جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲

یدیعوت آحرونوت: ترور سلیمانی مقاومت و پیشروی ایران را متوقف نکرد

دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب: 721962
محافل صهیونیستی معتقدند محاسبات این رژیم مبنی بر منفصل شدن جمهوری اسلامی ایران پس از ترور سپهبد سلیمانی اشتباه از آب درآمده؛ ایران نه از مسیر هسته‌ای خود بازگشته و نه روند حمایت از محور مقاومت، متوقف یا حتی کند شده است.
ترور سلیمانی پیشروی ایران را متوقف نکرد
به گزارش جهان نيوز، روزنامه لبنانی الاخبار نوشت: پیروزی‌های ارتش سوریه و همپیمانان آن ضد گروه‌های تروریستی در منطقه ادلب بیانگر همین واقعیت است. این دستاورد میدانی و سیاسی محاسبات صهیونیست‌ها را درباره محدود کردن مقاومت در گزینه‌هایش ضد دشمنان به هم ریخت.

در همین زمینه «رون بن یشای» تحلیلگر امنیتی روزنامه «یدیعوت آحرونوت» به‌دلیل تداوم اوج‌گیری توانایی‌های محور مقاومت منطقه و همکاری و هماهنگی بارز میان آنها در مقابله با تجاوزات ارتش ترکیه در سوریه، ابراز ناامیدی کرد.

این ناامیدی از آن جهت است که تل‌آویو به فشار اقتصادی آمریکا و نبود ژنرال سلیمانی دل‌بسته بود تا شاید از این طریق تهران مجبور شود در سیاست‌های منطقه‌ای خود به‌ویژه در سوریه تجدیدنظر کند. اما ادامه همکاری میان تهران و دمشق همه این آرزوها را بر باد داده و نگرانی و تشویش را جایگزین کرده است.

بن یشای درباره مسیر همکاری میان دمشق و تهران و شکل‌گیری توانایی‌هایی که ارتش اسرائیل را در مرزهای جولان تهدید می‌کند و نیز مسیر انتقال سلاح‌های پیشرفته به سوریه از راه‌ هوایی ابراز نگرانی کرد. وبسایت یدیعوت آحرونوت نیز به تولید موشک‌های دقیق در سوریه که تل‌آویو آن را تهدیدی مهم می‌داند اشاره کرده است.

تحلیلگر صهیونیست بر ادامه پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران متمرکز شده و معتقد است تل‌آویو و واشنگتن مجبورند درباره چگونگی برخورد با این موضوع و به‌ویژه در شرایطی که ایران در هفته‌های اخیر پیشرفت‌های قابل‌توجهی در مسیر هسته‌ای داشته، برنامه‌ریزی و هماهنگی جدیدیداشته باشند.

به نوشته روزنامه الاخبار، تل‌آویو از تغییرات معادلات منطقه و پیامدهای آن بر امنیت اسرائیل می‌ترسد و این چیزی است که گزارش سالانه اطلاعات نظامی اسرائیل (امان) و نیز ارزیابی‌های استراتژیک «موسسه تحقیقات امنیت داخلی اسرائیل» نشان می‌دهد.

منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *