چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۳
۱۶۰
به بهانه نامه ظریف به گوترش؛

چرا دیپلماسی ظریف به نامه نگاری منتهی می شود؟/ اروپایی‌ها در بحران کرونا هم دنباله رو آمریکا هستند

يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۱۷
کد مطلب: 721760
این روزها که کشورمان با موضوع  کرونا دست و پنجه نرم می کند اگرچه کشورهایی مانند روسیه و چین کمک هایی برای رهایی کشورمان از این بیماری کرده اند اما هنوز اروپایی ها که خود را مدافع برجام می خواندند دنباله رو تحریم های آمریکایی هستند.
چرا دیپلماسی ظریف به نامه نگاری منتهی می شود؟/ اروپایی‌ها در بحران کرونا هم دنباله رو آمریکا هستند
گروه سیاسی جهان نيوز: این روزها که جهان گرفتار ویروس منحوس کروناست و هر کجای خبرگزاری های داخلی و خارجی را زیر رو می کنیم خبر از درگیری مردم و مقامات مسئول با این بیماری است، موضوعات مهمی مغفول مانده است. موضوعاتی که قطعا زیر سایه نگرانی و هراس از ویروس کرونا این روزها مورد توجه بسیاری از مردم قرار نمی گیرد.

یکی از موضوعات مهمی که چندی پیش مطرح شد انتقاد سناتور ارشد آمریکایی از ترامپ در خصوص توجیه‌ها برای ترور سردار سلیمانی بود. وی با بیان اینکه این توجیهات فروپاشیده است، بیان کرد: «دولت ترامپ هنوز حقایق را درباره اقدام بی‌پروای خود برای دامن زدن به تنش‌ها با ایران از مردم آمریکا پنهان می‌کند.توضیح اولیه دولت مبنی بر وجود تهدیدی فوری، فروپاشیده است. ما هنوز پاسخ مستقیمی نشنیده‌ایم که چرا حمله به [سردار] سلیمانی لازم و قانونی بود»

«الیوت انگل» تاکید کرد: «پمپئو از ارائه پاسخ‌های مستقیم به سئوالات در خصوص سیاست‌های ترامپ در قبال ایران و دلایل ترور سردار سلیمانی اجتناب کرده است.»

موضوع جالب اینجاست که حتی سناتورهای ارشد آمریکایی نیز نسبت به ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید سلیمانی انتقاد دارند اما در این حیطه دستگاه دیپلماسی کشورمان که همواره خود را پویا قلمداد می کند و دولت یازدهم و دوازدهم را به سبب اینکه تمرکز ویژه ای بر امر دیپلماسی داشت دولت دیپلماتیک می خوانند، چندان تحرکی از خود نشان نداده است.

موضوعی که در مجامع بین المللی و حقوقی به خوبی ایران از آن می توانست علیه جنایت های دولت تروریستی آمریکا استفاده و شکایت کند، متاسفانه در سایه دیپلماسی منفعل وزارتخارجه ایران بازهم از دست رفت.

متاسفانه دیپلماسی دوازدهم بیشتر از اینکه یک دیپلماسی فعال و نتیجه بخش باشد یک دیپلماسی پرطمطراق بود که به وسیله رسانه های زنجیره ای اصلاح طلب در ذهن افکارعمومی به عنوان یک دیپلماسی قوی معرفی می شد اما نتایج نشان می دهد که به علت اینکه رویکرد سیاست خارجی این وزارتخانه رو به سوی غرب بود نتیجه چندانی در این عرصه حاصل نشد. تنها اندکی پس از آن که روزنامه های اصلاح طلب ظریف را درقامت امیر کبیر و در کنار مصدق می نشاندند و اسطوره سازی می کردند رئیس کل بانک مرکزی از نتیجه تقریبا هیچ برجام سخن به میان آورد.

این روزها که کشورمان با موضوع کرونا دست و پنجه نرم می کند اگرچه کشورهایی مانند روسیه و چین کمک هایی برای رهایی کشورمان از این بیماری کرده اند اما هنوز اروپایی ها که خود را مدافع برجام می خواندند دنباله رو تحریم های آمریکایی هستند و حتی در این شرایط هم سعی می کنند  صفتی که روحانی به آنها داد یعنی آقااجازه بودن را حفظ کنند. جالب است که دولتمردان خود از آقااجازه بودن اروپایی ها خبر داشتند و چندین ماه کشور را معطل مذاکره با قاره سبزی ها کردند.

این در حالی است که طی چندین و چند ماه وزارت خارجه ایران در مذاکراتی طولانی وبی حاصل سعی کرد تا کانال و راهی برای مراودات تجاری و اقتصادی با قاره سبز حتی از آب باریکه ای چون اینستکس باز کند. البته این موضوع چندان بی هزینه برای ایران نبود و اروپایی ها قرار بود با بردن ایران ذیل FATF این کانال را باز کنند. موضوعی که حتی مشخص نبود که اینبار اروپایی های بدقول و بدعهد بازهم به آن عمل کنند یا اینکه ایران را در یک دور تسلسل باطل دیگری قرار دهند که معاهده دیگری را امضا کند و برجام های دیگری رقم بخورد.

