سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

دفن شبانه اموات، شایعه ای که رئیس آرامستان اراک به آن پاسخ داد

دوشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب: 722469
چندی پیش در فضای مجازی یک ویدئو کلیپ با مضمون دفن اموات به صورت شبانه منتشر شد که رئیس آرامستان اراک نسبت به آن واکنش نشان داد.
شایعه جدید؛ ماجرای دفن شبانه اموات در اراک چیست؟
به گزارش جهان نيوز، جلالوندی رئیس سازمان آرامستان‌های اراک با اشاره به اینکه تمام امور شرعی برای فوت شدگان کرونایی در اراک انجام می‌شود، گفت: اینکه در فضای مجازی گفته می‌شود دفن اجساد شبانه صورت می گیرد به هیچ وجه صحت ندارد، دفن اموات طبق دستور اسلام و تا قبل از ساعت ۵ عصر انجام می‌شود.

جلالوندی افزود: اگر از من در مورد جراحی های بیمارستانی سوال بپرسید،مشخصا در حوزه کاری و تخصص من نیست و اطلاعی ندارم اما در خدمات دفن بلا استثنا وظیفه شهرداری و سازمان آرامستان است و بدون تردید هر فردی که به هر دلیلی درمنزل،بیمارستان،تصادفات و یا حتی در نزاع ها فوت کند؛خدمت خاکسپاری،غسل،تکفیل،و تدفین به عهده سازمان آرامستان است.

رئیس سازمان آرامستان‌های اراک تصریح کرد: ساعت ارائه خدمات به شهروندان و خانواده های متوفی از ساعت ۶:۳۰ صبح شروع می‌شود و کارکنان آرامستان تا حدود ساعت 12 ظهر کار پذیرش را انجام می دهند و باتوجه به تاکید علمای ما و دستورات دین اسلام ما بعد از  مغرب به هیچ وجه کار خاکسپاری انجام نمی دهیم؛ از سال های قبل  روال کاری ما به همین صورت بوده و همه به این امر پایبند بودند.

او با اشاره به اینکه در گذشته بیماریهایی همانند  وبا ، سل  و دیگر مشکلاتی از این  قبیل در کشور داشتیم که هیچ وقت گزارش نشده که خاکسپاری در شب انجام  شده، افزود: شهروندان مطلع باشند چه برای فردی که به طور طبیعی فوت کند و چه فردی که در اثر بیماری ویروس کرونا فوت کند، تمام مراسم تدفین و خاکسپاری به صورت معمول و شرعی انجام  می شود و تنها تفاوت آن این است که فوتی های که در اثر ابتلا به ویروس کرونا تشخیص داده می شوند،مراحل خاکسپاری با حضور و نظارت کارشناسان و متخصصان وزارت بهداشت صورت می گیرد.

جلالوندی با بیان اینکه در شهر اراک هیچ گونه پولی در ازای تحویل قبر از خانواده فرد متوفی دریافت نمی شود،یادآور شد: هزینه خاکسپاری فرد متوفی هم براساس مصوبه شورای شهر است و مطلقا هیچ گونه مبلغ اضافی در خصوص نوع فوتی دریافت نمی شود و همچنین نیز مبلغی هم که خانواده های فرد متوفی پرداخت می کنند صرف کفن،دفن،شست و شو و دیگر مراحل تدفین می شود.

رئیس سازمان آرامستان‌های اراک اضافه کرد: صرفا با درخواست شهروندان برای خدمات ویژه مانند خرید حجره خانوادگی،خرید قبر در جای ویژه شمال هزینه می شود که تعرفه های آن مشخص است.

او خاطرنشان کرد: در تهیه  تجهیزات و امکانات برای کارکنان آرامستان نگرانی نداریم چرا که سعی کردیم به صورت علمی و با توجه به دستورات وزارت بهداشت اقلام مورد نیاز را تهیه کرده و در اختیار همکاران قرار دهیم.

جلالوندی در پایان تنها را جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و کاهش فوتی ها را در خانه ماندن دانست و افزود: درخواست ما از شهروندان این است که در منازل خود بمانند و توصیه های وزارت بهداشت و مسئولین ستاد ملی مبارزه با کرونا را جدی بگیرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *