کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تقاضای آقای بازیگر از مردم در این روزها

25 اسفند 1398 ساعت 13:46

"کامران تفتی" این روزها بعد از پایان فیلمبرداری "بچه مهندس" سر فیلمبرداری "زمین گرم" حاضر است؛ به خاطر آسیب قلبی که سال گذشته دیده به توصیه پزشک مدتی را استراحت می‌کند؛ چون به گفته خودش بدنش مستعد دریافت ویروس "کرونا" است.


به گزارش جهان نیوز، برنامه نوروزی شبکه 1 سیما روی آنتن رفت؛ علاوه بر حضور پزشکان و تلاشگران عرصه مقابله با "کرونا" در برنامه و توصیه‌‌های جدید، هنرمندانی همچون شهاب مظفری و کامران تفتی هم در برنامه حاضر شدند. تفتی که مدتی سر فیلمبرداری "بچه مهندس"3 بود حالا از کار جدید خودش می‌گوید؛ بازیگری که سال گذشته در دو برنامه تلویزیونی اجرا کرده است. 

او درباره حال و هوای این روزهای مردم و مشکلات ناشی از ویروس "کرونا" گفت: زخم‌هایی که امسال برداشته‌ایم بیشتر از انگشت‌های دو دست شده است. ما بلدیم و زخم‌ها را ترمیم می‌کنیم. ناامیدی بدترین و بالاترین درد است؛ همه اینها را رد می‌کنیم و به نظرم جایی اجری، پاداشی و اتفاقی برای کسانی است که کنار مردمشان می‌ایستند. مثل پرستاران، پزشکان و همکارانی که از آنها نام برده نشود. همین که شما لحظات در خانه ماندن را قشنگ می‌کنید ارزشمند است.

علی ضیاء مجری برنامه نیز به نگرانی‌هایش از حضور عوامل برنامه در این شرایط اشاره کرد  و تفتی نیز افزود: مسئولیت سنگینی‌داری. من تو را می‌شناسم و اخلاق و روحیاتت را می‌دانم. همه ما الان یک کشور و یک تیمیم و یک سمت ایستاده‌ایم و یک جبهه روبرو داریم؛ فهمیدن یکدیگر یک اتفاق بزرگ است و باید بتوانیم این زنجیره را قطع کنیم.
مجری برنامه "وقتشه" تصریح کرد: اکثر برنامه‌ها به سمت آگاه‌سازی رفته‌اند و کلی پویش هم بوجود آمده است. تئاتری‌ها از پول زندگی‌شان ماسک درست می‌کنند. خیلی‌ها چک‌هایشان را بخشیدند. چقدر تجلی انسانیت زیبا شده است.

وی یادآور شد: 300 هزار دقیقه و سال برنامه می‌خواستیم و اینها را می‌گفتیم می‌گفتند دارید شعار می‌دهید. این ویروس خیلی عیب دارد اما حسن آن این است که نعمت‌های کوچکی که حواسمان به آنها نبود برایمان ارزشمند کرده است. بغل کردن رفیقم، بوسیدن دست پدر و مادرم، نمی‌دانم داریم چه چیزی را یاد می‌گیریم و سر چه چیزی امتحان می‌شویم اما قلب‌هایمان محکم باشد، مطمئنم این روزها رد می‌شود. حتماً تلفات خواهیم داد اما اگر خنده و شادی هست دهان کجی به آدم‌هایی که رفته‌اند نیست برای این است که زندگی ادامه دارد و با آدمهایی که مانده‌اند باید با هم از این دره و ابرهای سیاه رد بشویم و نفس پرسلامتی برای همه مردم دنیا به خصوص کشورمان باشد.

تفتی با بیان اینکه من با این شرایط قلبی بیشتر از همه باید بترسم، درباره اینکه اولین کاری که بعد از پایان ماجرای کرونا انجام می‌دهد چیست، اذعان کرد: خیلی رفیق دارم که دلمان لک‌زده آنها را ببوسم و بغل کنم. یکی‌اش خود تو. امروز کامبیز دیرباز را دیدم و نتوانستم او را بغل کنم و روی ماه‌اش را ببوسم. همینطور خانواده.

وی با اشاره به صحبت رییس جمهور ایتالیا گفت: دلتنگی اتفاق می‌افتد و نمی‌شود کاری کرد. کرونا هم می‌گویند آنقدر ورپریده است که شما 14، 15 روز ناقلید و اصلاً نمی‌دانید. برای همین فاصله را حفظ می‌کنیم و کار سخت می‌شود اما به زودی زود در سال 1399 سایه این ویروس شوم از سر کشور و دنیا برود، اولین کاری که می‌کنم دست و پای مادرم را غرق بوسه می‌کنم.

این بازیگر سینما و تلویزیون خطاب به مردم گفت: تو را به خدا سفر نروید و اینکه بتوانیم سلامت کنار هم باشیم خیلی مهم است.

این بازیگر درباره کار تازه‌اش خبر داد: در سریال "زمین گرم" به نویسندگی و کارگردانی سعید نعمت‌الله و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی بازی می‌کنم. این اولین کارگردانی نعمت‌الله است البته او به خاطر وسواسی که دارد سر تصویربرداری همه کارهایی که نوشته می آید اما اینجا کارگردان هم خودش است و یک فضای کامل متفاوت دارد. در این شرایط سخت هم فیلمبرداری ادامه دارد. من به خاطر آسیب قلبی که سال گذشته دیدم بدنم مستعد دریافت این ویروس است و به توصیه پزشکم مدتی را استراحت می‌کنم.

* "کرونا" سریال و برنامه‌ای را متوقف نکرد،‌ حتی "زمین‌گرم" سعید نعمت‌الله هم جلوی دوربین است. چرا که مخاطب نیازمند سریال خوب و سرگرمی است و نباید به تعبیر برخی از هنرمندان و مدیران آنتن را خالی کرد. سعید نعمت‌الله این روزها اولین تجربه کارگردانی خود را به‌همراه عوامل سازنده تجربه می‌کند و "زمین گرم" را برای شبکه 3 سیما می‌سازد.

سریالی که مضمون اجتماعی- مذهبی دارد و تصویربرداری‌اش را مدتی پیش در سکوت خبری آغاز شده و همچنان ادامه دارد.  سعید نعمت‌اله پیش از‌‌ این در آثاری چون: «رستگاران»، «جراحت»، «شیدایی»، «مادرانه»، «عقیق»، «برادرجان» و...، به عنوان نویسنده با محمدرضا شفیعی همکاری داشته و «زمین گرم» اولین ساخته او در مقام کارگردانی است.

این سریال 30 قسمتی که برای پخش از شبکه 3 سیما آماده می‌شود؛ با لحنی متفاوت از«جراحت» و «برادرجان»، ادامه‌ای از سه گانه سعید نعمت‌اله در همان فضای برادرانه و خانواده است. در خلاصه داستان "زمین گرم" که مضمونی اجتماعی- مذهبی دارد، آمده است: بعد از سال‌ها بی‌خبری دو برادر ازهم، برادر بزرگتر که آخرین ساعات حیات خود را پشت سر می‌گذارد به سراغ برادر کوچکتر می‌رود تا وصیت کند؛ وصیتی که زندگی برادر کوچک را دستخوش چالشی بزرگ می‌کند...


تفتی در ادامه به نمایش تئاتری که یک شب اجرا رفت اشاره کرد و گفت: "چ.ف.ت. بر وزنِ رفت" را یک شب اجرا رفتیم اما قرار است اردیبهشت‌ماه در دوران پسا کرونا این کار را اجرا کنیم. این نمایش برای مردم است. زندگی ادامه دارد و امیدوارم ما بعد از رد کردن این مرحله عمق این اتفاقات کوچک را یادمان نرود. نعمت‌های بزرگی که در چشممان کوچک شده بود و حالا دوباره داریم پیدایشان می‌کنیم.

این بازیگر ادامه داد: خیلی از صاحبخانه‌ها کرایه این ماه را بخشیدند و خیلی‌ها روزمزدند و این شرایط برایشان سخت است. الان آدم قدرتمند و صندلی سمت‌دار خیلی به درد می‌خورد.

امیدوارم با تلاشی که برای مردم می‌کنید، ان‌شاءالله خدا خیرتان بدهد. مردم صادقانه کار کردنتان را می‌بینند. از من کاری برنمی‌آید فقط بگویم خیلی از روستاها و شهرها هنوز امکاناتی را که باید داشته باشند ندارند. اینجا یک کلانشهر است و امیدوارم در پویش‌ها شرکت کنیم تا از این شرایط سخت دربیاییم.

ضیاء مجری برنامه نیز گفت: من کاشانی‌ام اما معمولاً سعی می‌کنم درباره شهرم روی آنتن صحبت نکنم. شهر من حالا حالش خوب نیست. رفقای من فیلم‌هایی می‌فرستند که در خیلی از کوچه‌ها حجله گذاشته‌اند و تعداد از دست رفته‌ها زیاد است. اوضاع خوب نیست و بیمارستان‌ها پُر است، بیمارستان صحرایی زده‌اند و مردم برای خرید دستگاه‌ها کمک می‌کنند. به شهر من هم کمک کنید.

تفتی در پایان گفت: بله همه جای ایران این شرایط را دارد و ای کسی که قلم داری، صندلی داری و حرف تو می‌تواند اوضاع را متفاوت کند امیدوارم مرا ببینی. به خدا راه دوری نمی‌رود اگر هوای مردم را داشته باشی اتفاق بزرگتری می‌افتد.

منبع:تسنیم


کد مطلب: 721897

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/721897/تقاضای-آقای-بازیگر-مردم-این-روزها

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com