پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۵
سید حسن نصرالله:

جامعه بین الملل بر سر ترامپ برای لغو تحریمهای پزشکی فریاد بزند/ فشارهای آمریکا برای آزادی جاسوس اسرائیلی

شنبه ۲ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب: 722337
جامعه بین الملل بر سر ترامپ برای لغو تحریمهای پزشکی فریاد بزند/ فشارهای آمریکا برای آزادی جاسوس اسرائیلی
به گزارش جهان نيوز،دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان شامگاه جمعه در مورد تحولات لبنان و منطقه سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود سالروز مبعث پیامبر اکرم (ص) و حلول سال جدید شمسی را تبریک و سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) را تسلیت گفت.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه دشمنان در راستای ضربه زدن به اطمینان بین مقاومت و مردم که پشتیبان اصلی هستند، تلاش می‌کنند، افزود: ما از وجود معامله برای آزادی عامر الفاخوری جاسوس سرسپرده نداریم و آنچه می‌دانیم این است که معامله‌ای وجود نداشته است. از زمان آغاز بازداشت فاخوری آمریکا فشارهای شدیدی را به اغلب مسئولان دولت وارد کرد. آمریکایی‌ها همچنین برخی از شخصیت‌های سیاسی و دولتی لبنان را تهدید کردند که در صورت عدم تبرئه و آزادی الفاخوری، مورد تحریم قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: فشارهای زیادی برای آزادی بی قید و شرط این جاسوس انجام گرفت و فشارها به شکل اساسی بر قضات متمرکز بود و قضاتی نیز در این خصوص پایداری کردند که جای تقدیر دارد. برخی قضات نیز تسلیم این فشارهای آمریکا شدند. یک نکته مثبت وجود دارد و این است که دستگاه قضایی لبنان در این خصوص ۶ ماه مقاومت کرد. طی دو ماه گذشته مراجع دولتی همزمان به تهدیدهای آمریکا موضوع الفاخوری را با ما مورد رایزنی قرار دادند و ما مخالف آزادی وی بودیم. این امری خطرناک است و مجال را برای آمریکا جهت تحمیل آنچه در آینده می‌خواهد، باز خواهد کرد.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: این یک موضوع انسانی و مربوط به مقاومت و حاکمیت است و باید در خصوص آن موضعی برای خدا و آخرت گرفته شود و مصلحت شخصی قضات نیز همین است و نباید تسلیم فشارها شد. ما باید از هر قاضی یا مسئولی که در این نبرد پایداری کرد حمایت می‌کردیم. من خبر آزادی الفاخوری را از رسانه‌ها شنیدم. بعد از ممنوعیت سفر الفاخوری، آمریکایی‌ها برای فراری دادن وی از فرودگاه بیروت تلاش کردند اما مراجع امنیتی با این اقدام مخالفت کردند.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: دستگاه قضایی حکم داد و قاضی وی را ممنوع الخروج کرد اما با این وجود آمریکایی‌ها با تعدی آشکار به حاکمیت لبنان وی را خارج کردند. از روز اول بازداشت الفاخوری با تبرئه وی از اتهامات مخالف بودیم و صدور حکم عادلانه را خواستار شدیم. از جلسه محاکمه‌ای که طی آن حکم آزادی الفاخوری صادر شد اطلاع نداشتیم. به شما یقین می‌دهم که جنبش امل و همچنین حزب الله به هیچ وجه از آنچه درباره موضوع الفاخوری روی داد آگاهی نداشتند. ما از بسیاری از احکام دادگاه نظامی و دستگاه قضایی لبنان اطلاع نداریم و در آن دخالت نمی‌کنیم. دولت هیچ وقت حتی برای یک روز دست حزب الله نبوده است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: ما با برخی از تصمیمات اتخاذشده در دولت موافقت و به برخی اعتراض کردیم. حزب الله یک گروه سیاسی حاضر در لبنان و دارای نمایندگان و وزرا است و تاثیری گاه کمتر و گاه بیشتر از دیگر گروه‌های سیاسی دارد. در معادلات داخلی گروه‌های سیاسی وجود دارند که تاثیرشان بیشتر از ماست. هرکس پافشاری می‌کند که ما را مسئول آزادی الفاخوری بداند بر باقی ماندن در دایره دشمن و رقیب اصرار دارد.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: تصمیم آزادی الفاخوری در دولت مورد بحث قرار نگرفته و تصمیمی در خصوص آزادی وی در داخل آن اتخاذ نشده است. برخی خشمشان را بجای خالی کردن بر آمریکای جلاد بر قربانی این موضوع خالی می‌کنند. ما باید خشم خود را متوجه آمریکا که برخلاف قانون این جاسوس مجرم را فراری داد، کنیم. پرونده عامر الفاخوری باید به صورت قضایی پیگیری شود و دستگاه قضایی لبنان نباید آن را پایان یافته تلقی کند.

سید حسن نصرالله افزود: می توان موضوع پیگرد وی را در خارج نیز مورد بررسی قرار داد. الفاخوری یک فرد تحت پیگرد است که از دست دستگاه قضایی لبنان گریخته است. ما به صورت علنی نصیحت، پیشنهاد و انتقاد را از جانب دوستان خود قبول می کنیم. به دوستانمان می گویم که دو چیز پذیرفتنی نیست اول تردید به مقاومت و دوم اهانت و ناسزا چرا که ما خونمان را برای کرامت و شرف خود می دهیم. هرکس از این حدود فراتر برود از دوستی با ما خارج شود. این مقاومت شریف ترین، والاترین و حکیم ترین مقاومت در عصر حاضر است.

مبحث دوم سخنرانی سید حسن نصرالله درباره ویروس کرونا
سید حسن نصرالله تدابیر سختگیرانه در خصوص ویروس کرونا و تشکیل چارچوب های اجتماعی برای فشار به متخلفان را خواستار شد.

وی تصریح کرد: هر منطقه ای که بیماری در آن شیوع پیدا کند اگر دولت نسبت به قرنطینه تصمیم گیری کند باید قرنطینه شود حتی اگر شیعه نشین باشد.

خیلی عیب است که تعامل با ویروس کرونا براساس گرایش‌های فرقه‌ای و طائفه‌ای باشد. دولت در خصوص مصلحتی که برای مردم مناسب می داند در تصمیم گیری شجاعت داشته باشد و ما هم حمایت می کنیم.

بخشی از همبستگی اجتماعی به تعویق دریافت قبوض اجاره منازل و مغازه ها در صورت امکان مربوط می شود. نزدیک به بیست هزار نفر از برادران و خواهران ما در این خصوص مشغول فعالیت هستند و برای بسیج افراد بیشتر هم آمادگی داریم. ما آماده ایم تا در این نبرد هرگونه که می توانیم کمک کنیم.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: تمام افرادی که از سوریه و ایران داخل شدند مورد معاینات و قرنطینه خانگی قرار گرفتند و برخی در این زمینه نژادپرستانه و تبعیض آمیز رفتار می کنند. سه منطقه در این جنگ شاهد برخورد نژادپرستانه قرار می گیرند که نوار غزه، یمن و ایران هستند.

این مناطق که تحت محاصره، جنگ و تحریم هستند از رسیدن کمک ها و دارو و تجهیزات پزشکی هم به آنها ممانعت می شود و علیرغم کرونا با تحریم مورد فشار قرار می گیرند. دولت و ملت ایران در زیر سایه سنگین تحریم ها به مقابله با کرونا ادامه می‌دهند. آیا وقت آن نرسیده است که جامعه بین الملل بر سر ترامپ خونریز و نژادپرست برای لغو تحریم تجهیزات پزشکی فریاد بزند.

دبیرکل حزب الله اظهار داشت: برای من ثابت شده است که ترامپ از عنصری انسانی نیست چرا که می خواهد واکسن فقط برای آمریکا باشد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
درود بر سید بزرگ ایشان به درستی اعلام کردند حتی مناطق شیعه نشین نیز باید قرنطینه شود
جمالی نیا
Iran, Islamic Republic of
سید حسن نصرالله عزیز مایه مباهات ما است و همانطور که چندی پیش امیر عبدالهیان عزیزم در جمع خبرنگاران فرمودند همکاری با این سید بزرگوار مایه مباهات این دولت است
United States
سر آمریکا داد میزنیم... فریاد میزنیم.... داد میزنیم ‌.... فریاد میزنیم....
درود بر سید حسن نصرالله رهبر مقاومت لبنان
Iran, Islamic Republic of
....