پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۲
آیت‌الله رئیسی:

اختیارات ستاد مدیریت کرونا با تنفیذ رهبری افزایش پیدا کرد

چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۱
کد مطلب: 721548
رئیس قوه قضائیه به صورت سرزده در جلسه ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران حضور یافت.
افزایش اختیارات ستاد مدیریت کرونا با تنفیذ رهبری
به گزارش جهان نيوز، رییس قوه قضاییه به صورت سرزده در جلسه ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران حضور یافت.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رییس قوه قضاییه در جلسه ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران ضمن تبریک ماه رجب اظهار کرد: با انجام اقدامات پیشگیرانه و درمانی و تضرع به حضرت حق و توسل به ائمه اطهار (ع) رفع این مشکل را از محضر خداوند طلب می‌کنیم.

وی ادامه داد: وظیفه می‌دانم که از افسران و سربازان و کادر درمانی کشور که خط مقدم برخورد با این ویروس هستند صمیمانه تشکر کنم، از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، پزشکان و پرستاران که حقیقتا درمیدان جهاد و مبارزه هستند تشکر می‌کنم.

رئیس قوه قضاییه گفت: امروز سلامت جامعه امری بسیار مهم و دارای اولویت است و همه امور فرع بر سلامت است، اگر سلامت باشد بسیاری از توسعه یافتگی‌ها در کشور پدیدار می‌شود و اگر سلامت جامعه تهدید شد گرفتار مشکلاتی خواهیم شد.

آیت الله رئیسی گفت: کاری که پزشکان و همکارانشان در بیمارستان‌ها در سطح کشور انجام می‌دهند حقیقتا قابل تقدیر و تشکر است.

وی با اشاره به اینکه کشور دارای ظرفیت بسیار بالایی است، گفت: اگر همه این ظرفیت پای کار بیاید، کشور ما قدرتمندتر از آن است که این پدیده مشکل ایجاد کند، ظرفیت علمی نیروی جوان، کارآمد و آماده اقدام در کشور بسیار است و برای استفاده از این ظرفیت باید مدیریت صورت گیرد.

رئیس قوه قضاییه با تاکید براینکه سطح مداخلات بهداشتی حتما باید افزایش یابد گفت: امروز دانشگاه‌های پزشکی، وزارتخانه بهداشت و درمان از جهت فنی و تخصصی صاحب صلاحیت برای نظر دادن در این زمینه هستند. دیگران باید بدانند نگاه این افراد تخصصی و فنی است. اگر می‌گویند اجتماعات نباید انجام شود و مداخلات در امور سازمانی و اداری و حتی زندگی مردم برای تضمین سلامت باید صورت گیرد بایستی در این رابطه نسبت به این باید‌ها و نباید‌ها و پروتکل‌ها احترام گذاشت و آن را عملیاتی کرد.

وی افزود: در شورای عالی امنیت ملی دکتر نمکی و همکارانشان گزارشی دادند و خواسته‌هایی را مطرح کردند که در جلسه تصویب و مصوبات نزد مقام معظم رهبری ارسال شد. مصوبات با تنفیذ ایشان شکل قانونی پیدا کرد لذا همه بخش‌ها در کشور باید ظرفیتشان را پای کار بهداشت و درمان بیاورند تا بشود این پدیده را کنترل کرد و حتما هم این کار شدنی است.

رئیس قوه قضاییه گفت: امروز کار خودجوش بسیاری از سوی مردم انجام می‌شود که باید هدایت شود.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: بخش ها‌ی نظارتی جایگاه مهمی دارند و امروز باید نقش تعاملی ایفا و راهنمایی کنند تا دستگاه‌ها موفق شوند و مشکلاتشان را دنبال نمایند. چه اشکال دارد امروز سازمان بازرسی کمبود‌های موجود در وزارت بهداشت را پیگیری کند. اگر فرمانداری، استانداری می‌گوید نیاز به اعتبار و لوازم پزشکی دارد بخش‌های نظارتی و سازمان بازرسی کل کشور و همه دستگاه‌ها در این زمینه کمک کنند.

