کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ادامه سوءاستفاده‌های سیاسی اصلاح طلبان از کرونا

انصاري‌راد: ریشه بی‌اعتمادی مردم به اخبار کرونا، به ردصلاحیت‌ها در انتخابات برمی‌گردد!

27 اسفند 1398 ساعت 9:22

شما به اطلاع‌رساني در بريتانيا در مورد كرونا توجه كنيد. اعلام كردند كه امكان ابتلاي ۸۰ درصد از مردم به اين ويروس وجود دارد. در آلمان هم مشابه همين نوع اطلاع‌رساني انجام شد و تلاش نكردند تا مساله را كوچك بشمارند، بنابراين مردم را در مقابل يك موضوع بزرگ قرار دادند.


گروه سیاسی جهان نیوز: حسين انصاري‌راد از چهره های اصلاح طلب كه در مجلس شوراي اسلامي دوره ششم، رياست كميسيون اصل ۹۰ را برعهده داشته‌، معتقد است بی اعتمادی مردم به اخبار کرونا،  ماحصل ۴ دهه گذشته است. او در اظهارات سیاسی مدعی شده که خودداري از اعلام تعداد دقيق جان‌باختگان اعتراضات از دي ۹۶ تا آبان ۹۸ يكي از مواردي است كه به لحاظ بازه زماني نزديك و در حافظه تاريخي مردم ثبت شده پس در ميزان اعتماد عمومي تاثيرگذار است.

این روحانی اصلاح طلب حتی پا را فراتر از این نیز گذاشته و بازگشايي دوباره پرونده و داستان متهمان ترور دانشمندان هسته‌اي كه مدتي پيش در مورد آن افشاگري‌هايي صورت گرفت را نيز مصداق ديگري براي مدعاي خود مي‌داند. جالب آنکه این فعال اصلاح طلب ردصلاحیت های انتخاباتی را هم دلیل دیگری برای بی اعتمادی بیان کرده است.

به گزارش جهان نیوز، گزیده اظهارات این چهره حاشیه ساز اصلاح طلب در گفتگو با روزنامه اعتماد به شرح ذیل است:

*شخصا در اين مدت گفت‌وگوها، ‌مصاحبه‌ها و آمارهايي را كه از سوي وزير بهداشت يا سخنگوي وزارت بهداشت ارايه مي‌شود، دنبال مي‌كنم و به نظر مي‌رسد كه اين آمار و ارقام و اطلاعاتي كه ارايه مي‌شود به واقعيت نزديك است. همچنين به نظر نمي‌رسد كه تعمدي در پنهان كردن مساله يا مسائل و آمارهايي در عملكرد وزارت بهداشت وجود داشته ‌باشد. معتقدم كه شايد اين اطلاعات و داده‌هاي مطرح شده كه مورد پذيرش قرار نمي‌گيرد، نوعي استيصال را در دست‌اندركاران ايجاد كرده است.

*سال‌ها مقامات و مسوولان به‌ زعم خودشان خواستند مردم با شنيدن برخي اخبار و اطلاعات و آمار و ارقام ناراحت نشوند و آنها را عصباني نكنند و آرام نگه‌ دارند، بنابراين اخبار و اطلاعات به طرز دقيق و روشن براي مردم بازگو نشده است. هنوز براي مردم مشخص نشده كه چند نفر در جريان اعتراض‌هاي دي ‌ماه ۹۶ يا آبان ‌ماه ۹۸ جان ‌باختند. هر روز يك مقام يا مسوول وعده داد كه بالاخره اين آمار اعلام مي‌شود، هر هفته گفتند هفته آينده و هر مقام و مسوولي گفت، ديگري اين آمار را اعلام مي‌كند اما اين اتفاق نيفتاد و هنوز هم آماري اعلام نشده است. طبيعتا مردم بي‌اعتماد مي‌شوند. از سويي شاهد بوديم كه در جريان انتخابات دوره يازدهم مجلس شوراي اسلامي و هم در دوره‌هاي گذشته همچون دوره هفتم بخش زيادي از معتمدان مردم رد صلاحيت شدند بنابراين براي اينكه مردم اطلاعات ارايه شده را بپذيرند و اعتماد عمومي بازسازي شود بايد صريح و روشن و شفاف بود. در مورد مديريت بيماري ويروسي كرونا هم بايد از همين الگو استفاده شود.

*معتقدم اين بي‌اعتمادي ريشه در مديريت‌ها دارد. پرونده متهمان ترور دانشمندان هسته‌اي را به ‌خاطر داريد. كسي كه متهم بود بعد از مرارت‌هاي بسيار از زندان آزاد شد و به او گفته‌اند كه نبايد در اين مورد اطلاع‌رساني شود. همين يك اتفاق مي‌تواند، تاثير عميقي بر اعتماد عمومي بگذارد. از سويي نوع بازداشت‌ها و نوع برخي از محاكمات قضايي براي مردم اطمينان‌بخش نيست بنابراين بايد اين بي‌اعتمادي عمومي را جدي گرفت.

*شما به اطلاع‌رساني در بريتانيا در مورد كرونا توجه كنيد. اعلام كردند كه امكان ابتلاي ۸۰ درصد از مردم به اين ويروس وجود دارد. در آلمان هم مشابه همين نوع اطلاع‌رساني انجام شد و تلاش نكردند تا مساله را كوچك بشمارند، بنابراين مردم را در مقابل يك موضوع بزرگ قرار دادند. تصور من اين است كه دولت يا ساير مديران نبايد از ارايه اطلاعات بترسند بلكه بايد اين بلاي گسترده را براي مردم كاملا صريح و شفاف بيان كنند.

*تمام مسائل مبهمي كه در مورد قضاياي مختلف از محاكمات، كشته‌شدگان، وضعيت اقتصاد و... وجود دارد، محصول همين نگاه امنيتي است. با اين حال الان و در جريان مديريت يك بيماري وقت پيش كشيدن نگاه امنيتي نيست. الان وقت شفافيت و صراحت است و همه مسوولان و مقامات بايد متحد شوند تا اين بلا محدود شود. امروز اگر اختلاف‌نظرها در مورد سياست داخلي و خارجي و... را كنار بگذاريم در مورد مديريت اين بيماري، وحدت ملي نياز و اتفاقا شدني است.


کد مطلب: 722068

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/722068/انصاري-راد-ریشه-بی-اعتمادی-مردم-اخبار-کرونا-ردصلاحیت-ها-انتخابات-برمی-گردد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com