پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

مصرف ۳.۵ میلیون مترمکعب آب در یک روز

سه شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۶
کد مطلب: 722549
مدیرعامل شرکت آبفا استان تهران گفت: میزان آب مصرفی تهران در ۲۹ اسفند معادل ۳.۵ میلیون مترمکعب بوده که در ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه است.
مصرف ۳.۵ میلیون مترمکعب آب در یک روز
به گزارش جهان نيوز، محمد رضا بختیاری مدیرعامل شرکت آبفا استان تهران با اشاره به اینکه این حجم مصرف آب در تهران به دلیل همزمانی خانه تکانی‌ها و بیماری کرونا بوده است، افزود: ۳.۵ میلیون متر مکعب معادل مصرف آب معمولاً در اوج گرمای تابستان بوده است که ادامه این روند در مصرف آب شرب ما را در تابستان با مشکل مواجه می‌شود.

وی گفت: میزان آب شرب مصرفی در شهر تهران در سال ۱۳۹۸ به یک میلیاردو ۱۳۰ میلیون متر مکعب رسید که نسبت به سال قبل از آن ۵۰ میلیون متر مکعب بیشتر است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان تهران با اشاره به بی سابقه بودن مصرف آب شرب در تهران در اسفند ماه سال ۹۸ ادامه داد: بارندگی‌های ۱۳۹۸ خوب بود و توانستیم بخشی از مصرف را کنترل کنیم، اما ظرفیت انتقال و تصفیه آب شرب محدود است.

بختیاری با بیان اینکه وضع فعلی تهران سبب اختصاص اعتبار مناسب به این استان شده است، گفت: پیش بینی می‌شود تصفیه خانه ششم تا پایان خرداد به بهره برداری برسد و ۵۰ تا ۶۰ میلیون مترمکعب آب بیشتری برای تهران تولید شود. بیش از ۴۰ درصد آب مصرفی در استان تهران متعلق به بخش شرب است که این رقم در کشور ۷ تا ۸ درصد را تشکیل می‌دهد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خب طبیعیه بدلیل شب عید و شستشوی مردم و ازطرفی بدلیل رعایت موارد بهداشتی مصرف آب بالامیره
یعنی مردم دیگه دستشان را هم نشویند؟!