با این شرایط شاهد نامه نگاری «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان به رئیس سازمان ملل هستیم که از تحریم ها در شرایط بیماری کرونا گلایه مند است.

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان طی مطلبی در فضای مجازی تاکید کرد: « در نامه به آنتونیو گوترش دبیر کل ملل متحد، تأکید کردم که این نهاد جهانی و کشورهای عضو، به تحریم‌های غیرانسانی ایالات متحده علیه کشورم توجه نکنند و تاکید کردم که تحریم‌ها برداشته شود.» 

وی افزود: «در حالی که کووید -۱۹ در حال تحمیل خسارات گسترده و سنگین به ایران است، باید در نظر داشته باشیم که ویروس‌ها بین ما تمایزی قائل نمی‌شوند. ما انسان‌ها نیز نباید در مبارزه با ویروس‌ها تبعیض آمیز رفتار کنیم.»

این درحالی بود که همین کانال قرار بود که راه غذا و دارو رو در کشورمان باز نگاه دارند و از همین روست که سیگارهای آمریکایی به سبب اینکه جزو مواد غذایی محسوب میشود به کشورمان صادر می شود اما مواد دارویی لازم در اختیار ایران قرار نمی گیرد. جالب اینجاست که دیپلماسی ظریف با همه مذاکرات در انتها به نامه نگاری های بی حاصل و بی سرانجام می کشد که نشان دهنده عدم نتیجه بخشی مذاکرات مختلف است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اقا زاده خوش باشند تمام اين حركات نمايشي است
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
ظریف از برجام غبرت نگرفته است
ترکمنچای
Iran, Islamic Republic of
روحانی و ظریف باید پاسخگو باشند که چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد؟!
Iran, Islamic Republic of
تا دیروز می نوشتید که برجام خسارت محص است و ایران نباید آن را امضا میکرد و باید خارج میشد خوب هزینه برهم زدن برجام را ترامپ تقبل کرد و عده ای در داخل هم ارزوی برهم زدن برجام را توسط ترامپ را داشتند حال چه شده میگویید که ترامپ بدون هبچ هزینه ای از برجام خارج شده، مگر کشوری میتواند از ترامپ غرامت بخواهد؟!!!!!
جل الخالق از این همه.........
Iran, Islamic Republic of
12:08 عزیز ،انگاری صنعت 31 میلیارد دلاری هسته ای رو کردید کاریکاتور ،تا اون برگه بی ارزش به اسم برجام رو در تاریخ ثبت کردید ! شش سال ونیمه دولت برای برجام ومذاکرات قبل وبعدش ،کشور رو یه لنگه پا نگه داشته..
برجام ضمانت اجرایی ندارد.
Iran, Islamic Republic of
آنهایی که میگفتن امضاء جان کری تضمین است !!! باید پاسخگو باشند که چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ؟!
.
Iran, Islamic Republic of
..
پاسخ به 12:08
Iran, Islamic Republic of
برجام خسارت محض است زیرا زیرساخت های هسته ای ایران را نابود کرد اما زیرساخت های تحریم های ظالمانه حفظ و تقویت شدند.
Iran, Islamic Republic of
12:08و...
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
عراقچی: نتیجه پایبندی به برجام تحریم بیشتر بود.
Iran, Islamic Republic of
اقا زاده يك روز مكه است يك روز كربلا و يك روز ديگر مشهد ولي همه بهانه است كه جاي اصلي كه جزيره عشق و حاله برود و مانند ريگ دلار خرج كند
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
شده يك نوع شگرد
Iran, Islamic Republic of
رزمنده ایرانی دولت آمریکا را به نقض حقوق بشر متهم کرد!
دولت آمریکا بزرگترین متجاوز به حقوق بشراست.
آمریکایی ها حق دفاع ازحقوق بشر را ندارند، آمریکایی‌ها تجهیزات پزشکی را تحریم کرده‌اند.
آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر دردنیاست.
آمریکا بعنوان بزرگترین ناقض حقوق بشر حق ندارد درباره حقوق بشر حرف بزند.
Iran, Islamic Republic of
وزارت خارجه قاطعانه کشتار مسلمانان هند را محکوم کند
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید رجایی در نامه‌ای از وزیر خارجه خواست تا قاطعانه کشتار مسلمانان در هند را محکوم کند.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه اقلیم کردستان عراق با ائتلاف آمریکا همکاری می کند/ ائتلاف آمریکا ازسال 2014 تاکنون از تروریست های داعش درسوریه و عراق کمک، حمایت و پشتیبانی می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
ترور سردار سلیمانی نقص حقوق بین الملل بود/ آمریکا بزرگترین متجاوز به حقوق بین الملل دردنیا است.
آمریکا ازسال 1357 تاکنون نشان داد بزرگ ترین تروریست دنیا است.
حمله به خودرو حامل سردار سلیمانی با پهپاد ائتلاف آمریکایی انجاد شده است.
سردار سلیمانی با داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش مبارزه کرد.
Iran, Islamic Republic of
درپاسخ به نماینده آمریکا درسازمان ملل
آمریکا نفت سوریه را به سرقت می‌برد/ سازمان ملل هم با آمریکا درسوریه همکاری می کند.
آمریکا همچنان به سرقت نفت سوریه ادامه می‌دهد.
آمریکایی ها ازسال 2011 تاکنون درسوریه با داعش، مخالفان سوری، تکفیری ها، شورشیان سوریه و گروه های تروریستی همکاری می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
Iran, Islamic Republic of
با آمریکا روابط ایجاد نخواهیم کرد مگر این که آدم بشود وازظلم کردن دست بردارد.
با انگلیس روابط ایجاد نخواهیم کرد مگر این که آدم بشود وازظلم کردن دست بردارد.
اگرکشورهای اروپایی می خواهند به مردم افغانستان، عراق، لیبی، سوریه، لبنان، نوارغزه، فلسطین و یمن کمک کنند باید حمایت سعودی ها، اماراتی ها، بحرینی ها، صهیونیست ها، آمریکایی ها و تروریست های منطقه خاورمیانه و جهان دست بر دارند.
Iran, Islamic Republic of
حضور نیروهای خارجی در خلیج فارس امنیت نگه هرمز را تامین نمی‌کند
حضور نیروهای خارجی ازسال 2001 تاکنون در افغانستان ومنطقه خاورمیانه ثابت کردند که عامل اصلی جنگ درافغانستان و منطقه خاورمیانه هستند.
حضور نیروهای خارجی ازسال 2003 تاکنون در عراق ولیبی عامل جنگ، بی ثباتی و ناامنی درسراسر منطقه خاورمیانه هستند.
Iran, Islamic Republic of
در حمله ای تروریستی به وسیله شلیک دو موشک از ناو آمریکایی وینسنس مورد اصابت قرار گرفت و منفجر شد
نماینده آمریکا درسازمان ملل متحد باید به ملت ایران توضیح و پاسخ به دهد نیروهای تروریست دریایی آمریکایی با کدام قانون و مجوز در 12 تیرماه 1367، به یک فروند هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران حمله کردند.
جنایات آمریکا (15) | ساقط‌ کردن هواپیماى مسافربرى ایران
💘💘💜
Iran, Islamic Republic of
اینها فقط دنبال بهانه ای هستند که با عشقشون غرب وکدخدا ،گپ وگفتی داشته باشند ! حالا بهانه اش که مهم نیست چی باشه !
Iran, Islamic Republic of
33 سال از سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو جنگی آمریکا گذشت
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه اقلیم کردستان عراق با ائتلاف آمریکا همکاری می کند/ ائتلاف آمریکا ازسال 2014 تاکنون از تروریست های داعش درسوریه و عراق کمک، حمایت و پشتیبانی می کند و همچنان نیز ادامه می دهد
Iran, Islamic Republic of
امروز مشکلات اقتصادی مردم و کشور و... نتیجه گفت وگو، مذاکره، ملاقات، دیدار و همکاری شما با آمریکا و کشورهای اروپایی و... است آقای ظریف
Iran, Islamic Republic of
ترامپ: برای دیدار با ظریف خیلی زود است
Iran, Islamic Republic of
ربیعی: درباره مذاکره روحانی همچنان بر موضع خود ایستاده است
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
آمریکا با خروج از برجام خطا و اشتباه بزرگی مرتکب شد
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
مکرون: آماده برگزاری ملاقات بین ترامپ و روحانی هستم
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ظریف: کرونا سیاست و جغرافیا نمی‌شناسد
ظریف: کرونا سیاست و جغرافیا نمی‌شناسد
وزیر امور خارجه کشورمان در توییتی تصریح کرد که رئیس‌جمهوری کشورمان برای مقابله با ویروس کووید ۱۹ از همتایانش خواسته تا از پیروی از تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا دست بکشند.
Iran, Islamic Republic of
دشمن بعثی بی‌رحم دور از انسانیت، شهر حلبچه را بمباران شیمیائی کرد، صد‌ها و شاید هزار‌ها نفر در آن بمباران شیمیائی از مردم کُرد حلبچه و آن مناطق از بین رفتند
Iran, Islamic Republic of
خباثت آلمانی‌ها با فروش گازهای شیمیایی به عراق و ماسک‌های تقلبی به ایران
Iran, Islamic Republic of
ترامپ اکنون همان کارهایی را انجام می‌دهد که کلینتون را به خاطر آنها سرزنش می‌کرد
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی باید ازشکست کشورهای اروپایی درقره باغ جمهوری آذربایجان باکو عبرت بگیرید!...
Iran, Islamic Republic of
هیچ کشوری درسایه آمریکا واروپایی ها به عدالت و رفاه نرسیده است.....
Iran, Islamic Republic of
زمانی که مجلس ششم در اختیار مدعیان اصلاحات بود، مکررا این مدعیان به آیت‌الله شاهرودی حمله می‌کردند آن روزها بود که کیهان با موضع‌گیری هوشمندانه اقدام به افشاگری علیه شهرام جزایری و نمایندگانی کرد که پذیرای رشوه‌های این فرد شده بودند. کیهان باعث شد این مدعیان هتاکی به آن مرد بزرگ را رها کنند. برخی از نمایندگان مجلس امروز هم دچار همان عارضه مربوط به رئیس و برخی از نمایندگان مجلس ششم هستند.
Iran, Islamic Republic of
رئیس‌جمهور در مجلس ادعا کرد در دولت یازدهم تورم تک رقمی شد و 790 هزار شغل ایجاد کرده‌ایم! اگر چنین است چرا در زندگی مردم تاثیری نداشته است؟ چرا رکود و نقدینگی، تورم، بیکاری و... در این دولت رکورد زد! بزرگترین کارخانه‌ها با سابقه چند ده ساله ورشکسته و تعطیل شدند! بهتر است به جای سیاست فرار به جلو با آمارهای غیرواقعی، با قطع امید از اغیار و تکیه بر توان داخلی و بستن منفذهای فسادآور دولتی و جلوگیری از پرداخت‌های نجومی، به طور واقعی و نه شعاری درصدد ایجاد اشتغال واقعی و کاهش نرخ تورم برآیند.
Iran, Islamic Republic of
علی‌رغم کاهش قیمت دلار، قیمت مرغ در حال پرواز است و دولت هم به فکر مصرف‌کننده نیست و بیشتر دغدغه تولیدکننده را دارد.
Iran, Islamic Republic of
حمایت از نیازمندان و مستضعفین در این برهه از زمان تنها با مبارزه با گران‌فروشی دولتی و غیردولتی میسر خواهد شد و دولتمردان این کار را تا به حال نکرده‌اند.
Iran, Islamic Republic of
خواستم خدمت آن کسی که اظهار نظر کرد که با برجام برنامه هسته‌ای تقویت شده عرض کنم، در طول این چهل سال که از انقلاب شکوهمند ایران گذشته، هر فرد ایرانی یک تحلیلگر سیاسی است. لطفا به شعور ملت توهین نکنید این چه تقویتی است که با بتن‌ریزی راکتور و به هدر دادن اورانیوم غنی شده و در انبار گذاشتن سانتریفیوژها صورت گرفته است؟!
Iran, Islamic Republic of
هدف برجام نه سیاسی بود نه اقتصادی و نه برداشتن تحریم! نتیجه‌ آن، دقیقا نابودی دستاوردهای هسته‌ای بود!
Iran, Islamic Republic of
پیشنهاد نماینده اصلاح‌طلب شورای شهر تهران به ده برابر کردن هزینه سفر با مترو مصداق ایجاد تشویش و نگرانی در افکار عمومی جامعه است. باید با برهم‌زنندگان آرامش عمومی جامعه برخورد جدی صورت گیرد. در هر پست و مقامی می‌خواهند باشند.
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی کسی میان مردم ناامیدی تزریق نکرد الا رفتارهای دولت شما، میوه‌های برجام که سر سفره مردم نیامد هیچ هر چه را که در سفره‌ها بود نیز از بین برد.
Iran, Islamic Republic of
گرانی گوشت قرمز و مرغ باید مهار شود و ترمز آن برای همیشه کشیده شود، وزیر کشاورزی نباید اجازه دهد تولید گوشت در کشور با چالش مواجه شود. زمانی که تقاضا در کشور بالا است دولت اجازه صادرات این محصول را نباید بدهد.
Iran, Islamic Republic of
یک جوان دیپلمه با 31 سال سن هستم هر صبح از شهرک مهاجران به شهر اراک می‌روم تا بابت شغل دادزنی روزانه 35 هزار تومان بگیرم از این مبلغ هم 7 هزار تومان کرایه ماشین می‌دهم و 5 هزار تومان ناهار می‌خورم، از مسئولین دولتی می‌پرسم که چگونه باید مخارج فرزند 10 ساله‌ام، همسرم و خانه و اجاره‌خانه را پرداخت کنم در حالی که نه امنیت شغلی دارم و نه درآمد مناسب یخچال خانه‌ام ماه‌ها است که خالی است.
Iran, Islamic Republic of
..
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
صبح تا شب چند تا داد مي زني ؟؟هر داد جقدر در مياد ؟ خب دادها را ضبط كن بعد با بلندگو هر ديقيه يكبار پخش كن اين جوري حنجره ات هم صدمه نمي بينه ؟؟
Iran, Islamic Republic of
وعده سبد حمایتی دولت برای کارگران ساختمانی دارای زیر سه میلیون دریافتی کجا رفت؟ از شروع دولت مدعی تدبیر و امید ما کارگران کمرمان زیر خط فقر و نداری خم شده است و شرمنده خانواده‌ایم. از صداقت چه بدی دیده‌اید؟ لطفا با ملت صادق باشید. از راي خود به این دولت واقعا پشیمانم!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
سبد حمايتي و كمك به اقشار كم درامد يا كمتر برخوردار !!! ......
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی گفتند افزایش حقوق 20 درصدی را برای سال آینده درنظر گرفته‌اند که باید به ایشان عرض کرد با کدام معیار و منطق محاسبه کرده‌اید که در تورم بیش از 50 درصدی امسال حقوق را فقط 20 درصد افزایش بدهید؟ این افزایش حقوق در سال 98 کاهش شدید قدرت خرید مردم را جبران نخواهد کرد.
Iran, Islamic Republic of
در تاریخ 97/10/2 مرغ در سراسرکشور به کیلویی 14 هزار تومان رسید. چرا مجلس اقدامی نمی‌کند؟ مرغ 5 هزار تومانی چرا باید سه برابر شود.
گرانی گوشت قرمز و مرغ باید مهار شود و ترمز آن برای همیشه کشیده شود، وزیر کشاورزی نباید اجازه دهد تولید گوشت در کشور با چالش مواجه شود. زمانی که تقاضا در کشور بالا است دولت اجازه صادرات این محصول را نباید بدهد.
علی‌رغم کاهش قیمت دلار، قیمت مرغ در حال پرواز است و دولت هم به فکر مصرف‌کننده نیست و بیشتر دغدغه تولیدکننده را دارد.
Iran, Islamic Republic of
گوترش تاکنون ثابت کرد که نوکرآمریکا درسازمان ملل است
آمریکا همان سازمان ملل است.
نامه ظریف به گوترش برای لغو تحریم‌های ضدایرانی
