کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حکم آیت‌الله سیستانی درباره ویروس کرونا

27 اسفند 1398 ساعت 14:38

مرجعیت عالی شیعیان در عراق، درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا و مراقبت از آنها را واجب کفائی اعلام کرد.


به گزارش جهان نیوز، دفتر اطلاع‌رسانی آیت‌الله «سید علی السیستانی» مرجعیت عالی‌قدر شیعیان در عراق از استفتای جدید ایشان درباره فعالیت کادر پزشکی و پرستاران و افراد داوطلب در مراکز درمانی در سایه شیوع ویروس جدید کرونا، خبر داد.


آیت‌الله سیستانی در پاسخ به این استفتاء اعلام کرد: درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا و مراقبت از آنها برای تمام افراد واجد شرایط برای انجام این وظیفه، واجب کفایی است.تمام مقامات ذیربط نیز می بایست کلیه تجهیزات لازم برای محافظت از پزشکان و کادر پرستاری را فراهم سازند و تخلف از این امر قابل قبول نیست.


در این حکم آمده است: کاری که این افراد انجام می‌دهند با وجود کلیه چالش‌های موجود، کاری بزرگ و تلاشی ارزشمند است چه بسا که از نظر اهمیت به پای حضور رزمندگان قهرمان حاضر در سنگرهای دفاع از کشور و ملت می‌رسد.

مرجعیت عالی‌قدر شیعیان در ادامه تاکید کرد که خداوند تبارک و تعالی در دنیا و آخرت به این افراد پاداش خواهد داد و امیدوار است که هر کس که در این راه جان خود را از دست دهد در روز قیامت شهید محسوب شود و اجر شهید نصیب او شود.

پایگاه خبری روسیا الیوم نیز این حکم آیت‌الله سیستانی را به حکم جهاد کفائی او علیه داعش تشبیه کرد و نوشت: فتوای مرجعیت عالی شیعیان در عراق در مبارزه با کرونا مشابه فتوای جهاد کفائی او در مبارزه با داعش است.
 
منبع: فارس


کد مطلب: 722132

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/722132/حکم-آیت-الله-سیستانی-درباره-ویروس-کرونا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com