جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۵۴

روزهای بی‌رمق روحانی/ رئیس‌جمهور یا جهانگیری فرمانده ستاد مبارزه با کرونا باشند

سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب: 721421
این روزها با توجه به اینکه قرارگاه ملی مبارزه با کرونا حالت انفرادی داشته و مدیریت آن فقط بر عهده وزیر بهداشت است، خطر تصمیمات جزیره‌ای افزایش یافته است و شاید بهترین زمان باشد تا شخص رئیس‌جمهور یا معاون اول فرماندهی این ستاد را بر عهده گیرند.
چرا باید روحانی فرمانده ستاد مبارزه با کرونا باشند
به گزارش جهان نيوز، پس از ورود ویروس کرونا به کشور و ثبت اولین مورد تست مثبت در قم در انتهای بهمن ماه، انتظار می رفت به سرعت رئیس جمهور ستادی با پتانسیلی قوی راه‌اندازی کند، اما در عین ناباوری روحانی در 4 اسفند در نامه ای به سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی خواستار توان تمام مجموعه های ذیربط برای جلوگیری از شیوع و ریشه کنی کرونا شد.

*ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا یا ستاد وزارت بهداشت
رئیس جمهور در این نامه آورده است: «ستادی را به عنوان «ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا» تحت نظر خود متشکل از وزرای کشور، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، دادستان کل کشور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس سازمان صدا و سیما، رئیس سازمان حج و زیارت، سخنگوی دولت و فرمانده نیروی انتظامی تشکیل دهید.» 

*نامه ای از سر رنج
پس از مدتی از تشکیل جلسات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و علی رغم حضور وزیر صمت و کشور در این ستاد، با توجه به نبود هماهنگی لازم، وزیر بهداشت در نامه ای به رییس جمهور نوشت: با پیش‌بینی اینجانب از احتمال ورود ویروس کرونای جدید به کشور طی نامه ای به گمرکات کشور اعلام نمودم صادرات و خروج ماسک تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شود و همکارانم را مامور کردم تا با قیمت مناسب تولیدات داخل را خریداری و جهت روز مبادا ذخیره کنند، متاسفانه علیرغم پیگیری فراوان مقدار اندکی خریداری و بقیه تولیدات کشور وارد بازار سیاه شد.

اما نمکی در انتهای نامه خود به روحانی که گویی استمداد یک کمک بزرگ برای ستاد بود بیان داشت: اینجانب تردید ندارم اگر عزم دستگاه‌های کشور بر حل مشکلی به این سادگی باشد نباید اینقدر شرمسار مردم و همکارانمان در سراسر کشور باشیم.

روحانی اما در جواب نامه مهم و استمدادی وزیر بهداشت نه تنها پاسخی نداد بلکه این موضوع را نیز به وزیر اطلاعات ارجاع کرد. با گذشت زمان هر چند این ستاد توانست اقدامات خوبی انجام دهد اما خلع حضور رئیس جمهور و یا معاون اول وی احساس می شد.

*غیبت جهانگیری
عدم حضور معاون اول رئیس جمهور در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا، هیات دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز نشان از بیماری اسحاق جهانگیری و ابتلای وی به ویروس کرونا می داد زیرا وی در همین سیل ابتدای سال ۹۸ نیز به میدان آمد و علی رغم انتقادات حضور مثمر ثمری در آن واقعه داشت اما غیبت او هم اکنون برای دولت بسیار سخت شده است.

کار تا جایی پیش رفت که روز گذشته علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از جلسه ای که با حضور وزیر بهداشت و جمعی از نمایندگان مجلس به منظور بررسی موضوع بیماری کرونا در کشور برگزار شد ، در جمع خبرنگاران گفت: آقای رئیس جمهور یک شورای پشتیبانی برای حمایت از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا تشکیل دهد که مستقیماً اداره شود و همه بخش های کشور همکاری لازم را با آن داشته باشند. 

این مورد تنها واکنش مجلس به نبود روحانی در ستاد مبارزه با کرونا نبود، ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در این زمینه به فارس گفت: رئیس‌جمهور هیچ انگیزه‌ای برای پیگیری این معضل ندارد و شاید دلیلش این باشد که او قانونا دیگر نمی‌تواند یک دوره دیگر رئیس‌جمهور شود و به همین خاطر برایش پیگیری موضوعات اهمیتی ندارد و با مردم قایم باشک بازی می‌کند. اگرچه وزیر بهداشت زحمات زیادی می‌کشد و دلسوزانه کار می‌کند اما واقعیت، این است که قدرت وی به عنوان رئیس ستاد مقابله با کرونا محدود است و درست این بود که خود رئیس‌جمهور مسئولیت این ستاد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برعهده می‌گرفت.

*اعتراض نمایندگان به روحانی
جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس ضمن انتقاد از عدم حضور روحانی پای کار مبارزه با کرونا تاکید کرد: متأسفانه در طول چند روز گذشته از سوی قرارگاه مرکزی مبارزه با کرونا چندین سیاست و ابلاغیه و بخشنامه صادر شده است که هر کدام از آنها آسیب‌هایی را در پی داشته است. وزارت بهداشت و قرارگاه مرکزی مبارزه با کرونا توانایی مدیریت و کنترل بازار را بر عهده نداشته و نمی‌تواند به آنها دستور دهد که به نظر می‌رسد که مدیریت و اعمال‌نظر در بخش‌های مختلف کشور فراتر از یک وزارتخانه است و به همین دلیل از رئیس جمهور به عنوان رئیس هیأت دولت و رئیس شورای عالی امنیت ملی می‌خواهم رأساً مسئولیت مدیریت قرارگاه مرکزی کرونا را بر عهده گرفته تا بتواند دستورات لازم را صادر کند.

این روزها با توجه به اینکه قرارگاه ملی مبارزه با کرونا حالت انفرادی داشته و مدیریت آن فقط بر عهده وزیر بهداشت است خطر تصمیمات جزیره ای را افزایش داده است و شاید بهترین زمان باشد تا شخص رئیس جمهور یا معاون اول البته پس از بازگشت از دوران قرنطینه فرماندهی این ستاد را بر عهده گیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ادامه حمایت ترکیه از تروریست‌ها، آتش‌بس در ادلب را در معرض فروپاشی قرارداد
کارشناس نظامی سوریه تاکید کرد فرصت طلبی ترکیه از وضعیت آتش‌بس ادلب، برای ترمیم صفوف گروه‌های تروریستی، ارتش سوریه را در اوج آمادگی برای پاسخ به تخلفات آنها و آزادسازی کامل خاک سوریه قرار داده است.
Iran, Islamic Republic of
شما رو به خدا ... روحانی رو قاطی ماجرا نکنید......
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
تصمیم ترکیه برای خرید اس ۴۰۰ برای آمریکا نگران‌کننده است/ آمریکا شریک جرم جنایات ترکیه درشمال سوریه و عراق است.
Iran, Islamic Republic of
هلند خواستار ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز ادلب شد
Iran, Islamic Republic of
نگرانی ناتو از درگیرهای سوریه/ شکست تروریست ها تحت حمایت آمریکا، غرب، عربستان سعودی، ترکیه و اسرائیل شرم آوراست.
Iran, Islamic Republic of
گفت‌وگوی دونالد ترامپ و ولی‌عهد سعودی درباره بازار نفت
دونالد ترامپ، ولی‌عهد سعودی، هر دو تروریست و جنایتکار هستند.
Iran, Islamic Republic of
کمک ۲۰۰ هزار دلاری یک بنیاد پاکستانی برای مقابله با کرونا در ایران
Iran, Islamic Republic of
ظریف ثابت کرد که دیگر نمی تواند دربرابر جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش از مردم ایران دفاع و حمایت کند.
Iran, Islamic Republic of
تنها سلاح هسته می توان از ما دربرابر آمریکا و متحدانش محافظت کند، نه برجام دولت روحانی و سه کشور اروپایی
دخالت و مداخله آمریکا، عربستان سعودی، امارات، سه کشوراروپایی و رژیم کودک کش صهیونیستی به ناآرامی های آبان 1398 درایران نشان داد که ساخت بمب اتمی دربرابرمقابل آمریکا، عربستان سعودی، امارات، کشورهای اروپایی و اسرائیل گزینهای درست است.
ما دربرابر مقابل جنایات و حشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش به بمب اتمی و سلاح شیمیایی و انواع سلاح های ممنوعه نیاز داریم، نه برجام روحانی و کشورهای اروپایی
تجاوز وحشیانه آمریکا به افغانستان، پاکستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن و... نشان داد که ساخت بمب اتمی گزینهای درست و واجب است.
تجاوز نظامی رژیم کودک کش صهیونیستی به مردم فلسطین، نوارغزه، لبنان، سوریه، یمن و... نشان داد که ساخت بمب اتمی گزینهای درست و واجب است.
تجاوز وحشیانه ائتلاف بین المللی آمریکایی به عراق، لیبی، سوریه، یمن نشان داد که ساخت بمب اتمی گزینهای درست و واجب است.
تجاوز وحشیانه ائتلاف متجاوز سعودی به یمن نشان داد که ساخت بمب اتمی گزینهای درست و واجب است.
Iran, Islamic Republic of
6 کشور اروپایی جنایتکار شماره یک ازسال 1357تاکنون به همراه آمریکا شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی ضد انقلاب، گروهک تروریستی منافقین، اشرار، آشوبگران و اغتشاشات در ایران هستند.
Iran, Islamic Republic of
ائتلاف متجاوز سعودی جنایتکار شماره یک ازسال 2015 تاکنون با هدایت، مدیریت، کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا جنایتکار شماره یک، کشورهای اروپایی جنایتکار شماره یک و اسرائیل جنایتکار شماره یک درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک بیش از999 هزار بار به یمن حمله هوایی کرده است و همچنان نیز ادامه می دهد برای جامعه جهانی شرم آور است.
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
واکنش سخنگوی وزارت خارجه به اظهارات مایک پمپئو درباره ویروس کرونا
ادعاهای تکراری عربستان علیه ایران درباره شیوع کرونا
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
حرف وزیر امور خارجه انگلیس جنایتکار شماره یک دیگر چه اعتباری دارد؟
چه کسی در دنیا باور می کند انگلیس جنایتکار شماره یک نگران حقوق بشر و تروریسم درمنطقه خاورمیانه است؟..
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
تجاوز آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه بدون دستاورد ماند
آمریکا، انگلیس و فرانسه در حملهای مشترک و محدود که بدون نتیجه و دستاورد بود و دولت دمشق میگوید خسارت چندانی بر جای نگذاشته، مناطقی در سوریه را هدف قرار دادند.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکارعامل جنگ، بی ثباتی وناامنی درسوریه ومنطقه است.
انگلیس جنایتکارعامل جنگ، بی ثباتی وناامنی درسوریه ومنطقه است.
فرانسه جنایتکارعامل جنگ، بی ثباتی وناامنی درسوریه ومنطقه است.
عربستان جنایتکارعامل جنگ، بی ثباتی وناامنی درسوریه ومنطقه است.
ترکیه جنایتکارعامل جنگ، بی ثباتی وناامنی درسوریه ومنطقه است.
اسرائیل جنایتکارعامل جنگ، بی ثباتی وناامنی درسوریه ومنطقه است.
Iran, Islamic Republic of
ودشمنی اینها با ایران غیر قابل انکار است .
Iran, Islamic Republic of
صهیونیست ها جنایتکار ازسال 1918 تاکنون بویی از انسانیت نبرده اند. آمریکایی ها جنایتکار، کشورهای عربی جنایتکار و کشورهای اروپایی جنایتکار شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی صهیونیست ها جنایتکار در سراسر منطقه خاورمیانه وجهان هستند.
Romania
مردم یمن برای تامین امنیت خود نیازی به حضور بیگانگان ندارند.
Iran, Islamic Republic of
سازمان‌ اطلاعات و امنیت ترکیه؛ دولت در سایه +تصاویر
از دولت در سایه ترکیه چه می‌دانید؟ آیا می‌دانید که در سایه اقدامات سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه شاهد حوادث امروز عراق و سوریه هستیم؟ آیا می‌توان این سازمان را همانند گشتاپوی هیتلر دانست؟ آیا سازمان MIT‌ معمار "امپراتوری عثمانی نوین" است؟ با گزارش مشرق درباره سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه همراه باشید.
ازاد
Iran, Islamic Republic of
مشرق جان! فقط نمی فهمم همه اینها چه ربطی به روحانی بیچاره دارد ؟او تنها فردی است که در دو دوره ریاست جمهوری اش خدمات زیادی به جامعه جهانی ...رسانده است !!!!
Iran, Islamic Republic of
ترکیه جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر ازسال 2011 تاکنون به خاطر غارت نفت سوریه و عراق با همدستی داعش و گروه های تروریستی بیش از 999 هزارنفر درسوریه وعراق قتل عام کرده است و همچنان نیزادامه می دهد.
Iran, Islamic Republic of
حمله هوایی ترکیه به شمال عراق
وزارت دفاع ترکیه امروز سه شنبه از کشته شدن چند تن از فرماندهان پ ک ک در شمال عراق در حمله هوایی خبر داد.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا: به نقش ناتو در ادلب می‌اندیشیم
نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه از بررسی تمامی گزینه‌ها برای حمایت از ترکیه در سوریه از طریق ناتو خبر داد.
Iran, Islamic Republic of
حادثه رانندگی با ۱۱کشته و مجروح در محور سراوان
بر اثر برخورد دو دستگاه وانت در ۱۵کیلومتری محور سراوان به گوهرناگان ۵نفر جان باختند.

تاریخ: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۱

راشدی مدیر مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی زاهدان گفت: در این حادثه ۶نفر نیز مجروح شدند.
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
باید در سامانه مربوط به موجودی انبارها، مشخص باشد که در کدام انبار ماسک یا دستکش و... احتکار شده است. واردات یا صادرات ماسک و... کاری نیست که هر کسی بتواند مجوز آن را دریافت کند. بدین خاطر مسئولین مربوط در دولت باید پاسخگو باشند.
Iran, Islamic Republic of
مدت 20 روز است که در شهر سنندج برای خرید ماسک و مواد ضد عفونی کننده به داروخانه‌های شهر مراجعه می‌کنم می‌گویند هنوز نرسیده است. مشکل کجاست؟ چرا مسئولان دولتی از انجام این کار ساده ناتوان هستند؟
Iran, Islamic Republic of
در صورت مجبور شدن به گرفتن کمک‌های پزشکی از کشورهای غربی لازم است ابتدا کمک‌ها قرنطینه شوند تا دچار مسائلی مثل خون‌های آلوده فرانسوی‌ها نشویم!
Iran, Islamic Republic of
کاهش مصرف میانگین 20 میلیون لیتری سوخت پس از احیای کارت سوخت نشان می‌دهد اگر مسئولین دولتی و دیگر قوا بخواهند با نگاه به داخل فعالیت کنند زمینه‌های آن کاملاً فراهم است و نیازی به حاشیه‌سازی‌هایی مثل «نداشتن اختیارات کافی» نیست!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
دولت ما تاکنون چه اقدامی در جهت جلوگیری از مسلمان‌کشی در هند و کشمیر کرده است؟
Iran, Islamic Republic of
در رسانه ملی باید از مسلمانان هندی حمایت بشود و نسبت به کشتار آنان که یک جنایت محسوب می‌شود واکنش نشان داده شود. نباید بی‌تفاوت بود.
Iran, Islamic Republic of
نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور کتابخانه‌هایش را تعطیل کرد چرا سازمان فرهنگی هنری شهرداری فقط به کاهش ساعت کاری در سطح تهران بسنده کرد و تعطیل نکرد؟
Iran, Islamic Republic of
بانک مسکن در این شرایط برای پرداخت اقساط وام‌های مسکن چند ماه فرصت بدهد. این کار هم باعث رونق بازار می‌شود و هم آرامش روحی و روانی خانواده‌ها را به‌دنبال دارد.
Iran, Islamic Republic of
چرا تعزیرات حکومتی با شیوع کرونا فقط به گرانفروشی و احتکار ماسک و لوازم بهداشتی رسیدگی می‌کند و برخورد گرانفروشی میوه و سبزیجات را رها کرده است. ...
Iran, Islamic Republic of
افزایش 50 درصدی فوق‌العاده به آموزش و پرورش شامل معلمان نمی‌شود بلکه این افزایش فقط به کادر اداری و مدیران تعلق می‌گیرد و به معلمین بیش از 3 درصد تعلق نمی‌گیرد ولی طوری وانمود می‌کنند که گویا شامل حال همه از جمله معلمان هم می‌شود.
Iran, Islamic Republic of
در این روزهای سخت دولت افزایش حقوق دانشگاه‌های علوم پزشکی برای نیروهای رسمی و قراردادی را اعلام کرد ولی برای نیروهای خدماتی قراردادی تبصره 4 جایی برای این افراد ندید. چرا؟!
United Arab Emirates
همون بهتر که نباشه ...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه به نظر میرسد که کل دولت این ویروس را آن طور که شایسته و بایسته است هنوز جدی نگرفته است و باید فرماندهی این ستاد کسی باشد که تمام ارکان اجرای و دولت را بتواند بسیج کند...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
ابي از اين ستاد گرم نميشه ويروس سير طبيعي خود را ازادانه در اين كشور طي نموده و بعد از لت و پار كردن تعدادي فروكش ميكند و بازم اقايون با خرمي و خوشي ..
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
.....