وزیر امور خارجه ایران در نامه‌ای به دبیر کل سازمان متحد نوشت: تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا مانع عمده‌ای برای مبارزه با شیوع کرونا در کشورمان است که باید پایان یابد‎.
qom
این آقایان...
Romania
هدف توافق هسته ای و برجام فقط به خاطرخرج کردن پول مظلوم ایران به کشور های اروپایی بود.
میرپورفرد
برادران محترم از فردی که در هنگام دیدار بشار اسد با رهبر انقلاب اسلامی به علت عدم دعوت خود استعفا داد آیا انتظاری بیشتر از این می توان داشت؟...
Romania
دو سال گذشت برجام با اقتصاد ما چه کرد؟...
Romania
روحانی: برجام تمام تحریم های بانکی را لغو می کند
Romania
توافق هسته ای ایران چه مشکلاتی دارد و اکنون باید چه کرد؟
Romania
جمهوری اسلامی نیازی به کمک شیطان بزرگ ندارد...
Romania
ظاهرا برنامه تکراری دستگاه دیپلماسی، برای مقابله با کرونا هم التماسی برای رفع تحریم است! ...
Romania
محموله‌هایی که از سوی غرب وارد کشور می‌شود حتما باید به دقت مورد آزمایش قرار گیرند تا خدای ناکرده همانند خیانت فرانسوی‌ها در ماجرای خون آلوده پیش نیاید. در صورت لزوم فقط کمک‌های نقدی از غربی‌ها دریافت شود.
Romania
در این شرایط ویژه برای مدیریت شهری باید به منظور جلوگیری از سفرهای غیرضروری درون‌شهری و بین‌شهری عوارض سنگین گرفته شود.
Romania
در حال حاضر کارمندان کشوری و لشکری موظف هستند سر کار خود حاضر بشوند. چرا باید نمایندگان تعطیل باشند؟ مگر خون آنان از بقیه مردم رنگین‌تر است؟
Romania
امیدوارم با ملاحظه وضع موجود و ترس و دلهره از بیماری کرونا، به یاد مرگ، روز قیامت، حسابرسی از اعمال و افعال گذشته، کم‌فروشی‌ها، گران‌فروشی‌ها و به‌دنبال رسیدگی به ایتام، مهربانی با دیگران و... باشیم. این بهترین فرصت اصلاح‌ است.
Romania
از رسانه ملی درخواست می‌شود امکان پخش زنده جهان‌آرا و ثریا را مجدداً برای مشتاقانشان مهیا نمایند. اکنون فرصت بیشتری برای تماشای برنامه‌های سیما ایجاد شده است.
Romania
برخی دولتی‌ها با عملکرد خود به ایجاد نارضایتی عمومی دامن زدهاند!!!!
Romania
با توجه به ماده 555 قانون مجازات اسلامی و تبصره آن از مسئولین امر درخواست می‌شود نسبت به اعلام مبلغ دیه ماههای حرام تسریع نمایند.
Romania
یک فرهنگی هستم و 22 سال سابقه کار دارم. دولت اعلام کرده به حقوق فرهنگیان 50 درصد افزوده شده است در حالی که فقط 30 هزار تومان به حقوق بنده اضافه شده چرا مسئولین سخن غیر واقع می‌گویند.
Romania
خود و همسرم در استان محروم ایلام هر دو فرهنگی هستیم و در مجموع 4 میلیون تومان دریافتی داریم به همین علت ما را از دریافت یارانه و کمک معیشتی محروم کرده‌اند.
Romania
یک فرهنگی هستم و عرض می‌کنم خبر افزایش 1/5 تا 2 میلیون تومان حقوق کارمندان آموزش و پرورش که از سوی دولت اعلام شد صحت ندارد و کذب محض است.
Romania
جماعتی که جشنواره فیلم فجر را تحریم کردند و برای جشنواره برلین و کن و... سینه چاک کردند الان به خاطر کرونا گیشه‌هایشان بسته شده و از نظام درخواست مساعدت دارند!
Romania
اجرای برنامه به اصطلاح هنری آغشته به فتنه علیه نظام اسلامی توسط تعدادی معلوم‌الحال وطن‌فروش در زیر خیمه قاتل کودکان مظلوم یمن یعنی بن‌سلمان،‌ کاری زشت بود...
Romania
روحانی به سران کشور‌های جهان نامه زد/ برای انسانیت تحریم‌های امریکا را بشکنید
درپاسخ به روحانی
سران کشورهای جهان تاکنون ثابت کردند نوکر آمریکا هستند.
Romania
‏وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی : کارگران شغل ازدست داده مشمول قانون کار برای درخواست بیمه بیکاری نیاز به مراجعه حضوری ندارند
Romania
متاسفانه دولت و مجلس تاکنون هیچ کاری برای حل مشکلات اقتصادی مردم کشور و... نکردند.
Romania
روحانی: برجام تمام تحریم های بانکی را لغو می کند
درپاسخ به روحانی
برجام تاکنون مردم ایران گرفتار کرده است.
برجام تاکنون کشور ایران را گرفتار کرده است.
برجام تاکنون دنیا را گرفتار کرده است.
Romania
روحانی باید اعتراف کند در توافق هسته ای و برجام شکست خورده است.
Romania
مردم بیچاره آمریکا را درمان کنید کمک به ایران پیشکش
در حالی که دولت آمریکا به شدت سرگرم پنهانکاری درباره شیوع ویروس کرونا است و برخی مقامات محلی نسبت به این موضوع اظهار نگرانی می‌کنند، ترامپ گفت آمریکا آماده کمک به ایران برای مقابله با بحران کروناست.
Romania
ترامپ، در حاشیه دیدار با نخست‌وزیر ایرلند در کاخ سفید، گفت که برخی کشورها، از جمله ایران، به دلیل شیوع ویروس کرونا در وضعیت بحرانی هستند. ما بهترین پزشکان جهان را داریم و به ایران پیشنهاد کمک داده‌ایم. اگر آنها بخواهند، ما خوشحال می‌شویم به آن‌ها کمک کنیم.»