وی تاکید کرد: سلامت یک فرد هم برای ما موضوعیت دارد، هرچه آسیب و تلفات در این قضیه کمتر شود برای ما مهم است. لذا مداخلات وزارت بهداشت و درمان و ستاد‌های مبارزه با کرونا حتما به نفع مردم و نظام اداری کشور است.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: این پدیده یک تجربه برای کشور است، ما تجربه جنگ تحمیلی را داشتیم و با همکاری و هماهنگی و حضور همگان در آن عرصه موفقیت کسب شد و در رابطه با این موضوع نیز حتما این موفقیت خواهد بود.

آیت الله رئیسی گفت: با توجه به پیشنهادات و خواسته‌های وزارت بهداشت و درمان که در جلسه شورای امنیت ملی مطرح شد و تنفیذی که مقام معظم رهبری نسبت به مصوبات داشتند این موضوع برای همه ما اتمام حجت است که در این میدان اختیار کم نداریم و باید کار متفاوتی انجام دهیم. با همین ظرفیت‌ها کار دنبال شود و همه دستگاه‌های اجرایی و مسئول در این میدان به دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت و درمان و بیمارستان‌ها کمک کنند.

وی ضمن تشکر از نیرو‌های مردمی، سپاه، ارتش، بسیج و تمامی کسانی که پای کار هستند، گفت: باید این همکاری متمرکزتر و مدیریت شده دنبال شود.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: نسبت به نکته‌ای که در این جلسه نیاز آن مورد تاکید قرار گرفت باید بگویم این موضوع در جلسه شورای عالی امنیت ملی مطرح شد و مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست که ستاد مبارزه با کرونا در سطح عالی‌ترین جایگاه در کشور شکل بگیرد که دستوراتش برای همه اجزا نظام اجرایی لازم الاجرا باشد و همه مسئولین در رابطه با اجرای این دستورات به خط شوند.

آیت الله رئیسی بیان کرد: دغدغه وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه‌های پزشکی ما باید بهداشت و درمان باشد. نباید موضوع لجستیک، پشتیبانی، تهیه کالا و لوازم پزشکی دغدغه آن‌ها باشد، بخش‌های دیگر باید کار پشتیبانی را انجام دهند.

رئیس قوه قضاییه افزود: بنده در ارتباطی که با بیمارستان مسیح دانشوری در تهران و بیمارستان‌های قم و گیلان داشتم، گزارشات روسای آن‌ها حاکی از این بود که بر اوضاع مسلط هستند و کار را دنبال می‌کنند .

آیت الله رئیسی تصریح کرد: رمز موفقیت در همکاری جدی مردم و پای کار بودن همه مدیران و پای کار آوردن همه ظرفیت کشور است بنده تمایل داشتم به بیمارستان‌ها سر بزنم، اما پزشکان بنده را از این کار منع کردند بنابر این در این جمع حاضر شدم و در حوزه قضایی با همه ظرفیتمان آمادگی کمک داریم تا این پدیده شوم و مهمان ناخوانده از این کشور، امت اسلامی و جهان رخت ببندد.

وی اضافه کرد: با صبر، تحمل و تدبیر می‌شود کار را دنبال کرد تا آسیب‌های این ویروس به حداقل ممکن برسد و ان‌شاالله هر چه زودتر از بین برود.

رئیس قوه قضاییه ضمن تشکر مضاعف از تمامی کسانی که در این عرصه خدمت می‌کنند گفت: با اراده‌ای پولادین و عزمی راسخ کار را دنبال کنید یقین بدانید به زودی بر این پدیده و ویروس نحس مسلط خواهید شد.

دکتر زالی رئیس  علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی و فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در این جلسه گفت: قوه قضاییه در این شرایط با سرعت عمل و شتاب منطقی پاسخگوی ما بوده است و  آهنگ همکاری قوه قضاییه باید به عنوان یک الگوی مدیریتی در سایر دستگاه‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به سطح همکاری عالی قوه قضائیه با ستاد مقابله با کرونا تصریح کرد: با یک تماس تلفنی در کمتر از کسری از ساعت حکم قضایی در رابطه با موضوعات گرفته شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
.....
Iran, Islamic Republic of
روزنامه دولتی ایران خبر از لایحه دولت در خصوص افزایش اختیارات رئیس جمهور داده است. بنده کاری به درست یا نادرست بودن این لایحه ندارم ولی عرض می‌کنم وقتی با اختیارات ویژه‌ای که رهبری به رئیس جمهور داده ولی ایشان کاری انجام نداده چنانچه قدرت دو قوه دیگر را هم به ایشان بدهند کاری صورت نمی‌گیرد، ....