جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱۷

نامه زالی به نمکی: خروج از تهران برای سفر ممنوع شود

دوشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 722462
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، راهبردهای مداخله ای برای کاهش و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا به وزیر بهداشت پیشنهادات داد.
نامه زالی به نمکی: خروج از تهران برای سفر ممنوع شود
به گزارش جهان نيوز، عیرضا زالی، طی نامه‌ای به وزیر بهداشت و رئیس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ضمن خدا قوت و آرزوی سالی سرشار از سلامتی، خیر و برکت، راهبردهایی مداخله‌ای برای کاهش و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا را پیشنهاد داد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به اینکه برای کاهش سرایت پذیری از طریق به حداقل رساندن ارتباطات بین فردی و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اطلاع رسانی و اقدامات زیادی انجام شده است، افزود: متأسفانه عده‌ای از هموطنان به رغم همه توصیه‌ها، مبادرت به انجام سفرهای نوروزی کرده اند که این موضوع می‌تواند نگرانی‌های جدیدی در زمینه کنترل بیماری کرونا فراهم کند.

وی توضیح داد: گزارشات دریافتی از بعضی استان‌ها حاکی از بستری شدن تعدادی از مسافرین نوروزی به دلیل بروز علائم بالینی کرونا در مراکز درمانی شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها دارد که این موضوع باعث افزایش بار اضافی به بخش‌های بهداشتی درمانی نیز شده است.

زالی با اشاره به پیچیدگی استان تهران به لحاظ ترددها و تراکم جمعیت خواستار تعطیلی ادارات در بین التعطیلین تا ۱۵ فروردین ۹۹ شد و اظهار کرد: لازم است در مورد استمرار بیماری، در روزهای آتی نیز تصمیماتی متناسب با شرایط اتخاذ شود.

افزایش موقت عوارض بزرگراهی به میزان حداقل ۳ تا ۵ برابر برای خودروهایی که به مقاصد غیربومی مسافرت کرده اند پیشنهاد دوم فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا به وزیر بهداشت بود.

زالی افزود: لازم است منابع حاصله از عوارض بزرگراهی برای کمک به پیشگیری و کنترل بیماری کرونا در شهرستان‌ها اختصاص یابد.

وی گفت: اخذ عوارض روزانه از خودروهای غیربومی که به دیگر شهرستان‌ها مسافرت کرده اند و تخصیص منابع حاصل از آن به شهرستان‌های مقصد راهبرد مهمی برای کنترل بیماری است.

زالی با اشاره به تاکید وزارت بهداشت مبنی پرهیز از سفر و ماندن در خانه‌ها خاطرنشان کرد: در صورتی که مسافرین به علت بروز علائم بالینی کرونا در شهرستان‌های مقصد بستری شوند، باید ملزم به پرداخت حداقل ۵۰ درصد مبلغ فرانشیز باشند.

افزایش مبلغ جریمه حداقل به میزان ۲ تا ۳ برابر در صورت تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی برای خودروهای غیربومی که به سایر شهرستان‌ها مسافرت کرده اند و تخصیص منابع حاصل از آن به شهرستان مقصد و ارائه بنزین در جایگاه‌های سوخت به خودروهای غیربومی که به دیگر شهرستان‌های مسافرت کرده اند، صرفاً با دریافت هزینه آزاد از دیگر پیشنهادات زالی به وزیر بهداشت بود.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، خاطرنشان کرد: به رغم کاهش تردد بین استانی در سفرهای نوروزی، از آنجا که در آغاز شروع تعطیلات هستیم و سفرهای نوروزی در گذشته معمولاً به صورت دوفازی انجام می‌شود لازم است اقدامات کنترلی و شدیدتری در مبادی خروجی از استان تهران با همکاری و مشارکت پلیس راهور و ستاد کل نیروهای مسلح جهت اعمال ممنوعیت خروج از استان تهران به عمل آید.

وی در بخش دیگری از این مکاتبه با توجه به اینکه تعدادی از مسافرین در شهرستان‌های مقصد دچار بیماری کرونا خواهند شد، اظهار کرد: لازم است با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی مقصد نسبت به قرنطینه سازی اینگونه افراد اقدام شود و از بازگشت آنان به اتفاق خانواده و سایر همراهان تا قبل از ۱۴ روز دیگر به استان تهران ممانعت به عمل آید و در این رابطه استفاده از ظرفیت پلیس راهور و امکان رصد تلفن‌های همراه کمک کننده خواهد بود.
 
منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر برای جلو گیری از تهران کمی هم دیر شده ؟
فقط حالا می شود از آمدن به تهران تا بهبودی وضع جلو گیری کنند؟
Iran, Islamic Republic of
با تعلل کرونا جمع نخواهد شد این دولت چرا تعلل میکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
دلیل واضحه ....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
تهران خلوت شده و‌ همه رفتند دیگر نیازی به ممانعت از خروج نیست.
Iran, Islamic Republic of
تمام تذکرات لازم به همه هموطنان داده شده است ، ستاد ملی مبارزه با کرونا باید در ورودی های شهر تهران و شهر های بزرگ ، ضمن غربالگری مشخصات خودرو و سرنشینان را ثبت و ضبط نماید تا در صورت بروز بیماری در آنان و سرایت به دیگران به عنوان خاطی طبق قانون با آنان رفتار شود .
Iran, Islamic Republic of
چرا افراد رعایت کننده دستورات ستاد ملی چوب افراد بی مسئولیت را بخورند ؟ آیا این عدالت را زیر سوال نمی برد؟.
Iran, Islamic Republic of
رودروایسی با خاطی ها یعنی احترام به خاطی و گردن کلفتی آنان .
Iran, Islamic Republic of
....
Romania
به نظرم‌برای ایجاد شرایط پایدار و کنترل اوضاع بایستی ورودیهای تهران کنترل بشه وگرنه موج‌ دوم کرونا اوضاع رو‌پیچیده تر و سخت تر خواهد کرد
Iran, Islamic Republic of
...
Greece
پیشنهاد ها منطقی است با کسانی که خودسری می کنند و قانون گریز هستند باید با زبان خودشان برخورد شود .
Iran, Islamic Republic of
....
حقیقت گو
Iran, Islamic Republic of
با سلام - اگر کار را تحویل گروهای مردمی می دادند خیلی بهتر از دولت برای جلو گیری از ویروس کرونا عمل می کرد .
Canada
....
Iran, Islamic Republic of
زودتر از اینا باید این کارو میکردین قبل از تعطیلات باید این قانون‌ رو میزاشتین ...
لیدا
Iran, Islamic Republic of
....