این اظهارات در حالی است که انتشار آمار و اخبار مربوط به شیوع کرونا در آمریکا، «محرمانه» اعلام شده است. مقامات آمریکایی حتی بر سر راه مبادلات دارویی ایران نیز کارشکنی می‌کنند.
Romania
آندی اسلاویت مقام سابق وزارت بهداشت آمریکا اخیراً در توییتی هشدارآمیز نوشت: انتظار می‌رود بیش از یک میلیون تلفات در آمریکا به خاطر شیوع ویروس کرونا داشته باشیم؛ چون ویروس محدود نشده و ما حتی نمی‌توانیم تست بگیریم.
Iran, Islamic Republic of
بعضی وقت ها خواص باید بیایند رفتار با دشمن را از عوام یاد بگیرند...
حسین حسین زاده فومنی
Iran, Islamic Republic of
....
United Arab Emirates
نیروهای تروریست ترکیه راهی ادلب شدند
United Arab Emirates
۲۳۴ تبعه هندی جامانده در ایران به کشورشان بازگشتند
United Arab Emirates
۲۳۴ تبعه هندی در ایران چه می کنند؟
United Arab Emirates
تعداد جان باختگان کرونا در دنیا به ۵۸۳۳ نفر رسید
United Arab Emirates
ترامپ کرونا ندارد
ترامپ ثابت کرد که فرقی با کرونا ندارد
United Arab Emirates
حسن روحانی هم هنوز از برجام درس عبرت نگرفته است
United Arab Emirates
دولت روحانی در توافق هسته ای و برجام شکست خورده است.
United Arab Emirates
روحانی: اگر آمریکا به برجام برنگردد و از تحریم‌ها دست برندارد، امکان مذاکره وجود
United Arab Emirates
جامعه بین‌الملل به مداخلات آمریکا در دیگر کشورها پایان دهد
United Arab Emirates
کمک کارگردان چینی به ایران برای مقابله با کرونا
United Arab Emirates
کرونا دفتر سازمان ملل در ژنو را بست
United Arab Emirates
کارشناسان:فشار خارجی علت ادامه بحران سیاسی افغانستان است
United Arab Emirates
تحریم‌ها دسترسی مردم ایران به هر دارویی را غیرممکن کرده است
دو نماینده مجلس شورای اسلامی اعلام کردند، تحریم‌های مالی دسترسی مردم ایران به هر دارویی را غیرممکن کرده است.
United Arab Emirates
ضربه سنگین وزارت اطلاعات به محتکران اقلام پزشکی مقابله با کرونا
سربازان گمنام امام زمان (عج) تاکنون مقادیر زیادی الکل، مواد ضد عفونی کننده، ماسک، پد الکلی، کاور، ژل، کلاه، عینک، پارچه تولید ماسک و دستکش لاتکس از سوداگران سلامت کشف کرده‌اند.
United Arab Emirates
افزایش شمار مبتلایان به کرونا در عراق به ۱۱۰ نفر
United Arab Emirates
مرز مهران تا اطلاع ثانوی بسته است
United Arab Emirates
......
United Arab Emirates
قیمت گوشت مرغ در میادین میوه و تره بار / دلار به قیمت ۱۴ هزار و ۸۵۰ تومان رسید
United Arab Emirates
ثبت‌نام جدید برای سهام عدالت کی انجام می شود؟ دولت، دولتمردان و مسئولین پاسخ دهند کسانی که تاکنون سهام عدالت نگرفته‌اند، چه کنند؟
United Arab Emirates
اقتصادی که به پای برجام و التماس به کدخدا سوخت
United Arab Emirates
آیا وقت آتش زدن برجام فرا نرسیده است؟
United Arab Emirates
انتقاد ایران از شورای حکام آژانس درباره برجام
Iran, Islamic Republic of
برجام دولت روحانی و سه کشوراروپایی تاکنون بیش از999 میلیارد دلار به مردم ایران، اقتصادی کشور و هسته ای صلح آمیزایران حسارت زد.
Iran, Islamic Republic of
نامه ظریف به گوترش برای لغو تحریم‌های ضدایرانی
وزیر امور خارجه ایران در نامه‌ای به دبیر کل سازمان متحد نوشت: تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا مانع عمده‌ای برای مبارزه با شیوع کرونا در کشورمان است که باید پایان یابد‎.
درپاسخ به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی
آقای ظریف، سازمان ملل هنوز هم ازسال 1359 تاکنون جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی صدام وحامیانش رسیدگی نکرده است.
Iran, Islamic Republic of
سناریو حمله موشکی به پایگاه التاجی؛ تلاش واشنگتن برای بحران‌سازی جدید در عراق
Iran, Islamic Republic of
عشایر کربلا آمادگی خود را برای هرگونه واکنش علیه آمریکا اعلام کردند
Iran, Islamic Republic of
ترامپ ثابت کرد که تهدید برای مردم منطقه خاورمیانه و جهان است.
ترامپ به علت جنایات جنگی درسراسر منطقه خاورمیانه باید در دادگاه لاهه محاکمه شود.
Iran, Islamic Republic of
مجلس یازدهم باید در مقابل جنایت آمریکا بایستد و از حقوق ملت ایران دفاع کند/ ولی متاسفانه روحانی، ظریف، عراقچی و مسئولین ازسال 1392 تاکنون از حقوق ملت ایران دفاع و حمایت نکردند
Iran, Islamic Republic of
مجلس یازدهم اصلاح ساختار بودجه را در اولویت قرار دهد
Iran, Islamic Republic of
اروپا بایدخسارت دیرکرد در راه اندازی اینستکس را به ایران بپردازد
Iran, Islamic Republic of
حسن روحانی به جای حرف زدن، عمل کند.
ظریف به جای حرف زدن، عمل کند.
Iran, Islamic Republic of
کهنه سربازان انگلیسی برای مقابله با کرونا، به سبک جنگ جهانی دوم دست به کار شدند
Iran, Islamic Republic of
بدترین سناریو برای آمریکا در پی شیوع کرونا؛ احتمال ابتلای ۱۶۰ تا ۲۱۴ میلیون و مرگ یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر
سلام
Australia
....
Iran, Islamic Republic of
گزینه نظامی برای اخراج نیروهای آمریکایی از کشور مطرح است
Iran, Islamic Republic of
کرونا با آمریکا چه کرده است؟
United Arab Emirates


مقام آمریکایی ایران را تهدیدی برای آمریکا دانست و در عین حال گفت: به دنبال اقدام نظامی علیه ایران نیستیم....
United Arab Emirates
آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 1332 تاکنون بزرگترین تهدید علیه ماست
United Arab Emirates
......
United Arab Emirates
آمریکا جنایتکار شماره یک تهدیدی برای ایران است، نه ایران
درپاسخ به مقام آمریکایی
United Arab Emirates
درپاسخ به مقام آمریکایی
آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 1332 تاکنون با ملت ایران دشمن است.
United Arab Emirates
ترکیه و اروپا با پناهجویان مانند دشمن رفتار می‌کنند.
United Arab Emirates

صدام دیکتاتور با دستور مستقیم آمریکا علیه مردم ایران ازسلاح های شیمیایی ساخت آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان استفاده کرده است.
United Arab Emirates
نیروهای تروریست وابسته به امارات و عربستان مانند موش و گریه در جنوب یمن به جان هم افتاده اند
United Arab Emirates
....
Romania
کشته و زخمی شدن 50 زن و کودک افغان در حمله پهپادهای آمریکایی به «شیندند»
در پی حمله پهپادی آمریکا به شهرستان «شیندند» استان «هرات»، 50 غیر نظامی، از جمله شماری زن و کودک، جان خود را از دست دادند.
Romania
اعتراف رسمی ائتلاف تحت رهبری آمریکا به قتل‌عام 1300 غیر نظامی در سوریه و عراق...
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
بمباران شیمیایی حلبچه سند همراهی آمریکا علیه کُرد‌ها
Iran, Islamic Republic of
.....
Romania
آمریکا جنایتکار شماره یک به همراه انگلیس جنایتکار شماره یک درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک بیش از 50 سال است که در امور ایران دخالت و مداخله می‌کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
Romania
همه وعده های انتخاباتی‌ روحانی/ مردم وعده‌ها را فراموش نمی‌کنند
اینک حسن روحانی، رسماً رئیس‌جمهور ایران است و مردمی که به او رأی دادند و آن‌ها که به او رأی ندادند، چشم‌انتظار تحقق وعده‌ها و شعارهای روحانی هستند.
Iran, Islamic Republic of
....
Romania
مدعیان دروغین حقوق بشر پاسح دهند
سربازان آمریکا ازسال 2003 تاکنون در عراق چه غلطی می کنند؟
سربازان انگلیس ازسال 2003 تاکنون در عراق چه غلطی می کنند؟
Romania
هدف آمریکایی ها از حمله به زیرساخت های عراق چیست؟
تجاوز مشترک آمریکا و انگلیس به عراق پرده از چهره واقعی اشغالگران برداشت و ثابت کرد که اصرار آنها برای ادامه حضور در عراق صرفا برای تأمین منافع نامشروعشان در این کشور و کل منطقه از جمله تأمین منافع رژیم صهیونیستی است.
Romania
گروه‌های مقاومت عراق برای انتقام از آمریکا آماده می‌شوند (۲۲ نظر)
نامه ظریف به گوترش برای لغو تحریم‌های ضدایرانی (۱۸ نظر)
همه تلاش ها برای به حداقل رساندن صدمات بیماری کرونا بر اقتصاد و زندگی مردم بکار گرفته شود (۱۳ نظر)
پزشک کاخ سفید: ترامپ نیازی به آزمایش کرونا ندارد (۱۱ نظر)
ترور سردار سلیمانی نتیجه دخالت سپاه در کارِ دولت بود! (۳ نظر)
دستگیری خانم شایعه ساز کرونایی در بندرعباس+عکس (۲ نظر)
برگزاری جلسات فوق‌العاه شورای نگهبان برای بررسی بودجه ۹۹ (۲ نظر)
برای مقابله با بحران کرونا، باید FATF را تصویب کنیم (۱ نظر)
ماجرای دیدار خصوصی ساسی مانکن با بن سلمان در عربستان! (۱ نظر)
