کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار چین به آمریکا: تمام گزینه‌ها روی میز است

28 اسفند 1398 ساعت 20:57

چین نسبت به شیوه غیرسازنده واشنگتن در رابطه با ویروس کرونا هشدار داد و اعلام کرد که تمام گزینه‌ها روی میز است.


به گزارش جهان نیوز، وزارت خارجه چین امروز (چهارشنبه) به آمریکا هشدار داد: «اگر واشنگتن بخواهد به این مسیر اشتباه ادامه دهد، ما اقدامات اضافی اتخاذ خواهیم کرد و تمامی گزینه ها روی میز است».

این واکنش پکن پس از آن صورت می گیرد که مقامات آمریکایی از جمله رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور به جای «ویروس کرونا» از عنوان «ویروس چین» و «ویروس ووهان» برای توصیف این بیماری همه گیر استفاده کردند.

همچنین وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه سه اقدام در واکنش به ایجاد محدودیت و وارد کردن فشار به نهادهای رسانه‎ای چین در آمریکا را اعلام کرد که غیر منتظره نیست. در پی آنکه آمریکا به بهانه‌های گوناگون خبرنگاران چینی را از خاک خود اخراج کرده است چین نیز حق واکنش نشان دادن به آن را برای خود محفوظ می‎داند.

آمریکا با ایجاد محدودیتهای بی پایه و مانع تراشی برای فعالیتهای عادی رسانه ای نهادها و کارمندان رسانه های چین در آن کشور، تبعیض و فشارهای سیاسی علیه رسانه های چین را بیش از پیش تشدید کرده است.

طی چند روز گذشته مقامات چین و آمریکا مواضع تندی را علیه یکدیگر اتخاذ کرده اند و یکدیگر به توطئه چینی متهم کرده اند. حدود یک هفته قبل «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین  تردیدهایی را درباره احتمال ورود ویروس کرونا به چین توسط ارتش آمریکا مطرح کرد. این مقام چینی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «اولین بیمار مبتلا (patient zero) در آمریکا کی شناسایی شد؟ چه‌تعداد از مردم آلوده شدند؟ نام بیمارستان‌ها [محل نگهداری افراد آلوده] چیست؟ ممکن است ارتش آمریکا این بیماری همه‌گیر را به ووهان چین آورده باشد.»

در همین حال دونالد ترامپ طی اظهاراتی درباره استفاده از عنوان «ویروس چین» گفت: «چین اطلاعاتی را منتشر می‌کند که نادرست است و می گوید که ارتش ما این ویروس را در آن جا گسترش داده است.  این اطلاعات غلط بود و به جای بحث کردن، با خود گفتم باید این ویروس را با نام جایی که از آن آمده بخوانم. این ویروس از چین آمده پس فکر می‌کنم این عبارت بسیار دقیق است.»


کد مطلب: 722232

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/722232/هشدار-چین-آمریکا-تمام-گزینه-ها-روی-میز

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com