جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

چین برای مقابله با کرونا به اشعه ماورای بنفش روی آورد

شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۵
کد مطلب: 721802
چین برای ضد عفونی کردن اتوبوس‌ها و خودروهای عمومی به سمت استفاده از فناوری‌های جدید و نور ماورای بنفش روی آورده است.
چین برای مقابله با کرونا به اشعه ماورا روی آورد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فرانس 24، دولت چین با هدف تسریع در روند مقابله با شیوع ویروس کرونا به سمت استفاده از فناوری‌های جدید رفته است.

در این مسیر پکن از نور ماورای بنفش برای ضد عفونی کردن اتوبوس‌ها و خودروهای حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند.

در واقع با توجه به اینکه تاکنون بیش از 3100 نفر در چین به  دلیل ابتلای به کرونا جان خود را از دست داده‌اند، شرکت‌های چینی تحت فشار این روند به سمت استفاده از روش‌های ضد عفونی جدید روی آورده‌اند.

شرکت حمل و نقل عمومی یانگائوی شانگهای اخیرا یک تونل شستشو را به تونل تابش نور ماورای بنفش تبدیل کرده و کاری که پیشتر برای ضد عفونی اتوبوس‌ها 40 دقیقه زمان می‌برد در کمتر از 5 دقیقه انجام می‌شود.

کین جین، معاون مدیر کل یانگائو می‌گوید پس از شیوع کرونا ما به شدت به دنبال راه‌های بهتر برای ضد عفونی کردن تجهیزات بودیم.

وی تاکید کرد: به طور طبیعی روند ضد عفونی کردن اتوبوس‌ها به دو کارگر احتیاج داشت و آنها مواد ضد عفونی را روی سطح اتوبوس‌ها پاشیده و سپس پاک می‌کردند.

مشکل اینجا بود که این مسئله به طور صد در صد اطمینان بخش نبود.

حالا یانگائو با کمک یک شرکت دانش‌بنیان توانسته یک اتاق ضد عفونی نور ماورای بنفش ایجاد کرده و برخی اتوبوس‌های خود را با تابش این نور ضد عفونی کند.

در این روش راننده اتوبوس را به داخل تونل برده و سپس آن را ترک می‌کند و این وسیله نقلیه با تابش‌ پرتوهای ماورای بنفش ضد عفونی می‌شود.

کیم می‌گوید، در حال حاضر دو تونل ضد عفونی کننده ماورای بنفش ایجاد کرده که ظرفیت ضد عفونی کردن آنها 250 اتوبوس در روز است.
برچسب ها: ویروس کرونا چین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *