جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱۷

از ۱۵ فروردین میزان ابتلا به کرونا سیرنزولی پیدا می‌کند

شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب: 721705
ما هم اکنون در اوج درگیری با ویروس کرونا در کشور هستیم و این حجم بالا تا ۱۵ فروردین فروکش خواهد کرد و تعداد خیلی خیلی کمتر خواهد شد. از ۱۵ فروردین به بعد میزان ابتلا به ویروس کرونا بر اساس تخمین های انجام شده سیر نزولی پیدا می‌کند.
از ۱۵ فروردین میزان ابتلا به کرونا سیرنزولی پیدا می‌کند
به گزارش جهان نيوز، مینو محرز قائم مقام انجمن حمایت از بیماری‌های عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به این سوال که این موضوع صحت دارد که ویروس کرونا سه تا چهار روز در گلو می‌مانند و در این چند روز اگر آب نمک غرغره شود در گلو از بین می‌رود و وارد ریه‌ها نمی‌شود؟ گفت: از مردم خواهش می‌کنم که گوش به این اخبار غیر موثق ندهد چرا که اینفودمی کرونا از اپیدمی کرونا خطرناک‌تر است. این مسائل اصلا جنبه علمی ندارد.

وی گفت: طرح این مسائل ناشی از اینفودمی کرونا است. (اینفودمی همان اپیدمی اخبار نادرست است)، اینفودمی اخبار نادرست مردم دنیا و همچنین مردم کشور را بیچاره کرده است. از این دست مسائل امروز زیاد است.

محرز در ادامه با انتقاد از وضعیت پیش آمده اضافه کرد: چند روز قبل هم ادعا کردند که شربت درمان کرونا را ساخته اند و سازمان غذا و دارو برای اطلاع افکار عمومی اطلاعیه مبنی بر جعلی بودن آن صادر کرد.  عده‌ای از این آب گل آلود در حال ماهی گرفتن هستند و مردم ما باید دقت کنند که ماهی این افراد شیاد نشوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران  گفت: مردم که الان در خانه نشسته اند در فضای مجازی و اخبار نباشند و وقت خود را صرف فرزندان و زندگی خود بکنند. توصیه می کنیم کمی دید و بازدید‌های خود را عقب بیاندازد هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید. به جای اول فروردین اول اردیبهشت به دیدن اقوام و دوستان خود بروند.

در اوج درگیری با ویروس کرونا در کشور هستیم
محرز درباره زمان اوج بیماری کرونا در کشور گفت: ما هم اکنون در اوج درگیری با ویروس کرونا در کشور هستیم و این حجم بالا تا ۱۵ فروردین فروکش خواهد کرد و تعداد خیلی خیلی کمتر خواهد شد.  از ۱۵ فروردین به بعد میزان ابتلا به ویروس کرونا بر اساس تخمین های انجام شده سیر نزولی پیدا می‌کند.

محرز افزود:  مردم عید را رعایت کنند و در خانه بمانند. بدترین کار در ایام عید این است که نزد بزرگتر‌ها که گروه حساس تری هستند برویم و اگر خودمان بیماری را داشته باشیم و از آن بی اطلاع باشیم به آن‌ها منتقل کنیم.

تا اردیبهشت و خرداد پیک ویروس کرونا در کشور کم می‌شود
وی در ادامه درباره اینکه این ویروس تا چه زمانی در جامعه باقی می‌ماند گفت: تا اردیبهشت و خرداد پیک ویروس کرونا در کشور کم می‌شود. سارس که در عربستان به وجود آمد ۳۵ درصد موجب مرگ و میر شد و خیلی زود هم کنترل شد، ولی ویروس کرونای فعلی که در کشور با آن مواجهه هستیم قدرت سرایت بیشتری نسبت به سارس و قدرت کشندگی کمتری دارد.

افرادی که بهبود پیدا می‌کنند به مشکلات دائمی ریه دچار نمی‌شوند
وی در ادامه تاکید کرد: افرادی که بهبود پیدا می‌کنند به مشکلات دائمی ریه دچار نمی‌شوند و بعد از بهبودی به زندگی عادی خود ادامه می‌دهند.

منبع:میزان
برچسب ها: کرونا سلامت ویروس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دلخوش كنك مگر كرونا هم از شما حساب ميبره كه فروردين فرو كش كنه
Iran, Islamic Republic of
دچار توهم هستند يا غيب گويي ميكنند
Bulgaria
عزیز من بر اساس تجارب چین اوج ونزول بیماری قابل تشخیص است اما تخمینی است .در صورت رعایت مثل چین فروکش خواهد کرد .بازهم میگویم در صورت همکاری مردم .
Iran, Islamic Republic of
از آلبانی واسه ناامید کردن مردم کامنت میذاری؟ داری برای حرف استاد دانشگاه تشکیک ایجاد میکنی و حرف بی حساب خودت رو غالب میکنی ...
Iran, Islamic Republic of
اينها فكر كردن ميتوانند كرونا را هم فريب بدهند ..
Iran, Islamic Republic of
یعنی به سلامتی کرونا سیزده را که به در کرد میره پی کارش؟؟!1 این تاریخهای کذایی را از کجا درمیارن این مسئولا
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
کاش یه توضیحی می دادن که از کجا این تخمین زده شده.
Iran, Islamic Republic of
عزیزان ایشون متخصص هستند و تخمین زدن پس بی احترامی نکنید
Iran, Islamic Republic of
جالبه اين مرگها مسول ان كيست
Canada
شما خودت هم كه تستت مثبت اومده
Iran, Islamic Republic of
ایشون ظرف دو روز نظرشان درباره قرنطینه را 180 درجه عوض کردند و حرفهای متناقض زدند دیگر اعتمادی به حرفهایش ندارم
United States
....
حقیقت گو
Iran, Islamic Republic of
باسلام - انشاء الله به زودی تمام مریض ها شفا پیدا کنند و این ویروس از کشورمان خارج شود تا مردم نفس راحتی بکشند .
Iran, Islamic Republic of
نباید به ملت امید داد اینها بنده شایعه اند لطف بهشون نیومده
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
کار یه عده فقط یاس و نا امیدی . هممون می میریم . داره قحطی میشه . کنار خیابونها جسد ریخته . با لودر چالمون میکنند. یه عده هم کلا بی خیال. تو بازار .تو شمال و شیراز و... .تو ترافیک. تو پمپ بنزین .