جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در عربستان و کویت

سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب: 721398
وزارت بهداشت کشورهای کویت و عربستان از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا خبر دادند و تعداد بیماران در کویت به ۶۹ و در عربستان به ۲۰ نفر رسید.
افزایش شمار مبتلایان به کرونا در عربستان و کویت
به گزارش جهان نيوز، وزارت بهداشت کویت امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه ای از ثبت ۴ مورد جدید از ابتلا به کرونا در کشور خود طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

با آغاز شیوع ویروس کرونا در جهان شرکت هواپیمایی کویت در هر دو مسیر پرواز ها به چین، هنگ کنگ، ایران،  کره جنوبی، تایلند،  ایتالیا، سنگاپور،  ژاپن و عراق را متوقف کرد.

وزارت بهداشت عربستان نیز با صدور بیانیه ای که خبرگزاری رسمی این کشور (واس) آن را منتشر کرد، از ثبت ۵ مورد دیگر از ابتلا به این ویروس خبر داد و شمار بیماران به ۲۰ نفر رسید.

ریاض برای مقابله با این ویروس اقدامات پیشگیرانه ای اتخاذ کرده است.

در همین راستا عربستان پروازهای خود را به مبدا و مقصد ۹ کشور به تعلیق درآورده است.  

از روز دوشنبه مدارس و دانشگاه ها و نیز مدارس دینی و حلقه های حفظ قرآن در مساجد عربستان تعطیل شده است.

طبق اخبار منتشره، استان قطیف نیز به طور موقت قرنطینه شده است. سعودی ها ادعا می کنند که بیشتر افراد مبتلا به کرونا در این استان مشاهده شده اند.

ویروس کرونا برای اولین بار در ۱۲ دسامبر (آذر - دی) در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد اما پکن به طور رسمی در اواسط ژانویه (دی- بهمن) آن را اعلام کرد.

سازمان بهداشت جهانی چندی پیش برای مقابله با انتشار ویروس کرونا در سطح جهان آماده باش عمومی اعلام کرد.

منبع: ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *