پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

بازداشت ۲۹۸ مقام دولتی در عربستان

دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب: 721941
حکومت سعودی از بازداشت 298 مسئول دولتی در عربستان خبر داد و گفت که از آنها درباره مسائل مربوط به فساد بازجویی خواهد کرد.
بازداشت ۲۹۸ مقام دولتی در عربستان
به گزارش جهان نيوز، عربستان سعودی روز یکشنبه از بازداشت ۲۹۸ مقام سعودی از جمله شماری از افسران ارتش و پلیس این کشور به ظن دست داشتن در جرایم رشوه‌خواری و سوء استفاده از مناصب خود خبر داد و گفت که بازپرسان اتهام‌هایی را به آنها وارد خواهند کرد.

در سال 2017 هم حکومت سعودی در چارچوب کمپین موسوم به مبارزه با فساد ده‌ها نفر از نخبگان اقتصادی و سیاسی در این کشور را در هتل ریتز کارلتون ریاض بازداشت کرد.

دیوان پادشاهی عربستان سال گذشته پس از گذشت پانزده ماه از بازداشت این نخبگان خود از پایان یافتن کمپین مذکور خبر داد، اما به دنبال آن مقامات سعودی گفتند که پیگرد قضیه فساد کارکنان دولتی را آغاز خواهند کرد.

کمیته نظارت و مبارزه با فساد عربستان سعودی معروف به شفافیت روز یکشنبه در توئیتر گفت که شماری از مقامات سعودی را دستگیر کرده و آنها را به جرایمی از جمله رشوه، اختلاس، اتلاف بیت المال و سوء استفاده از قدرت متهم خواهد کرد.

این کمیته افزود: کل مبلغی که این افراد در طول تحقیقات اولیه به آن اذعان داشتند 379 میلیون ریال (101 میلیون دلار) بوده است.

به گفته کمیته نظارت و  مبارزه با فساد عربستان سعودی از میان بازداشتی‌ها هشت نفر از افسران ارتش شاغل و بازنشسته هستند که به گفته این کمیته در جرایم رشوه، پولشویی و سوء استفاده از قراردادهای دولتی در وزارت دفاع در بین سال‌های 2005 تا 2015 دست داشتند.

این کمیته افزود: «از میان بازداشتی‌ها 29 نفر از مسئولین وزارت کشور در منطقه الشرقیه عربستان هستند که در بین آن سه نفر افسر با درجه سرهنگی و یکی با درجه سرلشکری و یکی با درجه سرتیپی است».

این کمیته از حضور دو قاضی در میان بازداشتی‌ها خبر داد و گفت: آنها در جرم رشوه خواری دست داشته‌اند و نُه نفر هم به فساد در دانشگاه المعرفه ریاض متهم هستند که موجب وارد آمدن خسارت سنگین به یکی از ساختمان‌های دانشگاه وکشته و زخمی شدن تعدادی شده است.

این کمیته اسامی بازداشت شدگان را بیان نکرده ودر جزئیات این مسئله نیز ورود نکرده است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *