کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احتمال شکستن سد‌های تهران وجود ندارد

5 فروردين 1399 ساعت 14:18

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: قدمت برخی از سد‌های تهران ۵۵ سال است و از نظر پایداری هیچ مشکلی برای آن‌ها وجود ندارد.


به گزارش جهان نیوز، سید حسن رضوی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان این‌که سد‌های تهران از باب پایداری و مقاومت در مقابل سیلاب و شرایط اضطراری مقاوم هستند، اظهار کرد: همه سد‌های کشور در شرایط پایداری قرار دارند و وضعیت تمام سد‌ها به صورت روزانه پایش می‌شود و احتمال شکستن سد‌های تهران در پی سیلاب وجود ندارد.

او با اشاره به طول عمر سد‌های تهران اظهار کرد: قدمت برخی از سد‌های تهران ۵۵ سال است و از نظر پایداری و مقاومت هیچ مشکلی برای آن‌ها وجود ندارد و تمام سد‌ها به صورت روزانه با ابزار دقیق مورد پایش قرار می‌گیرند و هیچ مشکلی برای پایداری و مقاومت سد‌های استان تهران وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان این‌که سال گذشته شایعاتی در فضای مجازی در خصوص احتمال شکستن سد امیرکبیر مطرح شده بود، گفت: سد امیرکبیر هیچ مشکلی نداشته و نخواهد داشت و وضعیت این سد نیز به طور مرتب مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رضوی با بیان این‌که هر کدام از سد‌های تهران یک ویژگی خاصی دارند و هر کدام از آن‌ها یک روش کنترل و پایداری خاصی دارند، تصریح کرد: وضعیت پایداری سد‌ها در شرایط نرمالی است و پیش‌بینی ما این است که اگر شرایط نرمال باشد مشکلی برای سد‌ها به وجود نمی‌آید مگر این‌که شاهد حوادث غیرمترقبه همچون زلزله هشت ریشتری و حوادثی از این قبیل باشیم در غیر این صورت مقاومت سد‌های تهران بسیار بالا است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در خصوص آخرین وضعیت سد‌های تهران گفت: در حال حاضر سد‌های تهران ۶۲۰ میلیون مترمکعب ذخیره آب دارند و شرایط آن‌ها کاملا نرمال است و حتی نسبت به سال‌های نرمال وضعیت تا حدودی بهبود یافته است.

او ادامه داد: نسبت به سال گذشته حدود ۲۵ میلیون مترمکعب حجم آب سد‌های استان تهران افزایش یافته است و در خصوص منابع آب تهران نیز باید گفت که وضعیت از سال‌های نرمال بالاتر است.

رضوی اظهار کرد: از نظر منابع آبی شرایط خوبی را داریم و اگر مردم صرفه‌جویی کنند پیش‌بینی ما این است که سال ۱۳۹۹ را بدون مشکل پشت سر بگذاریم.


کد مطلب: 722543

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/722543/احتمال-شکستن-سد-های-تهران-وجود-ندارد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com