جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

حبس در انتظار کسانی که کرونا خود را پنهان کنند

دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۰
کد مطلب: 722037
مدیرکل پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از تحت تعقیب قرار گرفتن نقض کنندگان توصیه‌های پیشگیری از شیوع کرونا خبر داد.
حبس در انتظار کسانی که کرونا خود را پنهان کنند
به گزارش جهان نيوز، مسعودی‌فر گفت: عدم رعایت توصیه های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بعنوان تهدید علیه بهداشت عمومی قابل تعقیب کیفری است.

وی افزود: با توجه به امکان شیوع گسترده این ویروس در تجمعات انسانی چنانچه برگزار کنندگان نمایشگاه‌ها، جشنواره‌های فروش و فروشگاه‌ها تدابیر لازم را برای پیشگیری از انتشار ویروس پیش بینی نکنند و به تذکرات وزارت بهداشت توجه نداشته باشند؛ با اعلام وزارت بهداشت یا دانشگاه‌های علوم پزشکی استان به اتهام‌ تهدید علیه بهداشت عمومی و مطابق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی مجازات شوند.

مسعودی‌فر تاکید کرد: مطابق قانون مزبور اقدام علیه بهداشت عمومی تا یک سال حبس دارد.

مدیرکل پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ادامه داد: همچنین افرادی که با علم و اطلاع از مبتلا بودن به کرونا اقدامات پیشگیرانه مثل قرنطینه یا مراجعه به مراکز درمانی را انجام ندهند و موجب انتشار و ابتلا دیگران شوند نیز ممکن است مشمول مجازات مقرر در قانون عنوان شده قرار گیرند.

وی تصریح کرد: با توجه به ضرورت حفظ جان شهروندان، انجام اقدامات پیشگیرانه وظیفه همگانی است و افراد نباید تفریح، خرید یا گردش خود را به بهای بیماری دیگران انجام دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نیما راسخ
United Kingdom
...