جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

آخرین وضعیت سیل در کرمان؛ نیمی از شهر زهکلوت زیر آب رفته است/ آغاز امدادرسانی هوایی

دوشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب: 722482
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان از آغاز امداد هوایی به سیل‌زدگان جنوب کرمان در شهرستان رودبار جنوب خبر داد و گفت: شهرستان‌های رودبار جنوب، قلعه‌گنج، منوجان، کهنوج و ریگان درگیر سیل هستند.
آخرین وضعیت سیل در کرمان
به گزارش جهان نيوز، رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با بیان اینکه مناطقی از شهرستان‌های رودبار جنوب، قلعه‌گنج، منوجان، کهنوج و ریگان درگیر سیل هستند، اظهار داشت: امدادرسانی هلال احمر از دیشب شروع شده است.

مدیرعامل هلال‌احمر کرمان از امدادرسانی حدود 200 نفر نیروی هلال احمر در مناطق سیل‌زده استان خبر داد و افزود: امداد هوایی نیز آغاز شده و مناطق رودبار با بحران مواجه هستند و هلال‌احمر با 20 دستگاه خودروی امدادی در این مناطق فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی مناطق  مسدود است و به محض بازگشایی امدادرسانی شروع می‌شود، خاطرنشان کرد: اقلام ضروری زیستی و غذایی در رودبار جنوب در حال تخلیه است.

نیمی از شهرستان زهکلوت زیر آب رفت
فرماندار رودبار جنوب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص آخرین وضعیت سیل و بارندگی در شهرستان رودبار اظهار داشت: راه ارتباطی رودبار به سمت زهکلوت و زهکلوت به سمت ایرانشهر و حوزه‌های روستایی کاملا مسدود است و یازده دهانه پل کاملا شکسته و تخریب شده است.

قانعی ادامه داد: تلفات دامی و کشاورزی بسیار بالایی در اثر این سیل داریم و تمام روستاها و معابر کاملا  دچار آبگرفتگی شدند و  تعدادی از روستاها را مجبور به تخلیه ساکنان شدیم.

وی عنوان داشت: مرکز شهر زهکلوت تقریبا 50 درصد کاملا آبگرفتگی شده و معابر و مغازه‌ها زیر آب است.

فرماندار رودبار جنوب خاطرنشان کرد: سد خاکی بالادست روستای چاه‌علیشاه تخریب شده و  روستا را کاملا آب گرفته که ناچار شدیم، 500 خانوار روستا را خارج کنیم و  در حال ارائه خدمات هستیم.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های متولی همه پای کار هستند؛ هلال‌احمر، راهداری، راه و شهرسازی، بهداشت و درمان و..هر دستگاه به فراخور وظایف خود پای کار است، اضافه کرد: استاندار، معاونان و مدیران کل دستگاه‌های مختلف پای کار هستند و برخی خدمات هم با پرواز هلی‌کوپترها انجام می‌شود.

قانعی بیان کرد: خوشبختانه فوتی و مفقودی در اثر این سیل نداشتیم اما یک زن باردار داشتیم که با کلی سختی و مشقت  به درمانگاه برجک رساندیم تا زایمان انجام شد و دنبال انتقال آن به نزدیک‌ترین بیمارستان هستیم.

وضعیت بحرانی 80 روستا در ریگان
امین باقری فرماندار ریگان نیز به خبرنگار فارس گفت: در حال حاضر راه 80 روستای این شهرستان مسدود شده و برق 60 روستا نیز قطع است و 15 موتور پمپ آب کشاورزی در منطقه ده‌رضا زیر آب رفتند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه سیلاب و طغیان رودحانه زیاد هست امکان امدادرسانی زمینی در منطقه نیست.  

اهالی منطقه در گفتگوی تلفنی با خبرنگار فارس اظهار کردند: مردم برخی روستاها به دلیل سیل در پشت بام‌ها هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *