جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

کرونا جان ۶۲۷ نفر دیگر را در ایتالیا گرفت

جمعه ۱ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۲۵
کد مطلب: 722335
تازه‌ترین آمارها از ایتالیا نشان می‌دهد ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۶۲۷ نفر دیگر بر اثر ابتلا به بیماری «کووید-۱۹» جان باخته‌اند.
کرونا جان ۶۲۷ نفر دیگر را در ایتالیا گرفت
به گزارش جهان نيوز، دولت ایتالیا در تازه‌ترین به‌روزرسانی اعلام کرد ۶۲۷ نفر دیگر ظرف ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به بیماری «کووید-۱۹» جان باخته‌اند. 

همچنین ۵۹۶۸ نفر ظرف ۲۴ ساعت گذشته در ایتالیا به این بیماری مبتلا شده‌اند تا آمار کل افراد مبتلا به عفونت کرونا به ۴۷۰۲۱ نفر برسد. تا به حال مجموعاً ۴۰۳۲ نفر در ایتالیا فوت کرده‌اند.  

در سطح دنیا، آمارهای وب‌سایت wirldmeters.info نشان می‌دهد ۲۶۵۹۷۶ نفر تا این لحظه به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند که از میان آنها ۱۱۱۸۶ نفر جانشان را از دست داده‌اند. ۹۰۶۰۳ نفر هم بهبود پیدا کرده‌اند.

روز گذشته (پنشجنبه) اعلام شد دولت ایتالیا با مرگ ۴۲۷ نفر در ۲۴ ساعت قبل‌تر آمار مرگ و میر چین را پشت سر گذاشته است.

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود. 

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

چین رسماً آمریکا را به حمله بیولوژیک با کرونا متهم کرده است. 

دولت چین پنج‌شنبه گذشته از آمریکا خواسته بود در مورد سابقه ابتلا به بیماری «کووید-۱۹» بر اثر ویروس کرونای جدید در آمریکا و احتمال انتقال این ویروس به چین توسط ارتش آمریکا، شفاف‌سازی کند. 

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در این مورد در توییتر نوشت: «شروع [ابتلای] بیمار صفر (اولین مورد ابتلا) در ایالات متحده چه زمان بوده است؟ چه تعداد مبتلا شده‌اند؟ نام بیمارستان‌ها چیست؟»

وی افزود: «شاید این ارتش ایالات متحده بوده که این همه‌گیری را به "ووهان" برده است. شفاف باشید! داده‌های خود را علنی کنید! ایالات متحده به ما یک توضیح بدهکار است.»

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جمالی نیا
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باشید که با تلاش های دولت خدمتگذار و همکاری مردم گرامی این ویروس منحوس را شکست میدهیم. درود بر مدافعان سلامت ملت مسلمان ایران