جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

امیر سیاری: تیم‌های جنگ‌ نوین در استان‌ها مستقر شدند/اختصاص ۳۲ بیمارستان ارتش به بیماران کرونایی

دوشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 722475
معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: ۱۶۰۰ تخت در بیمارستان‌های ارتش و ۴۶۰۰ تخت نقاهتی در استان‌های مختلف از سوی ارتش برای خدمت به بیماران کرونایی‌ آماده شده است.
اختصاص ۳۲ بیمارستان ارتش به بیماران کرونایی
به گزارش جهان نيوز، امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی صبح امروز در نشست خبری قرارگاه پدافند زیستی ارتش، با بیان اینکه ماموریت ارتش دفاع از تمامیت ارضی و انقلاب و نظام است و ارتش موظف است این ماموریت خطیر را انجام دهد، گفت: در شرایط این چنینی هم که بیماری وجود دارد ارتش باید نقش خود را انجام دهد و ارتقای توان رزم برای بالابردن توان ارتش نباید از نظر دور باشد و باید توانمندی خود را حفظ کرد و برای این کار حفظ توان نیروی انسانی است که در این بیماری آسیب‌پذیر است‌.

وی افزود: اولین نکته این است که ارتش سلامت کارکنان را حفظ کند تا آمادگی حفظ شود. با کمک سامانه بهداشت و درمان ارتش، کمترین آسیب را تاکنون داشتیم و سلامت کارکنان را حفظ کردیم. موضوع دوم منابع نیرو انسانی است تا استمرار تامین نیروی انسانی را داشته باشد که از جمله این مراکز دانشگاه‌ها و پادگان‌ها بود که امروز به نحو مطلوب سلامتی و بهداشت مراکز آموزشی را حفظ کردیم.

دریادار سیاری خاطرنشان کرد: ارتش بعنوان ارتش انقلابی و ارتشی که فدای ملت است در همه اتفاقات که می‌افتد پا در رکاب است‌. در سیل سال گذشته و زلزله‌هایی که رخ داد،  نقش ارتش برجسته و بزرگ بود و در کنار مردم بود تا شعار ارتش انقلابی به منصه ظهور برسد. در اتفاق اخیر ارتش با توجه به برخورداری از علم و دانش و رصد این موضوع در کشور چین، از بهمن‌ماه پیش‌بینی‌های متفاوتی را در دستور کار قرار دادیم و با اعلام این موضوع در کشور، قرارگاه پدافند زیستی در ارتش تشکیل شد.

ما در اولین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به دکتر نمکی وزیر بهداشت گفتیم می‌توانیم در تامین نیروی انسانی، در اختیار قراردادن بیمارستان‌ها، در رفع آلودگی‌ها در برخی شهرها و همچنین در صورت نیاز به  قرنطینه کمک کنیم.
ما متخصصین زیادی درباره جنگ‌های نوین داریم که می‌توانند کمک لازم را انجام دهند.

صحبت‌هایی که با دکتر نمکی کردیم به مرحله اجرا درآمد و کمک‌رسانی خود را آغاز کردیم. تامین نیروی انسانی، رفع آلودگی، تشکیل آزمایشگاه در دانشگاه علوم پزشکی ارتش از جمله کارها بود و این اقدامات استمرار پیدا کرد. 

معاون هماهنگ‌کننده ارتش ادامه داد: با صدور فرمان فرمانده معظم کل فوا مبنی بر ساماندهی خدمات نیروهای مسلح و رزمایش مقابله با حمله بیولوژیک، این امر در دستور کار قرار گرفت و در قرارگاه بهداشت و درمان امام رضا دستورالعمل‌ها ابلاغ شد. کمیته‌های مختلفی در ستاد ارتش در ابعاد مختلف شکل گرفت و کارهای اساسی را دنبال کردند. 

وی با بیان اینکه 32 بیمارستان ارتش در خدمت بیماران کرونایی است و ما بیشترین بیمارستان‌هایمان در نیروی زمینی است، گفت:  بیمارستان صحرایی سیاری در قم درست کردیم. 1600 تخت در بیمارستان‌های ارتش و 4600 تخت نقاهتی دراستان‌های مختلف ساماندهی شد.

امیر سیاری با اشاره به مسئله انجام رزمایش که در فرمان رهبر انقلاب آمده بود، متذکر شد: نیروی زمینی این کار را شروع شروع کرد و در ورودی 20 استان پایش مسافران در حال انجام است و توسعه نقاهتگاه‌ها و استراحت‌گاه ها و و بکارگیری تجهیزات ارتش از جمله اینها است. آزمایشگاه مرجع تشخیص را توسعه دادیم که اقدامات ارزشمندی انجام می‌دهد و برای چگونگی برخورد با این موضوع درآینده در حال کار هستند.

اساسنامه‌ها و آئین‌نامه‌ها را به‌روز کردیم و دستورالعمل‌های مختلفی در حال ابلاغ است‌. تیم‌های جنگ‌های نوین در استان‌ها مستقر شدند و هماهنگی بین کلیه سازمان‌های نیروهای مسلح شکل گرفته و تحت قرارگاه بهداشتی درمانی کار را جلو می‌برند.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی ارتش ادامه داد: اجرای آموزش‌های لازم و تهیه بسته‌های بهداشتی را توسعه دادیم و اختصاص کارکنان به بیمارستان‌ها انجام شد و 200 مرجع تشخیص و پایش سلامت مستمر در حال فعالیت هستند در شهرها که کار ارزشمندی است. مشارکت در ضدعفونی اماکن و معابر و حرم‌های مطهر و خیابان‌های اطراف آن انجام شد. دو بیمارستان‌ صحرایی در رشت و قم افتتاح شد که مورد تقدیر مسئولان استانی قرار گرفت. اقدامات ابتکاری که در نیروی زمینی انجام شد کمک بزرگی به ضدعفونی مناطق وسیع می‌کند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *