شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۲

تولید اقلام بهداشتی ۶ تا ۸ برابر شده است

چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب: 721461
معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در روزهای آینده بخش عمده نیاز مراکز درمانی و داروخانه‌ها برای مقابله با کرونا را تامین می‌کنیم، گفت: تولید اقلام مورد نیاز در کشور شش تا هشت برابر شده است.
تولید اقلام بهداشتی ۶ تا ۸ برابر شده است
به گزارش جهان نيوز به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا شانه ساز درباره وضعیت تولید اقلام بهداشتی مقابله با کرونا اظهارداشت: تقریباً از ابتدای هفته گذشته، به صورت روزانه و مرتب جلساتی با وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شده تا هماهنگی کامل‌تری در توزیع اقلام ضدعفونی‌کننده، ماسک و لباس‌های پزشکی انجام داده و مایحتاج کادر درمانی و مردم را تأمین کنیم.

وی افزود: شیوع کرونا با سایر بحران‌هایی همچون سیل و زلزله که در کشور رخ می‌دهد متفاوت است، چرا که در حوادث طبیعی، ممکن است چند استان را درگیر کند. در حالی که ویروس کرونا همه کشور را درگیر کرده و حتی بخش عمده‌ای از جهان نیز درگیر شده است؛ بنابراین اقلامی که هم‌اکنون در کشور به لحاظ دارویی و پزشکی، مورد نیاز است، از خارج کشور نیز به راحتی قابل تأمین نیست.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: برخی از استان‌ها و دانشگاه‌های کشور، بیشتر درگیر ویروس کرونا شده‌اند؛ بنابراین از ابتدا به صورت ویژه ‌تر بر روی تأمین اقلام بهداشتی مورد نیاز آنها تمرکز کردیم، ضمن اینکه هم‌اکنون نیز تولید اقلام مورد نیاز در کشور شش تا هشت برابر شده، در حالی که به تناسب نیاز کشور ۲۰ برابر است.

شانه ساز اظهار داشت: هنوز گپ عمده‌ای در ماسک‌های N۹۵ داریم؛ این در حالی است که در ابتدای شیوع این ویروس، یک واحد تولیدی در کشور داشتیم که 10 هزار عدد در روز تولید می‌کرد، اما هم‌اکنون با کمک صنایع دفاع، به ۴۰ هزار عدد در روز رسیده‌ایم در حالی که نیاز کشور به ۱۰۰ هزار عدد ماسک N۹۵ در روز است.

شانه ساز ادامه داد: هم‌اکنون با زیر بار بردن ظرفیت‌های تولید مردمی و دستگاه‌های جهادی از جمله صنایع دفاع، بسیج، بسیج اصناف و واحدهای تولیدی- صنفی به مرور در حال تکمیل ظرفیت موردنیاز هستیم.

همچنین علی سعدوندی؛ کارشناس اقتصادی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر با‌اشاره به اینکه در هر مصیبتی می‌توان یک فرصت ایجاد کرد، گفت: اگر به واسطه ویروس کرونا، یک جنبش نظافت در کشور به راه بیفتد، بیش از یک میلیون شغل ایجاد خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
قيمت هاشون هم هشت برابر بلكه بيشتر هم شده
ما فقط در اخبار رسانه ها مي شنويم كه انبار هاي مملو از كالاهاي بهداشتي و ضر كرونا و .. كشف و به چرخه توزيع وارد شده اما اين چرخه كجاست كسي نمي داند .
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
و احتکار ،قاچاق و بازار سیاه هم ، دهها برابر !!!