کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله نوری ‌همدانی: صله‌ رحم تلفنی باشد

4 فروردين 1399 ساعت 17:35

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در پاسخ به سوال شرعی جمعی از مقلدین پیرامون مسافرت غیرضرور در شرایط شیوع ویروس کرونا،‌ بیان کرد: مسافرتی که این بیماری را منتقل کند و موجب آسیب به خود و دیگران باشد، جایزنیست.


به گزارش جهان نیوز، گروهی از مقلدان آیت‌الله نوری‌همدانی پیرامون شرایط کنونی با توجه به شیوع ویروس کرونا و حکم سفر در این زمان استفتائاتی داشتند که در ادامه سئوال و جواب می‌آید:

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید،‌ در سوال شرعی مقلدین آمده است: با توجه به شیوع بیماری کرونا، پزشکان و مسئولان بهداشتی و متخصصین موضوع سلامت، توصیه می‌کنند که از تجمع در مراکز عمومی خوداری شود و از مسافرت‌های غیر ضروری پرهیز گردد، و به جهت واگیردار بودن این ویروس در ایام نوروز دید و بازدید صورت نگیرد، بر این اساس چند سئوال مطح می گردد: با توجه به نظرات متخصصین حکم مسافرت غیر ضروری، که احتمال آن دارد در این سفر هم جان خودمان به خطر افتد و هم دیگران چیست؟

سوال ادامه یافته است: با توجه به اهمیت صله رحم آیا می‌توان برای رعایت نظر پزشکان بطور تلفنی یا پیامکی احوال پرسی نمود، یا باید حتماً حضوری باشد تا ثواب آن راببرد.

آیت الله نوری همدانی در جواب بیان کردند: قبلاهم گفته ایم همانطور که توسل به وجود مقدس پیامبراکرم و ائمه معصومین علیهم السلام وخواندن دعا و تلاوت قران موثر است و باید انجام شود عمل به توصیه پزشکان ومتخصصین لازم و ضروریست ومسافرتی که این بیماری را منتقل کند و موجب آسیب به خود و دیگران باشد جایز نیست و توصیه می شود مردم عزیز باید از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.

در ادامه جواب این مرجع تقلید آمده است: در فرض مذکور لازم نیست احوالپرسی حضوری باشد، می تواند به وسیله تلفن یاشکل های دیگر از احوال هم مطلع شوند و اظهار محبت خود را داشته باشند و همینطور برای کمک مادی می توانند از طریق های غیرحضوری اقدام نمایند.

تا ساعت ۱۴ سوم فروردین‌ماه، ۶۰۰ تن از مردم قم به دلیل مشکلات حاد تنفسی و ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های کامکار، فرقانی، امام رضا(ع)، علی ابن ابیطالب(ع) و شهید بهشتی بستری هستند. تست آزمایش کرونای ۱۷ نفر از مردم قم امروز مثبت اعلام شد و از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون آمار افراد مبتلا به کرونا که ثابت‌شده است به ۱۱۷۸ تن رسیده است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت سوم اسفندماه اعلام کرد: تاکنون ۲۱ هزار و ۶۳۸ تن در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و هزار و ۶۸۵ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۷ هزار و ۹۱۳ نفر نیز بهبودیافته‌اند.

منبع: ایرنا


کد مطلب: 722493

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/722493/آیت-الله-نوری-همدانی-صله-رحم-تلفنی-باشد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com