عملیات ایذایی آمریکا برای‌کودتا در عراق (۱ نظر)
Romania
هر 10 ساعت یک کودک براثر جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی تروریست ها و حامیانش درسایه سازمان های بین المللی در سوریه می‌میرد.
حقیقت گو
Iran, Islamic Republic of
باسلام - ایشان در نگارش خیلی قوی و مهارت دارند....
Romania
هدف نیروهای تروریست ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا ازسال 2014 تاکنون از حمله به زیرساخت های سوریه و عراق چیست؟
Romania
حمله به پایگاه‌های حشد الشعبی پیامی به ایران بود/ نیروهای ما آمادگی هرگونه واکنش و حمله را دارند
ما هم حمله موشکی به پایگاه امریکائی التاجی در شمال بغداد استقبال می کنیم
Romania
آمریکا جنایتکار شماره یک به همراه انگلیس جنایتکار شماره یک درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک 16 سال است که در امور عراق دخالت و مداخله می‌کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
Romania
عربستان سعودی جنایتکار شماره یک به همراه امارات جنایتکار شماره یک با کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا جنایتکار شماره یک و انگلیس جنایتکار شماره یک درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک 6 سال است که در امور یمن دخالت و مداخله می‌کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
مجید
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
حمله به «التاجی» ساختگی و برای توجیه حمله به الحشد الشعبی بود
Germany
سلام
متاسفانه سایت شما همیشه یکطرفه و بر خلاف دولت مطلب می نویسد. در این زمان حساس و پر التهاب فقط بی مسئولیت جلوه داد دولت کار درستی نیست گرچه انتقادهای زیادی وارد است. کمی منصف باشید با این همه فشار تحریم که رهبری گفتند دوسال سخت در پیش رو داریم نقد یکطرفه دولت دور از انصاف است .
Iran, Islamic Republic of
شما بفرمایید،چکار کنند!سرفصل کارهایی که می توانند انجام دهند وانجام نمی دهند کدام است.لطفا تیروار بفرمایید.
United States
آقای ظریف همانطوریکه انتظار میرفت مظهر شکست دیپلماسی التماسی، نامتحرک، شکست خورده، مغز غربی، و در یک کلام برجامی است. برجام با هر مصداقی که ازش یاد بشود، همیشه چهره ظریف، روحانی، عراقچی ...را برای ما تداعی میکند که یاد آور خرابه هائی است که اینها بر جا گذاشتند.
رضا
Iran, Islamic Republic of
...
ظريف يه دونه است ، اينو شما با اون مغزهاى كوچيك نمى فهميد!!!!!!
زهره
Iran, Islamic Republic of
. خب این ظریف چی کار کنه جز نامه نگاری و توئیت کردن . از این سردار دیپلماسی کار دیگری بر نمی اید ...
United States
" مو نامه مينويسم، مو نامه مينويسم "
جواد
جزای کسانی که پشت به ولایت و نه شرط دلسوزانه ولی فقیه نمودند خدا از آنها نگذرد
امیر
Netherlands
...الان چکار می توان کرد در سیاست خارجی که وزیر خارجه نکرده با شرایط کشور?!!!!!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
بالاخره ويروس كرونا اخبار و تمركز فضاي مجازي و حقيقي را از پرداختن به مسئله برجام و حواشي آن را در اختيار خود گرفت و در صدر اخبار و توجه محافل داخلي و خارجي قرار گرفته.....
نوبر
Iran, Islamic Republic of
در برجام اورا امیرکبیر ایران نامیدند وانقلابیون اورا امیر کبیر غرب خواندند. انتظاری بیش ازاین نیست