون سرمایه گذاری است
درحال حاضر یکی از ساده ترین راه های اخذ اقامت یک کشور اروپایی، اقدام به دریافت ویزای تحصیلی است. برای انجام این فرایند باید به سایت دانشگاه مورد نظر در کشوری که می خواهید بروید و مدارک مورد نیاز را برای بررسی در اختیار دانشگاه قرار دهید. پس از طی کردن مراحل مورد نیاز ویزای شما صادر می شود و در نهایت مدت اقامت شما نیز وابسته به طول دوره تحصیلی تان تعیین می شود.


ازدواج هم نوعی اقامت بدون سرمایه گذاری است
اخذ اقامت اروپا از طریق ازدواج یکی از راه هایی است که برای تمام کشورهای اروپایی در اختیار افراد قرار دارد. برای اخذ اقامت اروپا از این طریق، ازدواج متقاضی باید به صورت رسمی ثبت شده باشد. روز مصاحبه از هر دو فرد سوالاتی پرسیده می‌شود و پس از اینکه رابطه بین آنها اثبات شد، ویزایی با اعتبار یکسال صادر می شود  با رعایت قوانین و در صورتی که فرد هنوز ازدواج خود را حفظ کرده باشد می‌تواند برای تمدید اقامت و در نهایت تابعیت اقدام کند.


 
ثبت شرکت در اسلواکی هزینه اندکی برای مهاجرت دارد
یکی دیگر از روش های اخذ اقامت اروپا که هزینه اندکی را می طلبد اقدام به ثبت شرکت در یکی از کشور های اروپایی است. با توجه به بررسی های انجام شده کشور اسلواکی یکی از مقاصدی است که علتاوه بر هزینه اندک ثبت شرکت، درصد بالایی در موفقیت و پذیرش درخواست برای افراد را دارد.

با اینکه اخذ اقامت در کشور های اروپایی دارای دشواری های بسیاری است و گاها با مشکلات و محدودیت های بسیاری روبرو می شوید، اما در اسلواکی این فرایند کمی ساده تر در اختیار شما قرار می گیرد. همچنین در صورت اقدام به ثبت شرکت در اسلواکی اجازه فعالیت، زندگی، کار و تحصیل در تمامی کشورهای اتحادیه اروپا در اختیار شما قرار می گیرد.

اقامت اروپا از طریق تولد فرزند نیز یکی دیگر از روش هایی است که هزینه اندکی دارد، اما دیگر این روش منجر به اخذ اقامت اروپا نمی شود. زمانی که فرزند شما در یک کشور اروپایی به دنیا می‌آید، نمیتواند تابعیت آنجا را دریافت نماید زیرا تابعیت خاک در اروپا دیگر اجرا نمی‌گردد.

روش هایی که در بالا معرفی شده به عنوان کم هزینه ترین راه های اخذ اقامت اروپا شناخته می شوند. اما به منظور ارائه اطلاعات بیشتر، به بررسی دیگر روش های اخذ اقامت اروپا نیز می پردازیم.


اقامت از طریق خرید ملک
یکی دیگر از روش هایی که تا چندین سال پیش منجر به اخذ اقامت اروپا میشد اقدام به خرید ملک در یکی از کشورهای اروپایی بود. این روش تا چندین سال پیش امکان پذیر بود، اما درحال حاضر این نوع اقامت فقط در برخی کشورهای خاص امکان پذیر است و دیگر مانند گذشته قابل اجرا در تمام کشورهای اروپایی نیست.

اقامت تمکن مالی، روش پر هزینه اما مطمئن و پر از مزایا
یکی دیگر از روش های اخذ اقامت اروپا که مزایایی بسیار دارد و البته هزینه نسبتا بالایی هم می طلبد، اقدام به اخذ اقامت تمکن مالی در اروپا است. این روش که با نام اقامت خودحمایتی اروپا نیز شناخته می شود بدین معناست که فرد دارای توانایی لازم برای تامین هزینه های خود می باشد. حتی در صورت کسب اقامت در کشور مقصد نیز هیچگونه نیازی به کار کردن و کسب درآمد در کشور مقصد را ندارد.

کشورهایی که در حال حاضر اقامت تمکن مالی را در اختیار افراد قرار می دهند شامل یونان، فرانسه، ایتالیا، موناکو و تعدادی دیگر از کشور های اروپایی است.


کد مطلب: 722550

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/722550/اقامت-اروپا-کمترین-هزینه-کشورهایی-ممکن

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com